نقد عکس #۱۵۳

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۵۳ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین: nikon d5300
  • دیافراگم: f/14
  • سرعت شاتر: ۱/۲۰۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • لنز: ۵۵-۱۸ میلیمتر
  • فاصله کانونی: ۴۶mm

عکاس: آقای مجید محمدی

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

ریتم و کنتراست قوی.

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

یکی از دیدگاه های برجسته هفته گذشته: کامران: باسلام نکته ای فنی که بادیدن تصویر به ذهنم رسید این بود که با وجود کیفیت مناسب دوربین، بخش ثابت عکس که شخص چتر به دست و پیاده رو هستند کمی لرزیده است که البته ممکن است دلیل آن :
۱. گرفتن دوربین در دست به جای استفاده از سه پایه
۲. فشار دادن دکمه شاتر با انگشت (در سرعت شاترهای پایین از تایمر یا ریموت استفاده کنید.) که البته شاید در ثبت لحظه مطلوب به مشکل برمیخوردید.
۳. فاصله زیاد (که البته ۷۵ میلیمتر نسبتا مناسب است اگر ۱و ۲ رعایت شوند)
۴. و شاید عجله برای از دست ندادن سوژه و …
نکته ی دیگر درمورد ترکیب بندی: بخش روشن بالای تصویر حواس پرت کن است و توجیهی برای وجود آن نیست (در ویرایش، اگر با lightroom کار میکنید، در تب develop و در بخش basic بروید و نوار highlights را به سمت چپ و حدود ۴۰- بکشید.) و شاید بهتر میشد اگر لکه ی نارنجی سمت چپ تصویر را در ویرایش حذف میکردید. چتر به دست داشتن شخص برای پنهان کردن هویت (کمک به رساندن پیام) بسیار خوب است ولی از همان بخش روشن بالا گویاست که روزی کاملا آفتابی است (که بسیار بندرت دیده میشود) پس بنظر می رسد که شخص بطور سفارشی چتر به دست گرفته (حتی اگر اینگونه نباشد.) اگر ایده تان را در روز بارانی پیاده میکردید بسیار بسیار جذاب میشد…(برای مطالعه ادامه این نقد، روی عکس فوق کلیک نمایید).

لنزک: نقد فوق یکی از نقد های برجسته مطرح شده در هفته گذشته می باشد. ما سعی می کنیم هر هفته یکی از نقد های سازنده خوانندگان عزیزمان را در این قسمت معرفی کنیم، اما قطعا قضاوت در مورد «برجسته ترین» نقد بر عهده شما است. از این رو توصیه می کنیم شما نیز تمامی این نقد ها را مطالعه بفرمایید. برای مطالعه تمامی نقد های مطرح شده در هفته گذشته، روی عکس فوق کلیک کرده و به پایین صفحه مراجعه نمایید.

نظرات شما

  1. هدی ملکی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    سلام

    در اینجا ما با یک عکس زیبا و قوی رو به رو هستیم و مشخص است که عکاس در رسیدن به هدفشان، ریتم قوی موفق بوده اند.

    الگو های تکرار شونده، خطوط هدایتگر و سیاه و سفید بودن از نقاط قوت عکس به حساب می آیند.

    گوشه سمت چپ عکس کمی برای چشم بنده، خواستنی نیست (یادآور مثلث های نامطلوب). اما شک ندارم کادربندی چنین عکسی آسان نبوده و عکاس سعی زیادی در این زمینه نموده اند.

    تبریک برای عکس بسیار زیبایتان، موفق باشید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *