تعدادی از بهترین عکاسان جهان همه دوره ها

بهترین عکاسان تمام دوره ها؟ قطعا لیست جامعی وجود نخواهد داشت. اما در این قسمت ها سعی بر این داریم تا تعدادی از بهترین عکاسان جهان را به شما معرفی کرده و این لیست را به کمک خودتان گسترش دهیم. احتمالا تا کنون با این قبیل مطالب برخورد داشته اید که به معرفی عکاسان مشهور پرداخته بودند، اما هدف در این مطلب معرفی بهترین هاست.

Art Wolfe (born 1951)

عکاس طبیعت و مجری تلویزیونی محبوب کسی که عکس هایش از حیات وحش، منظره ها و فرهنگ های بومی از زیبایی و گوناگونی دنیای طبیعت تجلیل می کند.

Garry Winogrand (1928-1984)

یکی از عکاسان خیابانی فوق العاده دهه ۱۹۶۰ و ۷۰ میلادی است. عکس های Winogrand از زندگی روزمره شهری پیچیده، عمیق و گاهی طنز است.

Mario Testino (born 1954)

یکی از مشهورترین عکاسان جهان است. از او بار ها برای عکس های فشن خیره کننده اش و کمپین های تبلیغاتی اش برای Gucci و Dolce & Gabban تجلیل شده است.

Alfred Stieglitz (1864 -1946)

عکاسی پیشگام، ترقی دهنده خستگی ناپذیر کار دیگران و شخصی بسیار مهم و تاثیرگذار در توسعه عکاسی و مورد قبول واقع شدنش به عنوان یک فرم جدی هنری.

Eugene Smith (1918-1978)

عکاس مشهور مصالحه ناپذیر آمریکایی، او عکاس خبری (فوتوژورنالیست) است که از نبرد جنگ جهانی دوم عکاسی کرده است.

Sebastiao Salgado (born 1944)

Salgado شغل موفق خود به عنوان یک اقتصاد دان را در سال ۱۹۷۳ رها کرد تا عکاس خبری شود و از آن زمان پروژه های متعددی را در سراسر دنیا انجام داده است، که فقر و نابرابری اجتماعی را در بر می گیرد.

Man Ray (1890-1976)

بسیار خلاق، الهام گرفته از سبک سورئالیسم، شخصی که بیشتر عکس های مشهورش نتیجه آزمایشاتش روی فوتوگرام ها بود.

Irving Penn (1917-2009)

عکاس آمریکایی، به طور گسترده ای برای پرتره های استودیوییش، عکاسی از اجسام بی جان و کارهای فشنش تحسین شده است. عکس هایش با دقت زیادی ترکیب بندی شده اند و با توجه زیادی به جزئیات گرفته شده اند.

Arnold Newman (1918-2006)

مشهور به پدر عکاسی محیطی (environmental photography) است، Newman ترجیح می داد تا در خانه سوژه یا محل کارش از او عکس بگیرد و از محیط اطرافش برای افزودن بینش به شخصیت سوژه استفاده کند.

Annie Leibovitz (born 1949)

شاید بتوان گفت مشهورترین عکاس پرتره ای که امروز کار می کند، Leibovitz از افراد نامدار بسیاری عکاسی کرده است. اغلب استادانه و مبتکرانه.

Neil Leifer (born 1942)

عکاس ورزشی تحسین برانگیز که در دهه ۱۹۶۰ عکس های برجسته ای از محمد علی کلی گرفته و بعد ها برای ۴۰ عدد از جلد های مجله تایم (Time magazine) عکاسی کرده است.

Frans Lanting (born 1951)

عکاس طبیعت اهل هلند و مشارکت کننده نشنال جئوگرافیک (National Geographic) که کارهایش روی سیاست های دولت در مورد حفاظت از منابع طبیعی مستقیما تاثیرگذار بوده است.

Michael Kenna (born 1953)

عکس های تک رنگش با ساده گرایی (مینیمالیست) از طبیعت، اغلب در مکان های دور و استفاده از نوردهی های طولانی روی عکاسان بیشمار دیگری تاثیر گذاشته است.

Yousuf Karsh (1908-2002)

آمریکایی – کانادایی، مشهور به خاطر نورپردازی خیلی دقیقش، شخصی است که مشهورترین عکاس پرتره دوره خود شد. عکس پرتره برجسته او از Winston Churchill در سال ۱۹۴۱ شهرت دارد.

Lewis Hine (1874-1940)

عکاس مستند و فعال اجتماعی که عکس های تکان دهنده اش از شرایط کارخانه ها در آمریکا و کار کشیدن از کودکان تاثیر مستقیمی روی قانون استخدام ایالات متحده (US) داشته است.

Anne Geddes (born 1956)

عکاس پرتره استرالیایی که به خاطر عکس های فانتزیش از کودکان و مادران، نقد و تحسین شده است، موفقیت تجاری فوق العاده ای داشته که بیش از ۱۸ میلیون جلد از کتابش فروش رفته است.

Brassaii (1899-1984)

عکاس و مجسمه ساز مجارستانی شخصی که برای عکس هایش از پاریس در دهه ۱۹۳۰ شهرت بین المللی یافت، عکس هایی که در کتابش «Paris by Night» نمایش داده شده اند.

David Bailey (born 1938)

یکی از نقش های برجسته نسل جدید عکاسان برجسته دهه ۱۹۶۰ میلادی، بیشتر برای عکس های فشن و پرتره اش (Krays, Beatles) شهرت دارد، امروزه هم فعالیت دارد.

Ansel Adams (1902-1984)

بسیار تاثیر گذار، استاد عکاسی تک رنگ (monochrome) منظره. بخشی از شهرت وی به عکس هایش از تجلیل زیبایی و عظمت پارک ملی Yosemite و سیستمش « Zone system» برای محاسبه دقیق نوردهی باز می گردد.

این مطلب را با جمله ای از Arnold Newman به پایان می بریم: «ما عکس ها را با دوربین هایمان نمی گیریم، بلکه با قلب و ذهنمان می گیریم».

حتما عکاسان زیادی را از قلم انداخته ایم. قطعا هدف ما در اینجا جمع آوری لیستی جامع از همه عکاسان مطرح جهان نیست، بلکه مایلیم تعدادی از این عکاسان را جهت آشنایی شما معرفی کنیم و معرفی سایرین را در بخش نظرات بر عهده خود شما عزیزان می گذاریم. کار های کدام یک از عکاسان جهان برای شما جذاب است؟

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world

نظرات شما

  1. Babak gh

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من همیشه با سر زدن به لنزک انرژی میگیرم.
    برای شما آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم لنزک همیشه پایدار باشه.

  2. sepideh

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    عالی بود ممنون از اطلاعاتی که در اختیار گذاشتید …

  3. امیر درویشی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    البرتو کوردا عکاس پرتره مشهور چگوارا هم قابل ذکر میباشد

  4. پیام

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

    بسیار مطلب خوبی بود، تک تک این بزرگان عکاسی الگویی عالی و آموزنده برای جویندگان راه عکاسی هستند در خلاقیت و نو آوری درین زمینه. همیشه پایدار باشید و مستدام

  5. مهرداد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲

    عآلی بود مرسی ، باز هم از این کارا بکنینن جالبه آدم این شخصیت ها رو بشناسه کاراشون رو ببینه و بشه الگو قرار بده این شخصیت ها رو

  6. صدیقه رستم زاده

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲

    اطلاعات بسیار جالب وجامعی بود بانهایت تشکرازگرداورندگان این مطالب

  7. آرش

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲

    عالی بود!
    قبل از سنگینی خواب نیمه شب، حیف ام آمد نخوانم و بخوابم!
    عالی بود.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *