راه های واقعی برای علاقه مند نگه داشتن کودکان در طول یک جلسه عکاسی از خانواده

در این مطلب لنزک، مکس بریج، نکاتی را در مورد عکاسی خانوادگی با بچه ها مطرح می کند. مکس در مورد علاقه مند کردن کودکان به جلسه عکاسی، محل مناسب برای عکاسی از خانواده، همچنین تجهیزات مناسب برای عکاسی از خانواده ها صحبت می کند. نکات این مطلب به شما کمک می کنند در عکاسی از خانواده های دارای کودک موفق تر عمل نمایید. در ادامه با ما همراه شوید.

این نکته می تواند یک جلسه عکاسی خانوادگی را از خراب شدن نجات دهد

بازی کنید. من همیشه قبل از یک جلسه عکاسی با والدین صجبت می کنم و می فهمم که هر بچه چه چیزی دوست دارد و چه چیزی دوست ندارد. اگر احساس کنم که سطح توجه آنها رو به کاهش است، وقت آن است که یکی دو تا بازی با آنها بکنم. هر طور شده از این بازی عکس بگیرید، اما این احساس را نداشته باشید که مجبورید این کار را بکنید. در واقع، خوب است اگر بتوانید خودتان را درگیر بازی کنید. اجازه دهید بچه ها احساس کنند که دوست دارند شما کنار آنها، بر روی طول موج آنها باشید.

عکس بالا درست بعد از یک جلسه «بازی» گرفته شد. سه بچه بزرگتر این خانواده با هم مسابقه گذاشته بودند. من تصمیم گرفتم در این مورد دخالتی نکنم، چون یک عکاس عرق کرده هیچ وقت وجهه خوبی برای بچه ها ندارد. بعد از آن، بچه ها دوباره انرژی پیدا کردند و بیشتر مشغول شدند. دختر بزرگتر پرسید که می توانند بیشتر بازی کنند و از آنجا که به اندازه کافی بزرگ بود، ما با هم صحبت کردیم و بازی «کیک درست کردن» را انتخاب کردیم. بازی های دیگری که من ممکن است انجام دهم شامل قایم موشک، تصور حیوانات، رقابت خیره شدن، رقابت نخندیدن، و دعوای غلغلک دادن هستند. هر چیزی که به فکرتان می رسد. تمام کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است که آنها را مشغول نگه داریم، و اگر بتوانیم در حالی که بازی می کنند یک عکس خوب بگیریم عالی است. با این حال در اغلب موارد، لحظات بعد از بازی مهم است. آن چند دقیقه گرانبها بعد از بازی که آنها برای هر چیزی آماده هستند.

من می خواهم توجه شما را به چیزی جلب کنم. در مثال قبل، اشاره کردم که چطور با دخترها صحبت کردم و با هم تصمیم گرفتیم. برای بچه های بزرگتر، حدودا ۵ سال به بالا، این تکنیک فوق العاده است (بعدا در این مورد صحبت خواهم کرد). با این حال، در مورد بچه های کوچکتر یا برای خانواده هایی که در آن هم بچه بزرگ و هم بچه کوچک هست، این روش جواب نخواهد داد. باید به یاد داشته باشید که گروهای سنی مختلف بسیار با هم متفاوت هستند.

عکاسی خانوادگی با بچه ها

این نکته در مورد پرتره خانوادگی باید هوشمندانه دنبال شود. در مورد بچه های ۵ سال و بیشتر، من عاشق اینم که آنها را درگیر کار کنم، و آنها هم عاشق این کار هستند. من به آنها اجازه می دهم یک یا دو عکس بگیرند (البته در حالی که من دوربین را نگه داشته ام). من یکی یکی در مورد عکس ها توضیح می دهم که داریم چه کار می کنیم، و من از این عکس چه می خواهم. من عکس ها را پشت سر هم به آنها نشان می دهم. می پرسم که آنها را دوست دارند یا نه. می پرسم که آیا عکسی هست که به نظر آنها جالب باشد. با درگیر کردن آنها، آنها شروع می کنند یک نقش فعال در این روند داشته باشند. آنها می خواهند به شما کمک کنند تا عکس های شگفت انگیز بگیرید. اگر این روش کارساز باشد، خیلی خوب جواب می دهد.

احتیاط های لازم را پیش بینی کنید. واضح است که اگر یک بچه به دوربین شما دست می زند، شما باید همواره بر آن کنترل داشته باشید. همچنین توصیه می کنم که همه چیز را کاملا آماده کنید تا تنها کاری که آنها باید انجام دهند فشار دادن دکمه شاتر باشد. هیچ چیزی برای آنها ناامید کننده تر از این نیست که عکسشان بد از کار درآید.

مراقب باشید که مانع بچه های کوچکتر که قادر به انجام این کار نیستند نشوید. این راه سریعی برای اوقات تلخی است، و ایده بدی نیست که از والدین نیز کمک بگیرید، بچه ها عاشق این هستند که والدینشان از آنها تعریف و تمجید کنند.

مکان برای عکاسی از خانواده بسیار مهم است

من قبلا جلسات عکاسی در استودیو را پیشنهاد می دادم، اما به مرور کمتر این کار را کردم چون به نظرم یک فضای طبیعی برای بچه ها نیست. آنها می خواهند بدوند (نه همه آنها، بعضی هایشان)، یا حداقل، نمی خواهند در یک محوطه کوچک حبس شوند. تا به حال سعی کرده اید یک بچه دو ساله را از انجام کاری که دوست دارد بازدارید؟ با این کار به خواسته خود نمی رسید.

در مورد محل عکاسی، من دوست دارم جایی را داشته باشم که بچه ها بتوانند در آن بازی کنند. اگر بخواهند کمی راه بروند بتوانند، اگر بخواهند بدوند بتوانند. در حالت ایده آل، این مکان باید جایی با چند فعالیت برای استراحت باشد (غذا دادن به اردک ها خوب است)، به دستشویی دسترسی داشته باشد، و سایه زیاد داشته باشد. بهترین مکان ها انعطاف پذیرند. هر وقت که به دنبال یک مکان خوب می گشتید این نکته را در ذهن داشته باشید.

چه لوازمی برای عکاسی از خانواده لازم است؟

تمام چیزهایی که تا کنون گفتم را می توان در این جمله خلاصه کرد «بچه ها کاملا غیر قابل پیش بینی هستند، بنابراین شما باید انعطاف پذیر باشید». همین مسئله در مورد لوازم عکاسی نیز صادق است. می دانم که خیلی از شما احتمالا در این مورد با من مخالف هستید، اما چه می توانم بگویم؟ حق با من است، و شما اشتباه می کنید. شوخی کردم 🙂

من دوست دارم از لنزهای زوم استفاده کنم که امکان ثبت بسیار سریع انواع تصاویر را به من می دهد. به خصوص وقتی که با بچه های کوچک سر و کار دارید (کمتر از ۴ سال)، توانایی ثبت سریع محدوده ای از تصاویر بسیار ارزشمند است. تصور کنید (همانطور که اغلب اتفاق می افتد)، یکی از بچه ها شروع به بدخلقی می کند و حتی بعد از ۲ ساعت هنوز هم بدخلق است. ناگهان، شاد (تشویق) می شود و قبل از این که دوباره رنجیده شود شما ۲ دقیقه وقت دارید. در این نوع شرایط، لنز ۷۰-۲۰۰mm من به اندازه معادل وزن خودش طلا ارزش دارد. من از تامرون ۱۵-۳۰mm f2.8، تامرون ۲۴-۷۰mm f2.8، و نیکون ۷۰-۲۰۰mm f2.8 استفاده می کنم.

علاوه بر لنزها، دوربین شما نیز باید مجهز به یک سیستم فوکوس مناسب باشد. من از یک نیکون D750 استفاده می کنم اما هر دوربین DSLR مدرن یا بدون آینه می تواند برای این کار مورد استفاده قرار گیرد.

در آخر، شما باید ابزاری برای اصلاح (شکل دادن) نور داشته باشید. من همیشه یک جفت رفلکتور ۵ در ۱ همراه خودم دارم؛ یکی از آنها برای مسدود کردن نور و دیگری برای بازتاب آن در صورت لزوم مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن، من چند اسپیدلایت با HSS و یک اکتاباکس پاپ آپ همراه خودم می آورم که گاهی اوقات به عنوان نور پرکننده از آن استفاده می کنم.

خلاصه

عکاسی از خانواده می تواند به مراتب چالش برانگیزتر از آنچه انتظار دارید باشد. اگر بتوانید بچه ها را علاقه مند نگه دارید، آنوقت ۸۰% کار را انجام داده اید. به یاد داشته باشید که هر بچه و هر سنی با دیگری متفاوت است. سعی کنید قبل از عکاسی اطلاعاتی از والدین آنها به دست آورید، که در طول روز به شما کمک خواهد کرد.

نویسنده: مکس بریج (Max Bridge)

م

منبع

برگرفته از: slrlounge


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *