نقد عکس #۱۵ – عکاسی از آب با نوردهی طولانی

در مطلب پیشین لنزک سری مطالبی را آغاز کردیم که حالات مختلف عکاسی از آب را بررسی می کنند. این هفته یکی از عکس های شما را که به این موضوع نزدیک بود انتخاب کردیم. نوردهی طولانی هنگام عکاسی از آب یکی از تکنیک هایی است که عکاسان زیادی آن را به کار می برند. در ادامه می توانید نقد و نظرات خود را در رابطه با این عکس مطرح کنید.

وقتی صحبت از نوردهی طولانی و سیاه و سفید بودن عکس شد، به یاد مطلب «عکس هایی با نوردهی طولانی در مجموعه عکس فضای خالی» افتادیم.

علاوه بر سری مطالب جدید عکاسی از آب «در هر محیطی هستید، عکس های فوق العاده ای از آب بگیرید» قبلا هم مطالبی در زمینه عکاسی از آب را در سایت داشته ایم: «نکات آموزشی عکاسی از آب راکد و آبشار» و «نکات آموزشی عکاسی از دریا».

از دوستانی که وقت گذاشته و برای نقد پیشین «نقد شماره ۱۴» نظراتشان را مطرح کرده بودند، تشکر فراوان می کنیم.

برای شرکت کردن در این بخش عکس های خود را به آدرس ایمیل ما info@lenzak.com ارسال نمایید. لطفا به همراه عکس ضمیمه شده، اطلاعات نوردهی عکس (سرعت شاتر، دیافراگم، ایزو و…) و شرح مختصری در مورد عکستان را هم بنویسید.

قوانین ساده این بخش

  • ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

عکس این هفته (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید)

عکاس: آقای سینا علیمرادی

مشخصات عکس

  • دوربین: Canon PowerShot G12
  • سرعت شاتر: ۱۳Sec
  • دیافراگم: F/8
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • فاصله کانونی: ۱۶mm

نظرات شما

  1. مرتضی داودی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

    بسیار زیبا

  2. رامین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۲

    سلام
    من اگر این عکس رو می گرفتم از f/22 استفاده می کردم تا تصویر شارپ تری داشته باشم.همینطور ار یک فیلتر ND استفاده می کردم و سرعت شاتر را روی ۱۰ ثانیه تنظیم می کردم

  3. محمدی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۲

    سلام

    من اگر این عکس رو می گرفتم نمایی از دور دست را در کادر می آوردم و فوکوس را در جلوی عکس قرار می دادم تا دور دست ها محو شود و جلو یا پیش زمینه عکس کمی واضح تر. برای این کار از فیلتر ND تدریجی، فوکوس نقطه ای (روی پیش زمینه)، دیافراگم کوچکتر یا سرعت شاتر کمی سریع تر مثلا ۶ تا ۷ ثانیه استفاده می کردم. فاصله کانونی و ایزو عکس مناسب است. نوردهی کمی زیاد شده. عکس جالب و زیبایی شده و انتخاب سیاه و سفید برای آن عالی است. موفق باشید

  4. افسانه

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲

    سلام به همه

    به دلیل نوردهی طولانی و سیاه و سفید بودن من تحت تاثیر حالت دراماتیک این عکس قرار گرفتم. شاید هنوز کادربندی عکس جا دارد که بهتر شود و ادیت آن که کمی رنگی بعضی قسمت ها را تیره تر کرد. عکس خیلی زیایی است موفق باشید

    1. سینا علیمرادی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۲

      سلام
      با تشکر از نظر شما دوست عزیز . راستش را بخواهید در میان چند عکسی که در ان موقعیت گرفتم احساس میکنم این عکس جایی صحبت بیشتری داره! اینو خودم هم متوجه هستم که میتونست خیلی بهتر از این باشه اما من اینو واسه نقد فرستادم تا اینو بدونم که از نظر دوستان نقاط قوت و ضعف عکس کجاست؟ و اگه بقیه دوستان جایی من بودن این عکس رو به چه صورت میگرفتن؟؟؟؟
      با تشکر از نظر شما بزرگواران


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *