آموزش عکاسی – اولین عکاسی شما از آشپزخانه

من اخیراً توسط یک تولید کننده دکوراسیون آشپرخانه مامور شدم تا از این نوع دکوراسیون ها که آنها در آشپرخانه منزل یکی از اقوام نزدیک ما نصب کرده بودند، عکس بگیرم. از آنجایی که من قبلاً از یک آشپزخانه عکس نگرفته بودم، مطمئن نبودم که چطور برای عکاسی آماده شوم اما آنها به توانایی من به عنوان یک عکاس اعتماد کرده بودند پس بعد از کمی تحقیق رفتم تا چند عکس بگیرم، پس توجه کنید که چطور موفق به این کار شدم!

شرایط عکس

قبل از گرفتن عکس شما باید بدانید که عکس ها به چه قصدی گرفته می شوند. عکس هایی که من می گرفتم برای استفاده در نمونه کار کلی در نظر گرفته شده بودند. اما اگر عکس ها برای چاپ بروشور در نظر گرفته می شدند من باید درباره جهت عکس ها و اختصاص فضایی برای متن بروشور بیشتر توجه می کردم.

مطمئن شوید که آیا مشتری عکس قسمت های خاصی در آشپزخانه را می خواهد، مثلاً شیرهای آب یا کاشی کاری ها. در مواردی تولید کنندگان لوازم الکتریکی عکس های مختص خود را دردسترس قرار می دهند بنابراین نیاز نیست شما از آن وسایل عکس بگیرید. در موردی که من کار می کردم آنها یک نمای کلی از آشپزخانه را نیاز داشتند اما من صحنه را برای نمایش در عکس ها مرتب کردم بنابراین توانستم سوالات و ایده های خود را مطرح کنم تا مطمئن شوم که به نتایجی که به دنبال آنها هستم خواهم رسید.

ساده یا در جریان زندگی؟

شرط دیگری که قبل از شروع عکاسی باید مد نظر قرار داد تزیین و آماده کردن مناسب آشپزخانه است. شرکتی که من برای آنها کار می کردم تمایل داشت تا از عکس های آشپزخانه خالی و بی روح استفاده نکند، چراکه مشتریان آشپزخانه ای که در آن زندگی جریان دارد را ترجیح می دهند. با این حال آن بستگی به کارفرمای شما دارد، آنها ممکن است یک مجموعه عکس خوش ترکیب و واضح از ویژگی ها و قسمت های آشپزخانه بدون هیچ عامل مخلی نیاز داشته باشند که ما درباره زوایا و ترکیب بندی آنها بعداً صحبت خواهیم کرد. هر رویکرد به عکس های شما یک حس خیلی متفاوت می بخشد و بستگی به این دارد که آیا شما می خواهید با یک حس خودمانی گرم نظر مشتریان را جلب کنید یا آنها را با طراحی و ویژگی های خیره کننده به حیرت آورید.

آماده کردن آشپزخانه :

زمانی که ما رسیدیم صاحبخانه زمان زیادی را صرف تمیز و مرتب کردن آشپزخانه کرده بود بنابراین کار ما آسان تر شده بود، و همچنین بعضی از زشتی ها از بین رفته بودند. شخصی از شرکت تولید کننده آیتم هایی را آماده کرده بود تا به طور مناسب آشپزخانه را تزیین کند. ما به دقت مقداری سبزیجات روی تخته خرد کن قرار دادیم و تعدادی میوه در سبدهای مخصوص آماده کردیم و یک ظرف بر روی اجاق گاز قرار دادیم! ممکن است تغییرات کمی به نظر آید اما کارفرما نمی خواست تا سطح زیادی خالی باشد. همچنین در این صورت یک نقطه کانونی برای عکس های کلوزآپ (نمای نزدیک) و جزئیات فراهم می شود و نمونه کار را جذاب جلوه می دهد .

ما همچنین از تمیز بودن تمام سطوح براق اطمینان پیدا کردیم. هر گونه چربی یا لکه به علت انعکاس نور سطوح، در عکس آشکار خواهد شد که در این صورت نظیر آنچه شما هنگام عکاسی از یک آشپزخانه جدید انتظار دارید به نظر نمی آید.

در ابتدا یک عکس جامع (عریض) بگیرید:

من می خواستم تا یک مجموعه عکس برای نمونه کار که شامل کلوزآپ ویژگی ها، قسمت ها و جزئیات می شدند، بگیرم. اما اولین وظیفه من این بود که فضا و حال و هوای کلی اتاق را در یک عکس ثبت کنم. من نیاز داشتم تا همه ویژگی ها، قسمت ها و لوازم کلیدی به علاوه نمایش استفاده از فضا را در عکس بگنجانم. من تصمیم گرفتم تا از سمت راهروی ورودی آشپزخانه عکس بگیرم تا حس ورود به آشپزخانه را القا کنم و به اندازه لازم بلندشدم تا یک نمای مناسب از همه قسمت های کلیدی ارائه کنم. ظرف روی اجاق گاز و سبدهای میوه که قبلاً ذکر کردم حس توازن را به عکس اضافه کردند.

کارفرما همچنین تقاضا کرد تا چند عکس شامل راهرو ورودی آشپزخانه گرفته شود که من به آن فکر نکرده بودم اما این عکس ها استفاده مناسب از فضا را به مشتریان نشان می دهند.

مشکلات نورپردازی:

تنها استرسی که من آن روز داشتم به خاطر انعکاس نور در پنجره ها و سطوح شیشه ای مانند مایکروویو و درهای اجاق بودند (مانند گوشه بالای سمت راست عکس زیر). من گاهی اوقات با انعکاس تصویر خودم در یک عکس مواجه می شوم که با تغییر زاویه عکاسی به راحتی اصلاح می شود. با این حال یک مسئله بزرگتر ظاهر شدن نور فلاش دوربین در پنجره ها بود. از آنجایی که من در غروب عکس می گرفتم و همچنین نور استودیویی نداشتم چاره ای جز استفاده از فلاش نبود. با بازنگری من توانستم با پایین کشیدن پرده ها بر روی پنجره ها این مشکل را حل کنم. که واقعاً بر زوایای عکاسی من تاثیر گذاشت . من احساس می کنم که بهترین گزینه نورپردازی دائم است که به شما اجازه می دهد تا ببینید که چگونه همه چیز به نورهای شما واکنش نشان می دهند. از آنجایی که بیشتر این نوع عکس ها باید بر روی سه پایه گرفته شوند شما می توانید برای کمبود روشنایی از سرعت شاتر پایین استفاده کنید.

از خطوط استفاده کنید:

مانند عکاسی از معماری، عکس گرفتن در یک آشپزخانه نیز به استفاده مناسب از خطوط نیاز دارد. چیزهای زیادی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها عکس ها را کادربندی یا بخش بندی کنید که شامل راهرو های ورودی، پنجره ها و میزها می شوند. تکنیک های ترکیب بندی از قبیل قوانین یک سوم، خطوط هادی، خطوط همگرا، الگوهای منظم همه باید مورد توجه قرار گیرند.

شما همچنین باید مواظب تله های مشابه عکاسی معماری باشید. کجی و انحنای خطها عکس های شما را خراب خواهند کرد! شما باید تلاش کنید تا خطوط خود را صاف نگه دارید. اگر این مشکل به طور منظم برای شما پیش می آید شما می توانید لنزهای مخصوصی که این مشکل را حل می کنند خریداری کنید. برای کارهایی که گاه گاهی پیش می آیند شما می توانید از لایت روم یا فوتوشاپ برای اصلاح انحنا استفاده کنید ولی داشتن یک تکنیک خوب ضروری است. مناسب بودن سطح دوربین بیش از هر چیزی به شما کمک خواهد کرد.

زوایای عکاسی :

زمانی که با فضاهای بسته و محدود مثل آشپزخانه کار می کنید باید زاویه های عکاسی متنوعی را امتحان کنید. زاویه ها یک محدوده پرسپکتیو به بیننده ارائه می کنند که از طریق آنها موضوع اصلی مشابه را می توان دید. بنابراین اولین راهنمایی من این است که از همه چیز، هم تراز با چشم عکس نگیرید. خود را به پایین جمع کنید تا یک عکس که شامل وسایل نورپردازی می شود، بگیرید یا بر روی یک صندلی یا میز بروید تا از نمای چشم پرنده ها فضای ممتازی را به تصویر بکشید. بر روی میز بنشینید و از آنجا عکس بگیرید یا تا سطح پیشخوان پایین بروید و از میان آنها به طوری که آشپزخانه در پس زمینه باشد عکس بگیرید.

زاویه ها عکس را جذاب می کنند و اغلب دلیل تفاوت بین یک عکس معمولی و حرفه ای هستند.

رسیدن به یک حس مشتری پسند:

پس از گرفتن عکس های عریض و کلوزآپ، من درباره خواست کارفرما مبنی بر گرفتن عکس هایی که در آنها حس جریان زندگی جاری است فکر کردم. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا از صاحب خانه کمک بگیریم و از آنها درخواست کردیم تا در عکس ها حضور داشته باشند تا آشپزخانه مشتری پسند به نظر آید. من از آنها درخواست کردم تا فنجان چای را پرکنند و در میز صبحانه خوری گپ بزنند. از آنجایی که به این صورت آنها می توانستند به طور عادی با هم حرف بزنند و فراموش کنند که من آنجا حضور دارم نگرانی از بابت تظاهر و غیر طبیعی بودن ژست ها برطرف شد . همچنین فرصتی بود تا بعضی از ویژگی های آشپزخانه مانند شیر آب داغ را نمایش دهیم.

از چه چیزی می توانید عکس بگیرید؟

چرا در آشپرخانه خودتان امتحان نمی کنید؟ شما ممکن است ویژگی ها و نورپردازی درخشان، سطوح براق یا لوازم مدرن نداشته باشید اما این یک چالش با ارزش است که شما وادار می شوید تا درباره نور فضا، یافتن زاویه مناسب عکاسی، نمایش فضای کلی و برجسته ساختن ویژگی های کلیدی بیشتر فکر کنید. می توانید از یک دوست که آشپزخانه ای شیک دارد خواهش کنید تا به شما اجازه دهد چند عکس از آشپزخانه او بگیرید. از نکاتی که اینجا فرا گرفتید استفاده کنید تا ببینید که چه می توانید انجام دهید. حتی می توانید این عکاسی را با عکاسی غذا ترکیب کنید و بدین صورت شما همه انواع عکس های جدید را به نمونه آثار خود اضافه می کنید.

م

منبع

برگرفته از: tutplus


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *