عکاسی از محصولات همراه با خلاقیت

عکاسی از موضوعاتی که هر روز در منزل با آن ها سروکار دارید یک راه فوق العاده برای بهبود خلاقیت و همینطور روی آوردن به عکاسی به عنوان یک شغل است. اما در ابتدا شما بایستی زمینه کاری خود را در عکاسی مشخص کنید.

در بعضی مواقع فقط نمایش ظاهر و طول و عمق محصول کافی است ولی شما در اکثر مواقع نیاز به فروش محصول دارید. به عنوان مثال یک خودکار را در نظر بگیرید، در ابتدا می توانید این خودکار را روی یک پس زمینه ساده قرارداده و از آن یک عکس مناسب بگیرید اما اگر بخواهید یک دفترچه یادداشت را معرفی کنید، می توانید آن را روی یک میز چوبی قرار داده و از آن عکس بگیرید با این کار شما یک داستان جذاب خلق کرده اید که در نهایت توجهات بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

اگر محصول مورد نظر شما کامل به نظر نرسد نمی توانید یک عکس بی نظیر از آن بگیرید بنابراین قبل از هر کاری برای عکس گرفتن از تمیزی محصول و هر چیز دیگری که از آن در تصویر استفاده می شود مطمئن شوید تا آن ها به بهترین شکل ممکن به نظر برسند.

نورپردازی مناسب کلید اصلی یک عکاسی خوب از محصول می باشد بنابراین زمینه ی عکاسی را در یک اتاق که خوب نورپردازی شده است فراهم کنید و به هر قیمتی از فلاش مستقیم و ناملایم خودداری کنید. ولی اگر در مکان عکاسی شما نور ناملایم وجود دارد استفاده از چادر یا خیمه نور (light tent) می تواند نور را ملایم کرده و سایه ها و نورهای انعکاسی را کاهش دهد ولی اگر این وسیله را نداشته باشید با استفاده از پارچه و یا پرده های مشبک در مقابل پنجره نیز می توانید نورهای انعکاسی و ناملایم را کاهش دهید.

استفاده از کارت سفید (White card کارت کوچکی که در تصویر قرار داده می شود تا نرم افزار های ویرایش عکس بر اساس رنگ آن میزان نوردهی را در عکس اصلاح کنند) یا تراز سفیدی عکس بر روی دوربین نیز می توانند در این مورد به شما کمک کنند، ولی اگر شما با فرمت RAW عکاسی می کنید، این مورد را بعداً در نرم افزارهای ویرایش عکس می توانید اصلاح کنید.

مثال های زیر برای این پروژه عکاسی مناسب هستند:

  • کتاب و عینک مطالعه
  • خودکار و جدول
  • یک فنجان پر روی میز
  • میوه در مقابل یک شیشه مربا
  • دانه های قهوه سرریز شده از فنجان کاپوچینو یا یک بسته حاوی آن
م

منبع

برگرفته از: ephotozine

نظرات شما

  1. sima_sadatmand

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴

    با تشکر بسیار از اینکه اطلاعات را اینقدر خوب در اختیار ما قرار میدهید. عکسها هم بسیار عالی هستند
    واقعا خسته نباشید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *