آموزش عکاسی اجسام بی جان از گل های در حال حل شدن

اضافه کردن اکشن و حرکت به عکاسی اجسام بی جان هنوز هم ایده خوبی است. قهوه ریخته شده، طعم دهنده های در حال سقوط، یا بخار آب در حال بالا رفتن ابزار فوق العاده ای برای جان بخشیدن به تصاویر شما هستند. در این مطلب لنزک، با دینا بلنکو برای یک عکاسی اجسام بی جان شگفت انگیز دیگر همراه خواهیم شد.

چطور است که به این ابزار کمی گل یا میوه در حال حل شدن نیز اضافه کنیم؟

این ترفند بسیار ساده و انعطاف پذیر است: تمام چیزی که شما نیاز دارید اقلام عکاسی از اجسام بی جان (برای من بطری های شیشه ای، قیچی و شاخه های کوچک اسطوخودوس است)، یک آکواریوم ماهی (از تنگ ماهی استفاده نکنید، دیواره های آن ممکن است بازتاب های ناخواسته به عکس اضافه کند)، یک سُرنگ و کمی رنگ هستند. من رنگ اکریلیک را ترجیح می دهم، چون خیلی چگال تر از آب است و ابرهای کدر دوست داشتنی ای تشکیل می دهد. اما جوهر، رنگ خوراکی یا حتی ترکیب رنگ خوراکی و شیر نیز می توانند نتایج فوق العاده ای ایجاد کنند.

تجهیزاتی که برای عکاسی نیاز دارید نیز نسبتا ساده هستند: یک دوربین، یک سه پایه و هر گونه منبع نور مناسب برای عکاسی از پاشیدن مایعات (برای من دو اسپیدلایت، یک دیفیوزر بزرگ و یک رفلکتور است). بیایید شروع کنیم!

آماده سازی لوازم صحنه

تمام لوازمی که نیاز دارید را جمع آوری کرده و اگر آنها آنقدر سنگین نیستند که زیر آب بمانند، مطمئن شوید که وسیله ای برای ثابت و بی حرکت کردن آنها در جای خود دارید. من مجبور شدم گل ها را به بطری ها بچسبانم تا از شناور شدن آنها جلوگیری کنم.

آماده سازی رنگ

از کمی آب برای رقیق تر کردن رنگ اکریلیک و مخلوط کردن رنگ برای مطابقت با تُن رنگ شیء اصلی خود استفاده کنید. نیازی نیست که ۱۰۰% مطابق با آن باشد، همین که نزدیک باشد کافی است.

ترکیب بندی

یک ترکیب بندی ساده ترتیب داده، و کمی فضا برای یک ابر از رنگ باقی بگذارید، و با دقت آکواریوم ماهی را با آب پر کنید.

نورپردازی

صحنه با دو اسپیدلایت (فلاش) نورپردازی می شود، که بر روی قدرت کم تنظیم شده اند (از قدرت ۱/۸ تا ۱/۱۲۸ پالس بسیار کوتاهی ارائه می دهد که حرکت مایع را ثابت و فریز خواهد کرد)، یکی در طرف راست آکواریوم ماهی، و دیگری پشت یک دیفیوزر بزرگ (که به عنوان پس زمینه نیز عمل می کند). همچنین یک رفلکتور در طرف مقابل سمت چپ، برای نرم کردن سایه ها وجود دارد.

عکاسی

برای ایجاد چند عکس در یک ردیف، دوربین خود را بر روی یک مُد پیوسته (continuous mode) تنظیم کنید. کمی رنگ را با یک سرنگ در پشت سوژه خود بریزید. سعی کنید که رنگ آن را لمس کند (به آن برخورد کند)، اما جلوی آن نیاید. در حالی که رنگ ابرهای زیبا ایجاد می کند، یک دنباله عکس بگیرید.

پس پردازش

بهترین عکس را انتخاب کرده و آن را کمی روتوش کنید. شما می توانید کمی جزئیات را از عکس های دیگر به آن اضافه کرده، رنگ ها و کنتراست را تنظیم کنید و تمام ذرات گرد و غبار و خش های تصادفی را حذف کنید. تصویر شما آماده است!

امیدورایم که این آموزش عکاسی از دینا بلنکو (Dina Belenko) نیز برای شما عزیزان مفید و الهام بخش واقع شده باشد. لطفا دیدگاه های ارزشمندتان را پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. برای مطالعه آموزش های پیشین از دینا، اینجا کلیک نمایید.

م

منبع

برگرفته از: dodho

نظرات شما

  1. مصطفی

    ۹ مرداد ۱۳۹۵

    با سلام
    خیلی ممنون از آموزش خوبتون، اینطور ایده ها جالب، زیبا و کاربردی هستند.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *