از عکاسی پرتره با دوربین قدیمی تا پرتره های متحرک

در این مطلب لنزک سراغ مجموعه عکس های پرتره متحرک از عکاس مقیم نیویورک ویکتوریا ویل (Victoria Will) می رویم تا ببینیم او برای ساخت این پرتره های متحرک افراد مشهور از کجا الهام گرفته است. ویکتوریا برای خلق این پرتره ها که زاده خلاقیت و تکنولوژی جدید هستند، به نوعی از عکاسی پرتره سال های ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۰ میلادی الهام گرفته است! در ادامه این مطلب لنزک از داستان پشت این پرتره های تماشایی مطلع خواهید شد.

مبدا این پرتره های متحرک کجاست؟

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که او برای چنین پروژه منحصر به فردی از کجا الهام گرفته است. پرتره های متحرک نتیجه مستقیم چندین چیز هستند، اما مبدا اصلی آن ها پروژه «tintype» او است. ویکتوریا دوبار در جشنواره فیلم ساندنس عکاسی پرتره tintype انجام داده و عاشق این کار است. او برای عکاسی از ستاره ها در جشنواره فیلم ساندنس (۲۰۱۵) تصمیم گرفت دوربین DSLR خود را کنار گذاشته و دوربین قدیمی Graflex Super D را بردارد. در ادامه برخی از این عکس ها را خواهیم دید:

ویکتوریا نمی خواست که هر سال در جشنواره این روش را تکرار کند (چراکه دیگر نوآوری نبود). برای همین او از خود می پرسد: «برعکس این عکس های قدیمی tinytype چیست؟» و موارد متعددی از جمله عکاسی پولاروید را بررسی می کند. اما هیچ یک از آن ها برای ویکتوریا الهام بخش نبودند، چراکه او دنبال حس متفاوتی بود. سپس تکنولوژی جدید به فکر او آمد (نقطه مقابل آن پرتره های قدیمی) و اینکه چقدر دوربین هایی که ما امروزه داریم شگفت انگیز هستند. او تحقیق در مورد GIF ها (فرمت عکس های متحرک) را آغاز کرد و به این فکر بود که چگونه آن ها را با پرتره های شگفت انگیزش ترکیب کند. او فهمید که قبلا کسی چنین کاری با پرتره ها انجام نداده، و این شد که ایده شروع به شکل گیری و تکامل کرد تا چیزی متفاوت و منحصر بفرد خلق شود. شماری از پرتره های متحرک ویکتوریا:

ویکتوریا درباره خلاقیت چنین می گوید:

«من بر این باورم که مهم است از خلاقیت و وقتمان محافظت کنیم. شما نمی توانید بگویید: من راس ساعت ۳ بعد از ظهر خلاق خواهم شد. این جواب نمی دهد.»

آیا می توان از خلاقیت محافظت کرد؟ ویکتوریا به تکریم ذهن خلاق باور دارد. وقتی حس کردید خلاقیت جریان یافته، باید آن زمان را به خلق کردن اختصاص دهید و اجازه دهید طبیعت هنری در شما جریان یابد.

به این عکس های متحرک، سینماگراف (cinemagraph) گفته می شود، برای آشنایی بیشتر با سینماگراف ها و آموزش ساخت آن ها اینجا کلیک نمایید.

م

منبع

برگرفته از: fstoppers


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *