نقد عکس #۱۲۸

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۲۸ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • سرعت شاتر: ۱/۱۶۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-320
  • عکس ارسالی ماکرو، متشکل از ٣۶ عکس استک شده با لنز ۵۵-۱۸ میلیمتر به صورت معکوس هست. نام حشره هم مگس سگی اصطلاحا نامیده شده که معمولا روی بدن سگ ها یافت می شود.

عکاس: آقای سیاوش خسروان

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

قدرت خدا در حشرات اطرف ما که روزانه اون هارو می بینیم.

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

یکی از دیدگاه های برجسته هفته گذشته: جواد: سلام به نظرم عکس شما نمی تواند جلوه ای از غروب خورشید باشد.اگر پرتقال را کمی بالاتر قرار میدادید مثلا بوسیله نخ یا طنابی و جوری قرار می گرفت که اشعه خورشید از اطراف ان متصاعد میشد بهتر بود و همچنین پس زمینه کمی خلوت تر بود تا با فوکوس بر روی پرتقال اشعه خورشید بهتر دیده میشد و همچنین جایی که پرتقال قرار گرفته باید از دیدرس خارج می شد..از تلاش شما لذت بردم به امید پیشرفت همگی ما.

لنزک: نقد فوق یکی از نقد های برجسته مطرح شده در هفته گذشته می باشد. ما سعی می کنیم هر هفته یکی از نقد های سازنده خوانندگان عزیزمان را در این قسمت معرفی کنیم، اما قطعا قضاوت در مورد «برجسته ترین» نقد بر عهده شما است. از این رو توصیه می کنیم شما نیز تمامی این نقد ها را مطالعه بفرمایید. برای مطالعه تمامی نقد های مطرح شده در هفته گذشته، روی عکس فوق کلیک کرده و به پایین صفحه مراجعه نمایید.

نظرات شما

  1. حسینی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تبزیک.
    عکس خوبیه!
    با توجه به اینکه از ترکیب شاتهای مختلف استفاده کردید می تونستید از بعضی شاتها با عمق میدان بیشتر یا فوکوس روی نقاط دیگر بدن حشره استفاده می کردید تا تمام سوژه فوکس بشه. درآخر اینکه به نظر من زاویه ثبت تصاویر اگر از مقابل و روی صورت حشره بود کمی بهتر بود چرا که یکی از نکته های منفی عکس نبود عمق میدان بر روی انتهای بدن حشره می باشد.

  2. ghasemm

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام خدمت آقا سیاوش عکستون خیلی خوب و عالی شده کاش فقط درمورد شرایط عکاسی هم توضیح میدادید

  3. علی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    با سلام
    اگر میشه مفهوم استک کردن و فوکوس معکوس رو بفرمایید

    1. محمد علی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

      استک کرد ینی شما چنتا عکس میگیری و مثل پازل اینا رو کنار هم بچسبونی. مثل پانوراما که عکسا رو کنار هم میذارن و…
      فوکوس معکوس نه!
      رینگ معکوس
      به این صورت که شما ی مدبل هایی هست که یک طرف اون هم سایز فیلتر لنزتون و طرف دیگه اون اندازه دهانه دوربین و لنز به صورت برعکس وصل میشه و تمام پورت ها از کار میوفته و شما باید روی حالت دستی عکاسی کنید…
      و میتونید باهاش عکس ماکرو بگیرید. ولی یکم حوصله میخواد….

  4. AliVzr

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    عکس فوق العاره ای گرفتید بی نقصه

  5. Meysam40c

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام,,واقعا تبریک میگم عکس عالی در اومده..با لنز ۱۸ ۵۵ معکوس …معکوس کردن اونم با ای لنز سخته ..چون عمق میدان خیلی کم میشه..کار هوشمندانه استفده از شاتهیی با فوکوس متفاوت که اینکارو عالی انجام دادین…

  6. mehrdad_ati

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    با سلام.

    به نظرم عکس بسیار خوبی شده البته بنده خیلی ماکرو کار نکردم ولی به نظرم مشکل خاصی نداشته باشه عکس . فقط ۲ نکته :

    یکی اینکه به نظر می رسه برای دستیابی به این عمق میدان شاید نیاز به استک ۳۶ عکس نبود و با تعداد شات کمتر هم همین نتیجه به دست میومد .

    و دیگری اینکه این حشره ی نگون بخت هم احتمالا فریز شده که به نظرم اگر از فریز شدن پرهیز بشه به نظرم جالبتره .

    تبریک بابت عکس زیباتون . موفق باشید

    1. ghasemm

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

      سلام منم با نظر اول شما موافقم اما دومی باید بگم همچین هم نگون بخت نیست اول اینکه یه همچین عکس خوبی ازش مونده بعدهم اینکه خدا نسیبتون نکنه جای نیشش خیلی درد ناکه خییییلللییییی!!!!!!! این جوری بهتره تا اینکه با دمپایی له بشه!!!!!!!!


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *