۴ راهی که باتری گریپ دوربین می تواند عکاسی شما را بهبود بخشد

باتری گریپ (Battery grip) دوربین چیست و برای عکاسی شما چه مزایایی دارد؟ همه ما دوربین های دست و پا گیری که با باتری گریپ ها بزرگ شده اند را دیده ایم. با توجه به وزنی که آنها به دوربین اضافه می کنند، و مدت زمانی که باتری شما می تواند دوام بیاورد، شما ممکن است تعجب کنید که چرا این گریپ ها ضروری هستند، اما همانطور که در ادامه این مطلب لنزک خواهید خواند، آنها فواید بسیار بیشتری از افزایش عمر باتری دارند.

باتری گریپ ها (Battery grips) مانند فلاش ها یا لنزهای مختلف نیستند، که به شما اجازه دهند رویکرد خلاقانه تری نسبت به عکاسی خود اتخاذ کنید: آنها تنها شما را قادر می سازند تا برای مدت بیشتری به عکاسی ادامه دهید، و قطعا باعث می شوند دوربین را بهتر در دست بگیرید.

ممکن است دور از عقل به نظر برسد، اما با یک گریپ بزرگتر و بدنه سنگین تر، دوربین شما، به خصوص در هنگام عکاسی در جهت عمودی یا پرتره، به طور قابل توجهی در دست هایتان ثابت تر حس می شود. این یعنی باتری گریپ، دوربین شما را خوش دست تر خواهد کرد.

این امر به ویژه در مورد DSLR های کوچک تر و سطح مبتدی صادق است، که اغلب برای دست های کوچک تر طراحی می شوند، و برای دست های بزرگتر خیلی کوچک هستند.

مسلما، یک گریپ به وزن دوربین شما اضافه خواهد کرد و اگر به طور منظم از سه پایه استفاده می کنید، این چیزی است که شما باید به خاطر داشته باشید. اگر ترکیب معمول بدنه/لنز شما به آستانه تحمل سه پایه شما نزدیک است، با اضافه کردن یک گریپ ممکن است به پایه های قوی تری نیاز پیدا کنید.

باتری بیشتر برای عکاسی طولانی تر

ممکن است به نظر برسد عمر باتری اضافی ارزش صرف پول بیشتر را نداشته باشد، چون در طول روزهای بلند عکاسی شما می توانید باتری های دوربین خود را تعویض کنید. با این حال، شرایطی وجود دارد که در آن داشتن عمر باتری توکار بیشتر (به کمک گریپ) واقعا مفید است.

به عنوان مثال هنگام عکاسی از رویدادهای طولانی مانند جشن عروسی، شما نمی خواهید وقت خود را با گشتن در کیف دوربین خود به دنبال باتری یدکی تلف کنید. باتری گریپ ها همچنین وقتی که شما در حال عکاسی در شب هستید مفید هستند، به خصوص برای نوردهی های بسیار طولانی، که در آن یک باتری تنها می تواند تمام شود.

گریپ هانل HN-D600 که ما در اینجا از آن استفاده کرده ایم، می تواند با یک باتری دوربین نیکون EN-EL15، یا با شش باتری استاندارد AA مورد استفاده قرار گیرد، هرچند هنگام خرید هیچ یک از این ها را رویش نمی گذارند، بنابراین بسته به نوع گریپ، ممکن است لازم باشد که این باتری ها را به طور جداگانه خریداری نمایید.

هر نوع بدنه دوربین و گریپی که شما استفاده می کنید، در اینجا نحوه به دست آوردن موفق ترین ترکیب ارائه شده است…

گام به گام: دوربین خود را بزرگ کنید

۱

اتصال گریپ به دوربین

برای وصل کردن باتری گریپ به دوربینتان، کاور (سرپوش) را برای اتصال بردارید، که در قسمت زیرین بدنه، در کنار محفظه باتری آن را خواهید یافت. سپس با احتیاط گرپ را به سوکت وصل کنید (تصویر فوق). در نهایت، پیچ آن را در مادگی پیچ سه پایه دوربین محکم کنید.

۲

گزینه پشتیبان

بسیاری از گریپ ها گزینه ای برای استفاده از باتری های استاندارد AA به جای یک باتری دوربین اختصاصی دارند. به عنوان مثال، گریپ HN-D600 هانل، دو نگه دارنده باتری دارد، یکی برای باتری دوربین، و دیگری برای شش باتری AA، که وقتی شما چندین مایل از نزدیکترین پریز فاصله دارید، می تواند مفید باشد.

۴ مزیت استفاده از یک باتری گریپ

۱

عمر طولانی

همانطور که انتظار دارید، یکی از دلایلی که یک باتری گریپ می تواند برای عکاسی شما مفید باشد، افزایش زمان عکسبرداری است. تولیدکنندگان ادعا می کنند که باتری های D-SLR برای ۸۰۰-۸۵۰ عکس بر روی دوربین های دارای منظره یاب های اپتیکی دوام خواهند آورد. اضافه کردن یک گریپ، قدرت باتری دوربین شما را دو برابر خواهد کرد.

۲

هرچه بزرگتر باشد بهتر است

یکی دیگر از مزایای یک باتری گریپ این است که گریپ موجود (جای دست – قسمتی که دوربین را می گیرید) را بسط می دهد، که می تواند عکاسی افقی را راحت تر کند. گریپ های روی برخی از DSLR های سطح مبتدی برای دست های بزرگ خیلی کوچک هستند – یک باتری گریپ می تواند ناحیه زیر انگشتان شما را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

۳

عکاسی پرتره

بسیاری از باتری گریپ ها علاوه بر اینکه فضای بیشتری برای نگه داشتن دوربین به شما می دهند، دکمه های موجود بر روی گریپ اصلی را نیز در بر دارند. HN-D600 یک کنترل شاتر و دکمه AF-L، به علاوه کلید چرخان برای سرعت شاتر، دیافراگم و انتخاب AF دارد. این بدین معنی است که می توانید بدون نیاز به چرخاندن دستی که با آن عکس می گیرید، به صورت عمودی عکاسی کنید.

۴

احساس تعادل

هنگام عکاسی با لنزهای بزرگ و سنگین، دوربین های کوچک تر می توانند بسیار نامتعادل به نظر برسند. یک گریپ به وزن بدنه دوربین شما اضافه می کند، که عکاسی با آن را به مراتب باثبات تر می کند، به خصوص وقتی که چیزهای اضافی دیگر، مانند فلاش ها و لنزهای تله نیز بر روی آن نصب شده باشند.

م

منبع

برگرفته از: Digital Camera World

نظرات شما

  1. بنده خدا

    ۵ اسفند ۱۳۹۴

    لطفا مزایای دوربین رو بگید

  2. ebrahim_mim

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴

    یه چیزی که فهمیدم
    گریپ های نیکون خیلی بهتر هستن چون باطری خود دوربین هم در دستگاه هست و شما ۲ باطری دیگر با گریپ اضافه میشه یعنی ۳ تا باطری دارید
    ۳ برابر شات بیشتر
    ولی در کانن شما باطری دوربین رو در میارید و گیریپ با یک زبانه محفظه باطری دوربین رو پر میکنه و شما باطری دوربین و باطری اضافه رو باهم در گریپ قرار میدید و این یعنی شما ۲ تا باطری دارید که فقط ۲ برابر شات بیشتر دارید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *