روتوش عکس – حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ

این ارزان ترین (و کم درد ترین) کشیدگی پوست صورتی است که می توانید داشته باشید! همه ما می دانیم که کشیدگی های صورت خوبی وجود دارند که پوست شما را مثل بازگشت بعد از یک تعطیلات آرام نشان می دهند (کشیدگی پوست به سبک تعطیلات)، و البته کشیدگی های پوست بدی هم وجود دارند که همه متوجه می شوند که کشیدگی پوست داشته اید (کشیدگی پوست به سبک شدید). بسته به اینکه عکس را برای چه استفاده ای می خواهید، ممکن است هر دو مدل کشیدگی های پوستی را از شما بخواهند، پس هر دو را با هم مرور می کنیم.

کشیدگی پوست به سبک تعطیلات (روتوش ملایم)

در ادامه کشیدگی پوست را به صورت ملایم بررسی می کنیم. شما خواهید آموخت که چروک های صورت را با فوتوشاپ روتوش کرده و کم تر کنید.

۱

حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ (ملایم) – گام اول

با فشردن دکمه S ابزار Clone Stamp را انتخاب کنید و اندازه آن را به اندازه عنبیه چشم سوژه تنظیم کنید، Hardness را ۰% و Opacity را ۳۰% بگذارید. از نزدیکی بینی سوژه شروع کنید، با گرفتن دکمه Alt بر روی بالای گونه و پایین چروک های زیر چشم سوژه کلیک کنید تا از آن نمونه بگیرید، و بعد بر روی چروک های زیر چشم کلیک کنید و موس را روی آن بکشید. به این کار در زیر چشمان ادامه دهید تا در آن قسمت پوست لطیفی داشته باشید، اما هنوز باید چروک ها دیده بشوند (اگر لازم شد اندازه قلم مو را تغییر دهید). زیر چشم دیگر بروید و همین کار را در زیر آن چشم تکرار کنید. توجه کنید که این کار تاریکی زیر چشم را هم روشن می کند.

۲

حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ (ملایم) – گام دوم

حالا به قسمت بین بینی و دهان بروید. با ابزار Clone Stamp و با همان تنظیمات قبلی روی چین و چروک های حالت کمان بین بینی و دهان کار کنید. با نگه داشتن دکمه Alt بر روی قسمتی موازی با جایی که می خواهید کار کنید بر روی گونه کلیک کنید تا از آن قسمت نمونه بگیرید، و از چین صورت کنار بینی شروع کنید و بکشید تا قسمت نزدیک دهان، این کار را فقط یک بار انجام دهید.

۳

حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ (ملایم) – گام سوم

حال ظاهر سوژه خیلی جوان شده اما باید مطمئن شویم که در کشیدن پوست سوژه زیاده روی نکرده ایم. بر روی بالاترین گزینه پنجره History کلیک کنید (تا بتوانید عکس را در حالت اولیه اش ببینید)، و بعد بر روی آخرین گزینه پنجره History کلیک کنید (با این کار می توانید قبل و بعد از تغییرات عکس را ببینید). (یادتان باشد، در صورتی که گزینه ای غیر از گزینه آخر در پنجره History انتخاب بود تغییری روی عکس ندهید چون با این کار تمام تغییراتی که بعد از گزینه انتخابی روی عکس انجام داده بودید از بین خواهد رفت!) اگر بعد از دیدن قبل و بعد از تغییراتتان در قسمتی احساس کردید زیاده روی کرده اید، با فشردن دکمه Y ابزار History Brush را انتخاب کنید و Opacity آن را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بگذارید، اندازه آن بستگی به قسمتی دارد که می خواهید روی آن بکشید، و Hardness آن را روی ۰% بگذارید و روی قسمتی بکشید که می خواهید تأثیر کارتان در آن قسمت کمتر شود.

۴

حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ (ملایم) – گام چهارم

حال تمام کاری که باقی مانده از بین بردن بقیه معایب صورت است مثل لکه های رنگی روی بینی، سوراخهای ریزی که روی پوست صورت است، سایه های دور بینی، و هر چیز دیگری که به نظرتان بهتر است از بین برود.

قبل و بعد کشیدن پوست به سبک تعطیلات

قبل از کشیدن پوست به سبک تعطیلات

بعد از کشیدن پوست به سبک تعطیلات

کشیدگی پوست به سبک شدید

آیا می خواهید خیلی از چروک های صورت را حذف کنید؟ در ادامه خواهید دید که چگونه این کار را در فوتوشاپ انجام می دهیم.

۱

حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ (شدید) – گام اول

با زدن دکمه S ابزار Close Stamp را انتخاب کنید و اندازه قلم مو را کمی کمتر از عنبیه چشم سوژه انتخاب کنید، Hardness را روی ۰% و Opacity را روی ۶۰% بگذارید. از نزدیکی بینی سوژه شروع کنید، با گرفتن دکمه Alt بر روی بالای گونه و پایین چروک های زیر چشم سوژه کلیک کنید تا از آن نمونه بگیرید، و بعد بر روی چروک های زیر و دور چشم کلیک کنید و موس را بر روی چین و چروک ها بکشید، این کار را آنقدر ادامه دهید تا چین و چروک و تاریکی های زیر چشم از بین برود (اندازه قلم مو را در صورت نیاز تغییر دهید). به چشم دیگر بروید و این کار را برای آن چشم هم تکرار کنید.

۲

حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ (شدید) – گام دوم

حالا با استفاده از همان ابزار Clone Stamp و با همان تنظیمات قبلی، بر روی هر قسمت دیگری که عیب کوچکی دارد بکشید و آن را از بین ببرید، و تا حد امکان سعی کنید رنگ و سایه های روی پوست را از بین نبرید.

۳

حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ (شدید) – گام سوم

حالا وقت برگرداندن مقداری از چین و چروک های صورت برای اضافه کردن مقداری از بافت پوست است، با زدن دکمه Y ابزار History Brush را انتخاب کنید، Opacity آن را روی ۳۰%، اندازه آن را ۸۰ و Hardness را ۰% بگذارید. اما قبل از هر چیز باید بدانیم از کجا شروع کردیم، بنابراین بر روی بالاترین گزینه پنجره History کلیک کنید ( دقیقاً مانند قدم سوم در «کشیدگی پوست به سبک تعطیلات»، یادتان باشد، در صورتی که گزینه ای غیر از گزینه آخر در پنجره History انتخاب شده بود تغییری روی عکس ندهید چون با این کار تمام تغییراتی که بعد از گزینه انتخابی روی عکس انجام داده بودید از بین خواهد رفت!).

۴

حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ (شدید) – گام چهارم

با استفاده از ابزار History Brush، یک بار بر روی کل تصویر بکشید، سپس مقدار Opacity آن را روی ۲۰% و اندازه آن را روی ۲۰ بگذارید و روی قسمت هایی که می خواهید کمی از سایه و بافت پوست برگردد بکشید. باید گوشه دو چشم را بکشید، گوشه های لب، اطراف سوراخ های بینی و همچنین در قسمت پایین لب را یک یا دو بار بکشید. گاهی اوقات وقتی اندکی از سایه ها را بر می گردانیم، به همراه آن کمی از چین و چروک ها، جوش ها یا لکه های رنگی پوست هم نمایان می شوند. دوباره از ابزار Clone Stamp استفاده کنید و اندازه آن را به اندازه قسمتی که می خواهید روی آن بکشید تنظیم کنید، و با Hardness 0% و Opacity 30% رو آن قسمت بکشید.

۵

حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ (شدید) – گام پنجم

برای برگرداندن اندکی از سایه های زیر چشم، با فشردن دکمه O ابزار Burn را انتخاب کنید و با تنظیم Exposure روی ۲۰%، اندازه ۴۵ و Hardness 0% یکبار در زیر هر دو چشم را بکشید.

۶

حذف چین و چروک های صورت با فوتوشاپ (شدید) – گام ششم

لب ها تنها قسمت دیگری از صورت یک خانم هستند که می توانند سن او را تغییر دهند. با زدن دکمه S ابزار Clone Stamp را انتخاب کنید و اندازه آن را به اندازه قسمتی که می خواهید روی آن کار کنید تنظیم کنید، مقدار Hardness آن را ۰% و Opacity را روی ۳۰% بگذارید و مقداری از چین و چروک ها و قسمتهای نا متوازن روی لب را از بین ببرید، با استفاده از ابزار History Brush می توانید اشتباهاتی که در این قسمت انجام داده اید را از بین ببرید. در نهایت اگر به نظر رسید در عکستان زیاده روی شده است (که این طور به نظر خواهد رسید)، با استفاده از ابزار History Brush و تنظیم Opacity آن بین ۲۰ تا ۳۰ درصد، و اندازه آن به اندازه قسمتی که می خواهیم روی آن بکشید و Hardness 0% روی صورت بکشید تا کمی از بافت پوست را برگردانید. در آخرین تنظیمات Opacity ابزار History Brush روی ۲۰% بوده است.

قبل و بعد از کشیدن پوست به سبک شدید

قبل از کشیدن پوست به سبک شدید

بعد از کشیدن پوست به سبک شدید

ج

جمع بندی

معمولاً وقتی عکسهای خانوادگی را روتوش می کنیم، بعضی از خانم ها می گویند که می خواهند پوست صورتشان به سبک شدید کشیده شود ولی در حقیقت فقط می خواهند کمی چین و چروک های صورتشان لطیف تر شود. همانطور که در کشیدن پوست به سبک تعطیلات می بینیم، وقتی لکه های رنگی نا متوازن در پوست وجود دارد از بین بردن آنها و اصلاح پوست صورت می تواند تغییر بزرگی در صورت سوژه ایجاد کند. ولی از طرف دیگر آقایان، به ندرت می خواهند که چین و چروک های صورتشان زیاد برداشته شود، حتی کشیدن پوست به سبک تعطیلات هم برای آنها زیاد است. بنابراین یادتان باشد تا برای آقایان این کار را بسیار ملایم و کم انجام دهید، معمولاً کشیدن کم تر پوست برای آن ها گزینه مناسب تری است.

م

منبع

برگرفته از: Exposure guide

نظرات شما

  1. زهرا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

    آموزش ها عالین مرسی .

    1. سامان نویسنده

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

      سلام خدمت شما

      سپاس فراوان از اینکه برای سایت خودتان نوشته و دیدگاه ارزشمندتان را به اشتراک می گذارید.

      همیشه موفق باشید

  2. محمدرضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    بسیار عالی دستتون درد نکنه مثال ها و تمرینات خیلی خوب بود ترجمه هم خوب بود
    در مورد اصلاح پرسپکتیو عکس و متن نوشتاری در cc هم آموزشی داشته باشید ممنون میشم.

  3. ana

    ۵ اسفند ۱۳۹۴

    uhgdddddddddddddddddddddddddddddddddddd

  4. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    خواهشاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا منتظرم

    1. سامان نویسنده

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴

      سلام خدمت شما

      کلید میانبر S برای Clone stamps است. زیر ابزار قلم مو است، شکل مُهر دارد.

      موفق باشید

  5. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    clone stams کجاس؟
    خواهشا جواب بدید دوستان

    1. سامان نویسنده

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴

      سلام خدمت شما

      کلید میانبر S برای Clone stamps است. زیر ابزار قلم مو است، شکل مُهر دارد.

      موفق باشید

  6. نیلوفر

    ۹ تیر ۱۳۹۳

    سلام ضمن خسته نباشید از ارائه مطالب خوب و کارآمدتون ممنونم. امیدوارم درآینده مطالب بیشتری رو ارائه بدید.

  7. بهزاد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    با سلام و عرض ادب
    از زحماتی که در ارائه مطالب مفید و کاربردی متحمل می شوید ، کمال تشکر و قدر دانی را دارم و برای عزیزان دست اندرکار آرزوی موفقیت روزافزون و سلامتی را از خدای منان خواستارم.

  8. رضا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲

    عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی
    عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی
    عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *