۵ حقیقت پنهان از عکاسان حرفه ای

شما در کنار عکاس بودن حسابدار، فروشنده، بازاریاب و کسی که به دنبال گرفتن پولش می رود هم می شوید، و گاهی کارهایی انجام می دهید تا بتوانید قبض های خود را پرداخت کنید چندان در حالی که خلاقیتی در آنها وجود ندارد. خوب ارزشش را دارد؟ البته؛ فقط باید آماده یادگیری چند حقیقت غیر قابل انتظار برای حرفه ای شدن شوید، حقیقت هایی که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

۱

بیشتر وقت شما صرف عکس نگرفتن می شود

ممکن است فکر کنید که حرفه ای ها تمام وقتشان صرف عکس گرفتن می شود. اما حقیقت این است که آنها هم به اندازه شما وقتشان را صرف چیز های دیگر مربوط به عکاسی می کنند: نه تنها باید بتوانید با صحبت از طریق تلفن، اینترنت، ایمیل زدن و آنلاین بودن در شبکه های اجتماعی کارتان را تبلیغ کنید، بلکه باید وبلاگ خود را به روز نگه دارید تا در رده بندی SEO بالا بمانید.

بعد از این ها مسأله تهیه کردن و فرستادن صورت حساب برای آنهایی است که دست مزدتان را پرداخت نکرده اند. حساب هایتان را بررسی کنید و قبض هایی که باید را پرداخت کنید، و همه اینها قبل از عکاسی اولیه است.

۲

همه احتیاج به دستیار ندارند

کسانی که برای دستیار شدن فرم پر می کنند دلایل مختلفی می توانند برای این کار داشته باشند، همیشه آنها به زمینه کاری شما علاقه ندارند یا برای یاد گرفتن وارد این کار نمی شوند.

خیلی غیر طبیعی نیست که ببینید دستیارتان با مشتری هایتان ارتباط مجازی بر قرار کنند، تنبل و یا بد دهن باشند، و مهم نیست که چقدر دستیار شما خوب باشد، شما باید زمان بسیار زیادی را صرف شرح دادن کارهای خودتان و وظایف او کنید.

اگر یک دستیار خوب پیدا کنید، یک مبادله خیلی خوب برای هر دوی شما اتفاق می افتد، اما انتظار نداشته باشید که با استخدام دستیار، زندگی شما آسانتر شود.

۳

خود اشتغالی به معنی آزادی نیست

اگر عکاس شوید به احتمال زیاد خودتان رئیس خودتان هستید. خیلی عالی است، اینطور نیست؟ دیگر لازم نیست نگران دیر رسیدن به محل کارتان باشید.، نگران انداختن پایتان روی میز باشید و فقط ۲ ساعت برنامه ریزی شده برای خوردن نهار وقت داشته باشید و… اگر بخواهید عصر ها آزاد باشید و آخر هفته کارهای عقب افتاده تان را انجام دهید اختیار با خودتان است.

رئیس بودن یعنی گاهی خودتان باید آن مرد خشن، کنترل کننده و سود نگری که قبلاً برایش کار می کردید باشید؛ رئیس! هیچ راه دیگری وجود ندارد، شما باید نظم شخصی خودتان را مانند یک کار معمولی داشته باشید، و زمان بیشتری هم صرف آن کنید.

۴

هیچ وقت نمی دانید چقدر پول گرفته اید

شما می توانید دریافت های ماهیانه تان را تا دقت اعشار به دست بیاورید اما نمی توانید پیش بینی کنید که چند نفر از مشتری هایتان صورت حسابشان را پرداخت نکرده اند.

گاهی اوقات جا به جایی حساب شما در پایان ماه به یک معمای عجیب تبدیل می شود، بهترین راه برای اینکه بتوانید روی حسابتان کنترل داشته باشید و از اتفاقاتی که می افتد اطلاع بهتری داشته باشید، این است که تمام کاغذ بازی ها را خودتان انجام دهید و دقیقاً بدانید چه وقت زمان پرداخت چه کسی است، و اگر نیاز دارد به او یادآوری کنید که صورت حسابش را پرداخت کند.

۵

باید توقعاتتان را مدیریت کنید

همه مشتری هایتان درک نمی کنند که عکسهایشان احتیاج به ویرایش دارد و زمان می برد، و یا اینکه شما کارهای دیگری هم برای انجام دادن دارید. وقتی شما با آرامش مشغول کار کردن بر روی عکسهای مشتری تان هستید ممکن است آنها به شما زنگ بزنند و از نرسیدن عکسهایی که دیروز از آنها گرفته اید به دستشان اعتراض کنند.

شاید با دیدن اینکه کل روز از آنها عکس می گیرید، انتظار دیدن صدها عکس از شما داشته باشند و وقتی شما فقط ۲۰ عکس از بهترین ها را برایشان می فرستید ناراحت بشوند.

همیشه راجع به کاری که می کنید و زمانی که می برد واضح با مشتری صحبت کنید. در این صورت می توانید از بسیاری از ناراحتی ها و نظرات منفی جلوگیری کنید.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world

نظرات شما

  1. امیرحسین طباطبایی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

    از ساعت ۱۰ شب سایتتون رو پیدا کردم و الان ساعت حدود ۴ صبحه !!!
    ۶ ساعته دارم تو سایتتون میچرخم اصلا هم خسته نشدم
    به عکاسی علاقه زیادی دارم و بعد از چرخیدن در لنزک علاقم چند برابر شد
    خیلی ممنونم

    1. saman نویسنده

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

      سلام خدمت شما

      بسیار خوشحالم که مطالب لنزک مورد استفاده شما واقع شده اند. همچنین خوشحالیم که همراهی شما را داریم.

      تشکر از اینکه نظرتان را با ما مطرح می کنید که قطعا گرمی بخش ما در این مسیر است.

      برایتان آرزوی موفقیت داریم.

      موفق باشید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *