آموزش ژست های عکاسی دخترانه

می خواهید بدانید که دقیقا چطور باید به سوژه های دختر در عکاسی پرتره ژست دهید؟ این مطلب لنزک برای شماست. این مطلب برای ژست دادن به دختر ها و خانم های جوان ایده هایی در اختیار شما قرار داده و همراه با مثال تصویری به آموزش هر یک از این ایده ها می پردازد.

اگر شما از یک سوژه بخواهید تا در جلوی یک پس زمینه زیبا بایستد و برای شما ژست بگیرد، شما به طور کلی با دو مشکل روبرو می شوید (خب، احتمالا خیلی بیشتر از دو مشکل وجود خواهد داشت، اما این دو مورد مشکلات بزرگ هستند): ۱- یک ژست خشک و مصنوعی و ۲- قرار گرفتن مستقیم هر دو شانه روبروی شما.

یک ژست خشک و مصنوعی باعث ایجاد عکسی با ظاهر غیر حرفه ای می شود و یک ژست ایستاده مستقیم که هر دو شانه را به طور مساوی نشان می دهد باعث می شود سوژه شما پهن و عریض به نظر برسد، این ظاهری نیست که اکثر ما به دنبال آن هستیم.

اگر شما یک مدل نباشید، مدیریت عکس های ایستاده دشوار است. به همین دلیل است که من اغلب در حالت نشسته، تکیه داده به چیزی، یا حتی دراز کشیده از دختران عکس می گیرم. تمام این فعالیت ها باعث می شوند که سوژه شما وزن خود را به یک موقعیت طبیعی تر و تحسین برانگیزتر از حالت ایستاده مستقیم در مقابل دوربین تغییر دهد. در اینجا چند مثال ارائه شده است:

وقتی شما از سوژه خود می خواهید بنشیند، درحالیکه شما ایستاده اید، باعث می شود که او رو به بالا به شما نگاه کند. این باعث می شود که چشم های او بزرگتر و صورتش باریک تر به نظر برسند (و چه کسی این را دوست ندارد؟). فقط مطمئن شوید که او چانه اش را نسبتا پایین نگه دارد، بنابراین او با چشم هایش رو به بالا به شما نگاه می کند به جای اینکه کل صورتش را رو به بالا کج کند.

شما همچنین می توانید دولا شوید تا از یک سوژه نشسته هم سطح با چشم هایش عکس بگیرید. دختران معمولا بسیار انعطاف پذیر هستند، بنابراین شما می توانید از آنها بخواهید برای رسیدن به یک عکس زیبا و ریلکس، چهارزانو بنشینند.

همیشه وقتی از سوژه در حال نشستن عکس می گیرید، از او بخواهید پاهایش را به سمت بدنش جمع کند. اگر او با پاهای آزاد در مقابل خود بنشیند، پاهای او کمی نزدیک تر از بقیه بدنش به دوربین خواهند بود، که باعث می شود واقعا بزرگ به نظر برسند. اما اگر زانوهای خود را بالا بکشد و آرنج های خود را دور آنها حلقه کند، تصویر بسیار بهتری ارائه خواهد کرد.

به عنوان یک ژست راحت دیگر به سوژه خود بگویید که برعکس روی یک صندلی بنشیند. او می تواند بازوهای خود را در بالای صندلی قرار دهد، که مشکل اینکه با دستانش چه کار کند را حل می کند (چون دخترها معمولا در حالتی که دست هایشان در جیبشان باشد خوب به نظر نمی رسند).

در اینجا یک مثال مشابه وجود دارد، با این تفاوت که این بار سوژه ایستاده است، نه نشسته. با این حال بازوهایش را بر روی یک میله در مقابل خود قرار داده است، که حالت آرام و راحتی به او می دهد. علاوه بر این، او کمی به میله تکیه داده است، که باعث می شود خشک و مصنوعی به نظر نرسد. شما متوجه خواهید شد که من هنگام عکاسی از او کمی پایین تر از سطح چشمانش ایستاده بودم – این کار در مورد دخترها و خانم های جوان خوب جواب می دهد، اما برای خانم هایی (مثل من) که ممکن است در مورد غبغب خود نگران باشند، بهترین ژست نخواهد بود.

همانطور که قبلا اشاره کردم، شما هرگز نمی خواهید از دختری که دست به سینه مستقیم مقابل شما ایستاده است عکس بگیرید – این می تواند یک ژست عالی برای پسرها باشد چون این ژست نسبتا مردانه است، که دقیقا به همین دلیل است که شما نمی خواهید از آن برای دخترها استفاده کنید. در عوض، از پهلو (بغل) از او عکس بگیرید، و از او بخواهید تا سر خود را کمی بچرخاند و به شما نگاه کند. اگر بازوهای او روی هم قرار گرفته اند، به جای زیر بغل باید به نزدیک چانه اش منتهی شوند.

در اینجا نمونه ژست دیگری ارائه شده که از سوژه خود بخواهید جهت پشتیبانی کمی به یک شیء تکیه دهد. به او بگویید سرش را به سمت دیواری که در مقابلش نشسته کج کند تا ژستش طبیعی به نظر برسد.

یک ژست بسیار زیبای دیگر برای دخترها، به خصوص دختران دبیرستانی، این است که به پهلو روی زمین دراز بکشند، و سر خود را با یک دست بالا نگه دارند. این ژست برای عکس های تمام قد کارساز است، به خصوص وقتی که شما یک پس زمینه واقعا خوب داشته باشید.

این ژست به خصوص برای عکس های سر و شانه کارساز است. مطمئن شوید که شما نیز بر روی زمین نشسته اید – دوربین شما باید دقیقا هم سطح چشم سوژه باشد. برای به دست آوردن ظاهر بهتر، از او بخواهید تا دست خود را زیر سرش قرار دهد، نه گونه اش.

در اینجا گزینه دیگری برای یک ژست دراز کشیده روی زمین وجود دارد. اگر سوژه شما در واقع روی زمین است، شما نیز باید روی زمین باشید. یک میز پیک نیک عکاسی از این ژست را کمی راحت تر می کند.

به یاد داشته باشید که در هر پوزیشن (موقعیت) عکس های تمام قد، نیم قد، و کلوزآپ بگیرید. باز هم، در مورد اینکه دست ها چطور صورت را پشتیبانی می کنند، مراقب باشید – شما نمی خواهید که دستان او گونه هایش را پهن کند، بنابراین زیر چانه انتخاب خوبی است.

اگر سوژه شما موهای بلند داشته باشد، این یک ژست واقعا جالب و مسحور کننده است که به خوبی جواب می دهد. شما به یک چارپایه یا نردبان بلند برای گرفتن این عکس نیاز دارید. جارپایه خود را خارج از کادر بالای سر او تنظیم کنید، از آن بالا بروید، و به آن تکیه دهید تا دوربین شما مستقیما بالای چشم های او قرار گیرد.

اگر شما کار ژست دهی به سوژه خود را به خوبی انجام دهید، او از اینکه از او عکس گرفته می شود احساس راحتی بیشتری خواهد کرد، و هر دوی شما لذت خواهید برد. در حالی که عکس می گیرید دائما حرف بزنید، سوال بپرسید و داستان بگویید. وقتی که سوژه شما شروع به خندیدن یا ژست گیری های فی البداهه می کند، برای گرفتن عکس فوری آماده باشید.

راهنمای ژست های دخترانه

حال که ژست های عکاسی مطرح شده را آموختید، احتمالا می خواهید آن ها را روی موبایل یا کامپیوتر خود داشته باشید تا هر زمان که خواستید عکس بگیرید، نگاهی هم بر این ژست ها داشته باشید. روی تصویر فوق کلیک کنید و پس از بزرگ شدن، آن را روی دستگاه خود ذخیره نمایید.

م

منبع

برگرفته از: itsalwaysautumn

نظرات شما

  1. هستی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    واقعا مطالبتون مفید و آموزندست متشکرم

  2. احسان

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴

    خیلی خیلی ممنون
    واقعا مطالبتون اموزنده و با گویش روان توضیح داده شده

  3. ahmadmardani

    ۴ مهر ۱۳۹۴

    دمتون گرم
    مطالبی که میذارید به من که خیلی کمک کرده تا الان


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *