افکت های نوری – رنگ آمیزی Neon به پرتره های عادی جانی تازه بخشیده

افکت های نوری (Light effects) به اندازه تصورات انسان متنوع هستند. کار هایی که می توان انجام داد، تمام نشدنی است. اینها چیزهایی است که Hid Saib عکاس پرتغالی با عکاسی از صورت افرادی که با افکت های نئون (neon effects) صورت آنها را تزئین کرده بود، کشف کرده است. Hid Saib از نقطه نقطه های درخشان نقاشی Neon استفاده کرده و صورت و شانه های سوژه هایش را با آنها تزئین کرده و از آنها عکسهای پرتره گرفته است.

نتیجه این عکسها مانند ستاره های شب یا نقش هایی آسمانی بر روی صورت سوژه ها است. گاهی به خاطر درخشندگی افکت نئون این ها مانند شفق های شمالی به نظر می رسند. بعضی افراد شاید آن ها را مثل جرقه های ریز آتش در تاریکی ببینند.

در عکسها بی نظمی ای در شدت نور هر کدام از این لکه های رنگ Neon را می بینیم، که در هر عکس یک رئالیسم (واقع گرایی) خاصی ساخته است. این رنگ های نورانی مانند بارانی از آتش بر سر تا سر گونه سوژه باریده است.

در سایر عکس ها، فضای آرام تری حاکم است، چون سوژه ها آرام تر ظاهر شده اند. بعضی از این عکسها را می توان با گریم تبلیغاتی برای فیلم های علمی تخیلی اشتباه گرفت.

این مجموعه عکس به درستی Neon نام گذاری شده، و Saib در این مجموعه هنرمندی خود را هم در زمینه عکاسی و هم در زمینه طراحی نور به خوبی نشان داده است. این پرتره ها می توانند به عکسهایی از آدمهای فضایی با نور های رنگی شب تاب بر روی صورتشان تشبیه شوند.

Saib همیشه قدرت تصور بالایی داشته است. در زمان دانشجویی به عنوان همکلاسی ای شناخته می شده که همیشه با خود دوربین به همراه داشته و از همه به صورت مکرر عکاسی می کرده است. او عکاسی را از دانشگاه شروع کرد و حالا به صورت حرفه ای و به عنوان شغل مورد علاقه اش، عکاسی را دنبال می کند. کارهای او در نمایشگاه هایی بین المللی به نمایش گذاشته شده اند.

مجموعه Neon فقط نمونه ای از استعداد های Saib است.

م

منبع

برگرفته از : Exposure guide

نظرات شما

  1. حکیم

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲

    چیزی جزء اینکه بگم کارت عالیست ندارم.
    پیروز باشید

  2. سروش

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲

    جناب زند ممنون بابت قرار دادن این مطلب که سفارش ان را داده بودم….

    بسیار زحمت کشیدید باعث افتخار بنده است که در این سایت هستم و از مطالب اساتیدی چون شما بهره میبرم باشد که این روند همیشه ادامه داشته باشد و هر روز شاهد مطالب جدیدتر در این سایت خوب باشیم….

    چند نکته

    حتما سیستم ثبت نام در سایت را راه اندازی کنید (برای اطلاع از بازدید کنندگان و تعداد اعضای لنزک)اگر هم که این سیستم وجود دارد میانبری برای ان در صحفه اصلی قرار دهید که همه در از انجا وارد بخش ثبت نام شوند

    در جریان کار سیستم نظر نویسی هم باشید که بسیار ساده است و حتما گزینه ویرایش را به ان اضافه فرمایید(ترجیحا چند خندانک هم اضافه شود بد نیست)

    قالب سایت خوبه اما مقداری تزیینات اضافه گردد به ان بهتر است(منظورم اسکریپت های بی معنی نیسیت)یه جورایی
    قالب سایت بی روحه اگر ممکنه به این مساله هم رسیدگی فرمایید

    سپاس از زحمات و خدمات خوب شما
    سروش

    1. زند

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۲

      سلام خدمت شما

      خواهش می کنم، ما تمام مطالبی را که دوستان درخواست می دهند یاداشات و اگر مقدور باشد منتشر می کنیم. ما باید از شما تشکر کنیم که وقت می گذارید و جا خالی های لنزک را به ما یادآوری می کنید. انشاالله ما تمام سعی خود را برای بهتر کردن سایت می کنیم.

      بله حق با شماست، دقیقا این سه کار را پیش رو داریم.

      حقیقتا شاید تا عید نوروز نتوانیم استارت این کار ها را بزنیم چراکه مشغول آماده کردن مطالب و کار کردن روی بخش های جدید سایت هستیم.

      بعد از آماده شدن بخش های جدید، کار روی قالب جدید سایت و به دنبال آن ثبت نام و امکان ویرایش کامنت ها را آغاز خواهیم کرد.

      تشکر از اینکه به فکر بهتر کردن سایت خودتان هستید.

      موفق باشید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *