عکاسی انعکاسی – مجموعه عکسهایی از انعکاس در شهر Copenhagen دانمارک

در این زمانه که عکسهای ساخته شده با فوتوشاپ همه جا دیده می شوند، دیدن عکسهایی که به ظاهر با دوربین گرفته شده اند خیلی دل گرم کننده است. عکسهایی مانند این مجموعه یادآور دوره قبل از عصر دیجیتال است، زمانی که عکسها را طوری می گرفتند که در چاپ اثر فوق العاده ای از آن حاصل شود. Morten Nordstorm عکاسی با استعداد است که کار هایش را در اینستاگرام (Instagram) قرار می دهد.

او مجموعه ای از عکسهای انعکاسی را، که در شهر خودش Copenhagen دانمارک گرفته، به اشتراک گذاشته است. در این مجموعه شما شاهد ظاهر دیگری از اتفاقات روزمره در خیابان ها هستید که از گودال های آب ایجاد شده روی زمین که تصویر را انعکاس داده اند گرفته شده است. Nordstorm این عکاس ۲۵ ساله سبک خود در این عکسها را از انعکاس گودال های آبی که بعد از بارندگی در خیابان ها ایجاد می شود الهام گرفته است، این گودال ها منظره ای شهری را نمایش می دهند که در آن پیاده رو ها و ساختمان ها دیده می شوند. این سبک قسمتی از مجموعه «دنیا از دید چشمان من» است که با دیدن این مجموعه متوجه دید حساس و زیرکانه او خواهید شد.

Nortstorm این عکسها را با دوربین گوشی خود Nokia Lumia 925 گرفته است، عکسهایی بسیار زیبا و قرینه از منظره شهری که که گاهی حسی چون افسردگی را بر می انگیزند. در حالی که بعضی از این عکسها خاطره انگیز و قابل تأمل است، Nortstorm کارهای خودش را در حد یک سرگرمی می داند. او با شکسته نفسی از این مجموعه اش در Instagram به عنوان «Puddlegram» یاد می کند، مجموعه ای که تا به حال بیش از ۱۸,۰۰۰ دنبال کننده دارد. او مجموعه «دنیا از دید چشمان من» را با گرفتن عکسهایی از شهر Paris کمی وسیعتر کرده است.

در حالی که گودال های آب ایجاد شده بعد از باران روی زمین برای خیلی ها آزار دهنده است و سعی می کنند از آن دوری کنند، Nortstorm این اتفاق را یک فرصت برای شکوفایی خلاقیتش دیده است. او همیشه به دنبال این گودال های آب است تا بتواند از انعکاس ایجاد شده آنها یک عکس زیبا برای صفحه Instagram خود بگیرد. او در کنار یکی از عکسهایش با خوشحالی اینطور نوشته است: «چند وقتی است بارندگی نداشته ایم اما امروز صبح توانستم یک گودال آب پیدا کنم». در کنار عکس دیگری این نوشته را گذاشته است: «یک Puddlegram دیگر از Copenhagen. امروز تقریباً بی وقفه باران باریده، احتمالاً بتوانم در چند روز آینده هم عکسهایی از این گودال ها بگیرم».

همانطور که متوجه شدیم او کارش بستگی به شرایط خاصی دارد؛ بارش باران و ایجاد گودال های آب.

برای مشاهده عکس های بیشتر از این عکاس به صفحه اینستاگرام وی
(http://instagram.com/mortenordstrom) مراجعه کنید.

عکسی انعکاسی گرفته اید؟ می توانید با ارسال آن به info@lenzak.com آن را در بخش نقد لنزک شرکت داده و از نقد و نظرات سایر دوستان بهره مند شوید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *