۳۰ عکس سیاه و سفید زیبا، ۳ نکته آموزنده

عکاسی سیاه و سفید اگر به خوبی انجام شود، می تواند به برخی از صحنه ها کیفیتی برجسته، بی انتها و ماندگار بخشد. هر عکسی به صورت سیاه و سفید (B&W) جواب نخواهد داد و تنها برخی عکس ها به طور تک رنگ زیبا تر به نظر می رسند. در ادامه این مطلب لنزک ۳ نکته برای ثبت عکس های سیاه و سفید قوی تر و ۳۰ عکس سیاه و سفید زیبا برای الهام شما عزیزان آماده کرده ایم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید.

۱

از نور و سایه به نفع خود استفاده کنید

وقتیکه رنگ غایب باشد، نور و سایه آشکار تر و برجسته تر می شوند. سعی کنید این نکته را به خاطر داشته باشید و از آن به عنوان نقطه قوت عکس خود استفاده کنید. برای مثال، سعی کنید بین تاریکی و روشنایی یک کنتراست یا تضاد قوی ایجاد نمایید. هر چه سایه ها تیره تر باشند، نور شما روشن تر به نظر خواهد رسید.

۲

روی بافت و شکل تمرکز کنید

مانند نور و سایه، بافت (texture) و شکل نیز در عکس های سیاه و سفید اهمیت بیشتری پیدا می کنند. شما دیگر برای هدایت چشم بیننده رنگی در اختیار ندارید، از این رو به منحنی های جالب، اشکال جذاب و بافت چشم گیر نیاز پیدا می کنید.

۳

ظاهری تمیز را هدف قرار دهید

عکس های رنگی پالت وسیعی از رنگ ها و سایه های رنگی دارند، درحالیکه عکس های سیاه و سفید زمانی بهترین ظاهر را دارند که با یک «سیاه» و «سفید» تمیز چشم بیننده را هدایت کنند. در غیر این صورت تنها عکسی با ظاهر مبهم، گرفته و خاکستری رنگ خواهید داشت.

در ادامه از شما عزیزان برای تماشای شماری از عکس های سیاه و سفید زیبا و الهام بخش دعوت می کنیم:

م

منبع

برگرفته از: thephotoargus

نظرات شما

  1. javadooo72

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵

    سلام و درود . احسنت مجموعه ی خوبی بود . لذت بردم .

  2. احمد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

    تشکر فراوان از شما بابت این مطلب مفید و اموزنده


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *