تلفیق هنر و عکاسی: چگونه به سادگی یک توالی انتزاعی یا آبستره بسازیم

با استفاده از یک ظرف جوهر مشکی، اثر هنری انتزاعی به وجود آورید. در این آموزش کوتاه لنزک به شما نشان خواهیم داد چگونه تکنیک های عکاسی را با هنر سنتی تلفیق کنید.

هنر انتزاعی (آبستره – abstract) و عکاسی رابطه نزدیکی با هم دارند. پس از اختراع دوربین، نقاشان و عکاسان این دو هنر را برای تولید نتایج خیره کننده با هم تلفیق کرده اند.

اگر مهارتی در زمینه نقاشی ندارید، نگران نباشید: شما برای انجام این پروژه عکاسی هیچ نیازی به داشتن مهارت های نقاشی ندارید. تنها چیزی که نیاز است، اندکی خلاقیت و تجسم است. لازم است که یک ظرف جوهر مشکی و یک بشقاب یا ظرف سفید داشته باشید. موارد ضروری دیگر سه پایه، فلاش و آب به میزان کافی است.

اگر می خواهید نتیجه رنگارنگی داشته باشید، می توانید کار را محدود به رنگ مشکی نکنید. به رنگ هایی فکر کنید که در کنار هم ترکیب جالبی ایجاد می کنند؛ مانند زرد و آبی که سبز را می سازند یا زرد و قرمز که نارنجی را نتیجه می دهند.

بیشتر بخوانید: رنگ ها در عکاسی: چگونه از تئوری رنگ ها در ترکیب بندی عکس هایمان استفاده کنیم

برای تصویر نهایی، ما ۱۶ تصویر متوالی را برای نمایش تغییر شکل جوهر در آب از شروع تا پایان در فتوشاپ در کنار یکدیگر قرار داده ایم. بهتر است تعداد بیشتری عکس بگیرید تا هنگام ویرایش آزادی عمل بیشتری داشته باشید. همچنین بهتر است با فرمت Raw عکاسی کنید تا بتوانید در زمان ویرایش همگی را به حالت سیاه و سفید تبدیل کنید یا هرگونه تغییر دلخواه در نوردهی و کنتراست داشته باشید.

چگونه از یک توالی عکاسی کنیم و در فتوشاپ آنها را در کنار هم قرار دهیم:

۱

تنظیم دوربین و فلاش

دوربین را بر روی سه پایه سوار کنید و نمای از بالا را برای کادرتان تنظیم کنید. فلاش را در کنار ظرف و با زاویه قرار دهید تا نور هموارتری به ظرف تابش کند. دوربین را روی مُد نوردهی دستی (M) قرار دهید. شاتر را بر روی ۱/۲۵۰ ثانیه و ایزو را روی ۱۰۰ قرار دهید، سپس با در نظر گرفتن قدرت فلاش، دیافراگم را تنظیم کنید.

۲

رنگ و آب را ترکیب کنید

برای شروع از ظرف خالی عکس بگیرید. به تدریج قطرات رنگ را داخل ظرف بچکانید و اندکی آب اضافه کنید. و در این حین به طور پی در پی عکاسی کنید. آب ظرف را خالی کرده و آن را در محل قبلی قرار دهید. سپس از یک خودکار جهت به هم زدن قطرات رنگ استفاده کنید. در حین عملیات، عکاسی فراموش نشود.

پس از اتمام کار، عکس ها را در نرم افزار Camera Raw باز کنید.

Select all کرده و تبدیل به Grayscale کنید. سپس همه عکس ها را در فتوشاپ باز کنید.

۳

عکس ها را ترکیب کنید

یک فایل جدید باز کنید و با استفاده از ابزار Rectangle یک grid یا شبکه ۴ × ۴ بسازید.

تک تک عکس ها را وارد این فایل کنید و لایه مربوطه را به بالای مستطیل (rectangle) ببرید. بر روی آیکون آن تصویر در پنجره لایه ها راست کلیک کرده و از منوی ظاهر شده Create Clipping Mask را انتخاب کنید. در انتها Ctrl + T را بفشارید تا فضای مورد نظر را با عکس پر کنید.

م

منبع

برگرفته از: Digital Camera World

نظرات شما

  1. وکیلی

    ۱۰ دی ۱۳۹۴

    سلام از شهر گلپایگان هستم اینجا کلاس عکاسی نیست مجبور شدم یه مدت روزی ۲۰۰ کیلومتر را ه بروم تا اصفهان و ۳ ساعت کلاس و دوباره ۲۰۰ کیلومتر رانندگی تا برگردم خیلی تو اینترنت دنبال آموزش گشتم ولی هیچ کجا لنزک نمیشه ، عالیه عالی سپاس فراوان دارم ممنون

  2. فاطمه93

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴

    سلام مرسی از زحماتتون خیلی خوبین که مطالب به روزی بدون چشم داشت در اختیار کاربران قرار می دین .شاید خیلی ها استفاده کنند ولی کامنتی نذارن فقط خواستم بگم خیلی ها ازتون ممنونن واستفاده می کنن .خداقوت

    1. سامان نویسنده

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴

      سلام خدمت شما

      سپاس از اینکه برای سایت خودتان می نویسید،

      امیدواریم که همواره مطالب سایت برایتان مفید واقع شوند و استفاده نمایید.

      موفق باشید

      1. داریوش @بندرعباس

        ۲۹ مهر ۱۳۹۴

        من تازه وارد عرصه عکاسی شدم و از مطالب آموزندتون استفاده کردم لازم دونستم از زحمتات شما تشکر کنم و خدا قوت بهتون بگم.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *