عکاسی مفهومی – تبدیل صورت مدل به عکس دو بعدی در مجموعه ۲D or Not 2D (دو بعدی بودن یا دو بعدی نبودن)

«بودن یا نبودن، مسأله این است» (To be or not to be, That’s the Question)، دیالوگی از شخصیت هملت در فیلمنامه ای از شکسپیر به همین نام است. عکاس روس Alexander Khokov مجموعه ای از عکسهایش را با نام ۲D or not 2D ارائه کرده که کلاً چیز متفاوتی است. بعد از موفقیت بزرگ مجموعه عکسهایی به شکل صورت نقاشی شده با نام «زیبایی عجیب»، Khokhlov این بار یک مجموعه مفهومی دیگری فراتر از طرح های موجود عرضه کرده.

این عکاس این بار هم با Valeriya Kustan، یکی از بهترین گریمور های روسی، همکاری کرده و این بار مجموعه ای با نام ۲D or not 2D ساخته اند. در این مجموعه آنها عکسهایی از صورت مدل ها را به صورت نقاشی های عجیب و غریب دو بعدی در آورده اند. آنها از تکنیک های متنوعی در این کار استفاده کرده اند مانند خطهای کارتونی، به حالت پیکسلی، کلاژ، و همچنین سایه های رنگی. نتیجه نهایی کار آنها فوق العاده است. تنها نقطه این کارها که از عکس اصلی باقی مانده است چشمان مدل است.

عکسهای چهره ای که Khokhlov گرفته است بسیار خیره کننده هستند، و باورش سخت است که او تازه در سال ۲۰۰۷ عکاسی را شروع کرده. یک سال طول کشید تا او متوجه علاقه اش به زیبایی و فشن بشود. با اینکه این شاخه از عکاسی زیاد در مدارس عکاسی روسیه طرفدار ندارد، khokhlov با این حال تصمیم گرفت بر خلاف عموم رویای خودش را در این رشته دنبال کند.

در مصاحبه ای Khokhlov چند نکته گرانبها که از فعالیت های خودش به عنوان یک هنرمند روسی مُردن کسب کرده را به اشتراک گذاشته. او گفته: «باور کنید که کارتان خوب است!» واضح است که این نظریه او برای خودش نتیجه داده، چرا که در بسیاری از نشریات از او یاد شده است.

در قسمت About سایت شخصیش در مورد علایقش بیشتر توضیح داده است:

«من در سال ۲۰۰۷ به عکاسی رو آوردم و اولین چیزی که من را تحت تأثیر قرار داد عکاسی زنده بود. در پایان سال ۲۰۰۸ با رو آوردن من به عکاسی زیبایی و فشن همه چیز برای من تغییر کرد. این در زمانی بود که من درگیر کلاس های آموزشی و استادی عکاسی بودم، که به سبک و ایده خاص خودم رو آوردم. من دوست دارم که با کسان دیگری کار کنم اما نه فقط در حضور آنها. هر کسی تجربیاتی در زمینه های مختلف دارد و من از تجربیات آنها خبر ندارم. همسر مهربان من Veronica همیشه به من انگیزه ای برای ایده ها و پروژه های جدیدم می دهد.»

م

منبع

برگرفته از: Exposure guide

نظرات شما

  1. پریسا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    سلام شما گروهی ندارید توی واتساپ یا تلگرام برای عکاسی؟که بشه اونجا بیام و مباحث عکاسیو دنبال کنیم

  2. زهرا

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲

    خیلی جالب بود دوست دارم ایم موع عکاسی رو ای کاش آموزشش رو هم مینوشتید

    1. زند

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۲

      درود

      بله این هم مطلب خیلی جالبی هست، آن را یاداشت کردم، اگر در مورد گرفتن این عکس ها مطلب آموزشی یافتیم حتما آن را برایتان ترجمه و منتشر خواهیم کرد. ممنون از شما

  3. سروش

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲

    تحت تاثیر قرار گرفتم

    شیوه بسیار جالبی بود


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *