عکس های نزدیک از دانه های برف در دسته هایی با شکلها و اندازه های مختلف

هیچ صحنه ای در زیبایی قابل مقایسه با بارش دانه های برف در اوایل فصل زمستان نیست. این صحنه همیشه منظره زیبایی برای تماشا کردن است، و همیشه هم به همان اندازه رویایی است. دانه های برف به دو حالت هستند؛ یک حالت یخ شفاف و حالت دیگر آن دسته ای از یخ های شفاف به هم پیوسته است که از جو به زمین می بارد.

این دانه ها در ابتدا توسط دانه های فوق العاده سردی که از ابرها می بارند، به صورت یخ های شفاف به وجود می آیند. دانه های برف به دسته های مختلفی در شکل و اندازه تقسیم می شوند. اشکال چند وجهی که در مسیر خود با تغییر دما و رطوبت به شکل دانه های برف در می آیند، به طوری که هر دانه برف منحصر به فرد است. Alexey Kljatov عکاسی است که با استفاده از تجهیزاتی متفاوت توانسته عکسهای واضحی از انواع مختلف دانه های برف بگیرد، که یکتایی بسیار عجیبی را در هر یک از این دانه ها نشان می دهد.

در عکسهای فوق العاده KIjatov به وضوح روشن است که هیچ دو دانه برفی با هم یک شکل نیستند. KIjatov روسی است، و در روسیه زندگی میکند، که با این حساب او با زمستان و برف کاملاً آشناست. تشکیلات دوربین او در بالکن خانه اش است، جایی که عکس همه این دانه های برف منحصر به فرد را آنجا گرفته است.

KIjatov در صفحه Flickr خود اینطور می نویسد: «عکسهای دانه های برف را بر روی بالکن خانه ام گرفته ام، اکثراً از روی صفحه ای شیشه ای، که با نور فلاش LED از قسمت مخالف شیشه گرفته شده است، و گاهی با استفاده از نور طبیعی، با استفاده از یک پارچه پشمی به عنوان پس زمینه.»

او می گوید یک وسیله ساده به لنز ماکرو خود اضافه کرده تا بتواند فوکوسی در فاصله بسیار بسیار نزدیک داشته باشد. او توانسته دانه های برف را در شکل های مختلفی ثبت کند، از شکلی مانند سلول های عصبی و ستاره ای گرفته تا اشکالی مانند ستون، سوزن، بشقاب و …

دوربین ساده و ارزان قیمت DIV او با تشکیلاتی قادر به گرفتن عکسهایی از دانه های برف در فاصله ای بسیار نزدیک به دوربین شده است. تمام وسایلی که در این اختراع KIjatov به کار رفته است یک پیچ، کمی نوا چسب، تکه ای شیشه و لنز قدیمی ای از یک دوربین روسی. یک وسیله دست ساز، در عین حال فوق العاده که مبی تواند با استفاده از آن عکسهای دلربایی گرفت. که عکسهای بسیار جالبی از او را در این مطلب مشاهده می کنید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *