نقد عکس #۱۵۵

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۵۵ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس:

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین: Nikon D7100
  • دیافراگم: f/14
  • سرعت شاتر: ۱/۱۲۵sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • فاصله کانونی: ۱۴۵mm

عکاس: آقای محسن سید کاظمی

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

کار مردی که دیواری را سیمان می کند و دارد درون خود را، نفس خود را، تمیز می کند.

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

یکی از دیدگاه های برجسته هفته گذشته: توحید: عکس خیلی تمیزی گرفته شده ، موقعیت مناسب و ژست سوژه/ انتخاب بسیار مناسب سفید و سیاه بودن عکس / انتخاب عالی کادر عمودی که باعث شده چشم به خوبی روی سوژه هدایت بشه و تمام فضای کادر به خوبی پر بشه / نگاه سوژه به دوربین که باعث برقراری ارتباط با بیننده میشه / خطوط منحنی کنار قایق که از پشت سوژه تا انتهای عکس که حس و هدایت خوبی به چشم میده همه از نکات بسیار قوی و تاثیر گذار عکس هستند به نظر من. در بحث نکاتی که شاید به نظر و سلیقه من باعث بهبود عکس میشد مواردی به ذهن من میرسه: اگر دوربین هم قد ارتفاع سوژه پایین میومد و نگاه کودک به دوربین به جای نگاه به بالایی که الان داره ، مستقیم و همتراز میشد تاثیر قوی تر و زیباتری به عکس میداد . ضمن اینکه پرسپکتیو قایق پشت سر رو هم قوی تر می کرد و چشم هدایت بهتری روی بک گراند هم پیدا می کرد و سوژه از زمینه و قایق هم بیشتر جدا میشد . اگر کمی هم با تغییر زاویه دوربین،امتداد قایق درست در وسط عکس قرار می گرفت و مثل الان به سمت چپ متمایل نمی افتاد ، حالت قرینه خیلی جالبی هم در عکس داشتیم که احتمالا عکس رو قوی تر میتونست بکنه. در کل عکس فوق العاده قوی و زیبا و تاثیر گذار هست و در اولین نگاه ، چشم آدم روی عکس قفل میشه و انسان تحت تاثیر قرار میگره. بابت این عکس و ثبت لحظه به این زیبایی به عکاسش تبریک میگم.

لنزک: نقد فوق یکی از نقد های برجسته مطرح شده در هفته گذشته می باشد. ما سعی می کنیم هر هفته یکی از نقد های سازنده خوانندگان عزیزمان را در این قسمت معرفی کنیم، اما قطعا قضاوت در مورد «برجسته ترین» نقد بر عهده شما است. از این رو توصیه می کنیم شما نیز تمامی این نقد ها را مطالعه بفرمایید. برای مطالعه تمامی نقد های مطرح شده در هفته گذشته، روی عکس فوق کلیک کرده و به پایین صفحه مراجعه نمایید.

نظرات شما

  1. سهند عقیلی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵

    درود و تبریک فراوان به عکاس این اثر زیبا

    سوژه بسیار خوبی یافته و به زیبایی به تصویر کشیده اید و سیاه و سفید بودن تمکز بیننده را روی سایه قرار می دهد که به نظر می رسد هدف عکاس نیز همین بوده باشد.

    تنها جایی که می توان به بهبود آن فکر کرد، به نظر بنده بافت سفید پایین عکس است که کمی حواس پرتکن شده و من حس این را دارم که بیش از حد نگاه را به سمت خود می کشاند.

    من به صفحه اینستاگرام عکاس محترم آقای محسن سید کاظمی نیز سر زدم و دیگر مطمئن شدم ایشان نگاه هنرمندانه و تیزبینی دارند.

    تشکر می کنم از سایت لنزک و آقای سید کاظمی

  2. هدی ملکی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵

    درود بر دوستان عزیز

    تبریک به عکاس گرامی، لحظه جالبی را به تصویر کشیده اید و عکس پر مفهومی شکل گرفته است. یک شکار لحظه عالی.

    با نگاه اول متوجه سایه شدم و به نظر می رسید سوژه به نوعی در تعامل با سایه خویشتن است، ایده تان قابل تحسین است. همچنین سیاه و سفید بودن به تقویت عکس کمک کرده است.

    شاید کراپ از قسمت سایه شخص (پایین کادر) می توانست کمی کادربندی را بهبود بخشد. نظر شما چیست در این مورد دوستان؟

    1. امین نظری

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵

      به نظر من چون سوژه اطلاعی از عکس گرفتن نداره و عکاس یکی از بهترین لحظات پوسچر سوژه رو انتخاب کرده ایرادی از سوژه نمیشه گرفت و در مورد کراپ قسمت سایه پایین عکس ، به نظر من عکسرو ناکامل میکنه و دیگه سایه کل عکس معنا مفهومش رو از دست میده و فقط باعث دادن جلوه بدون مفهوم به عکس میشه.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *