آموزش عکاسی پرتره از یک پرسپکتیو پایین

در این آموزش کوتاه لنزک ما به شما نشان خواهیم داد که چطور تصاویری پویا ترکیب بندی کرده و از یک پرسپکتیو پایین عکاسی نمایید. در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

یک راه آسان برای گرفتن عکس های پرتره با یک پرسپکتیو منحصر به فرد و غیر معمول این است که تنها با پایین آمدن بر روی زمین، نقطه دید خود را پایین بیاورید. این نقطه دید جدید انواع احتمالات را ممکن می سازد.

شما می توانید برای عکاسی از سوژه خود بر روی زمین دراز بکشید، کل پرتره خود را به سطح زمین بیاورید، یا می توانید تنها با استفاده از پای افراد یک داستان بگویید، مانند عکس ما از یک دختر که بر روی تاب بازی می کند.

مفهوم ساده است، و جز دانستن تنظیمات درست دوربین برای استفاده، به هیچ نوع لوازم یا تکنیک عکاسی خاصی نیاز ندارید.

شما تنها به یک چشم برای ترکیب بندی و تعیین جزئیات، و علاقه و اشتیاق برای آزمایش برخی از ژست های عکاسی خلاقانه نیاز دارید. ترفند کار، پیدا کردن یک ویژگی مورد علاقه شما، مانند پای یک حیوان خانگی در کنار صاحبش است.

۱

عکس را ساده نگه دارید

عکس پرتره تان را از زاویه ای پایین بگیرید و حتی اگر لازم شد روی زمین دراز بکشید. موقعیت خود را به طور ایده آل مشخص کنید تا یک پس زمینه نسبتا تمیز داشته باشید. پس زمینه ای تمیز (که شلوغ و حواس پرتکن نباشد) یا یک پیش زمینه متمایز تضمین خواهد کرد که فوکوس یا تمرکز بر روی سوژه باقی می ماند. ما با عکاسی به سمت درختان، پرتره تاب خود را ساده نگه داشتیم.

۲

پس زمینه را تار کنید

یک دیافراگم باز تنظیم کنید (ضرایب اف کوچکتر) تا پس زمینه را تار کنید و فوکوس را بر روی سوژه نگه دارید – ما با دیافراگم f/3.2 عکاسی کردیم، هرچند اگر شما مستقیما در امتداد زمین نگاه می کنید، یک دیافراگم f/6.3 ممکن است مناسب تر باشد، چون این دیافراگم عمق میدان نسبتا بیشتری به شما خواهد داد (بهترین راه امتحان کردن است!)

۳

از نزدیک کراپ کنید

از لنزهای واید اجتناب کنید، چراکه لنز های واید معمولاً گزینه مناسبی برای عکاسی پرتره نیستند (اگر خیلی به سوژه نزدیک باشید بینی و پیشانی سوژه خیلی بزرگتر دیده می شود و برای عکاسی پرتره در محیط باز می توانند سوژه را در وسط کادر خیلی کوچک نشان دهند) – ما برای کراپ کردن پاهای سوژه از نزدیک تر، عکس تاب خود را با یک لنز پرایم ۵۰ میلیمتری گرفتیم. به دنبال جزئیات پیش زمینه برای گنجاندن در عکس باشید و از سوژه خود بخواهید برخی از ژست های جالب را امتحان کند.

م

منبع

برگرفته از: Digital Camera World


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *