عکس هایی با نوردهی طولانی در مجموعه عکس «فضای خالی» که حالتی غم انگیز را ایجاد کرده اند

Vassilis Tangoulis عکاسی است که با گرفتن عکسهایی به صورت تک رنگ مجموعه ای از عکسهای غم انگیز با عنوان «فضای خالی» جمع آوری کرده است. این مجموعه شامل عکس هایی است با سرعت شاتر پایین که در هیچکدام از آنها انسانی وجود ندارد، و در این عکسها خانه هایی بدون سکنه در محله ای متروک دیده می شوند. این عکاس یونانی با سبکی احساسی و جذاب عکاسی می کند. او علاقه مند به گرفتن عکسهایی غیر معمول و خارق العاده است، و به همین دلیل با سرعت پایین و همچنین مادون قرمز عکاسی می کند.

Tangoulis فیزیک دانی است که در دانشگاه Aristotle University شهر Thessaloniki تدریس می کند. او به عنوان عکاس در انجمن Atomic Force Microscopy به گرفتن عکس از مولکول ها مشغول است. وی برای عکس های سیاه و سفید و نوردهی طولانیش جایزه های بین المللی دریافت کرده است. او در شهر کوچکی در یونان با نام Karpenisi متولد شده که این شهر در محاصره کوه ها است، او خیلی خوشحال است از اینکه به عنوان یک پسر روستایی بزرگ شده است.

او با بزرگ شدن در فضای روستایی و با دیدن مناظری زیبا مانند طلوع و غروب و مناظری پوشیده از برف به صورت نا خود آگاه به سمت عکاسی از طبیعت کشیده شده است.

Tangoulis عکس هایش را با دوربین Cannon EOS 7D، لنز Canon 17-40mm/USM، فیلتر ND 9.0 نرم یا سخت و فیلتر های CPL گرفته است. او گه گاهی از حالت Bulb برای عکاسی استفاده می کند و بیشتر از سرعت شاتر ۵ تا ۶ دقیقه استفاده می کند. او علاقه زیادی به فیلتر های کاهنده نور (Neutral Density – ND) دارد چرا که به او اجازه می دهد تا عکسهای داستانی و سورئالیستی از طبیعت بگیرد.

این افکت اجازه می دهد تا تصاویری که Tangoulis در خیال خود می بیند را بتواند با استفاده از دوربین به تصویر بکشد. این کشف او همه چیز را در سبک عکاسیش تغییر داد، با این کشف او به خلاقیتی تمام نشدنی در عکاسی رسید و راهی برای گرفتن عکسهای سورئال یافت، مانند عکسهایی که در مجموعه «فضای خالی» مشاهده می کنید.

Tangoulis اخیراً در مورد پیشرفت در سبک خاص عکاسیش اینطور گفته است:

«من فکر می کنم مهمترین نکته در رسیدن من به این سبک خاص در هنر زیبای عکاسی، صرف ۵ سال زمان در رسیدن به هدف شخصی ام بوده است. به عبارت دیگر، پیدا کردن خود درونیم در دنیای اشکال، خطوط و سایه ها، با طبیعت و ظاهر تنهایی. بعد از رسیدن و پیدا کردن هدف خود باید بر روی سبکتان حرفه ای شوید و بتوانید تصویری که در ذهن دارید را به خوبی نشان دهید. خیلی خوشحالم که تقریباً از ابتدای شروع کار من در هنر زیبای عکاسی توانستم هدفم را پیدا کنم. من هر روز در تلاش حرفه ای شدن در سبک خودم هستم و با توجه به اینکه هدفم به صورت واضحی برایم روشن است هنوز به خود می گویم خیلی چیز ها برای یاد گرفتن دارم…»

م

منبع

برگرفته از: Exposure guide

نظرات شما

  1. آرش

    ۲۲ دی ۱۳۹۲

    من دانشجوی مقطع عالی در رشته ی بیوشیمی هستم و همیشه آرزوی عکاسی در آرامش و برای ذهن قلبم را داشتم و دارم…
    گرچه هنوز دیر نیست، اما زود هم نیست.
    از مطالبتان بی انتها لذت می برم؛ به نوعی بعد از سالها تنها سایتی هست که هر روز چکش می کنم.
    موفق باشید.
    با احترام -آرش

    1. زند

      ۲۳ دی ۱۳۹۲

      سلام آقای آرش،

      از اینکه مطالب لنزک را پیگیری می کنید، خیلی متشکریم. خیر، اصلا برای یادگیری عکاسی دیر نیست، امیدواریم ما هم با انتشار مطالب متنوع تر و بهتر رضایت شما خونندگان عزیز را جلب کنیم.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *