نقد عکس #۱۶۷

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۶۷ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دیافراگم: f/2.8
  • سرعت شاتر: ۱/۳۲۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • فاصله کانونی: ۲۰۰mm

عکاس: آقای محمد عباسی

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

لحظه شادی کودک.

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

یکی از دیدگاه های برجسته هفته گذشته: javad_toosi: با سلام عکس از کادر بندی خوبی برخوردار است هرچند که من به شخصه ترجیح میدادم فضای بیشتری از اسمان را در کادر قرار دهم، قرار گیری عکاس و ماهیگیران به درستی انجام گرفته گویی فضایی از پیش آماده بوده که باید به عکاس تبریک گفت برای انتخاب این زاویه، انتخاب موضوع و هدف عکاس هم بسیار خوبه و زحمت و تلاش ماهیگیران در آن کاملا مشهود است. تنها پیشنهادی که دارم اینکه کاش در مد رنگی عکاسی میشد تا بارانی بودن هوا و جریان زندگی هم در عکس مشهود میبود.

لنزک: نقد فوق یکی از نقد های برجسته مطرح شده در هفته گذشته می باشد. ما سعی می کنیم هر هفته یکی از نقد های سازنده خوانندگان عزیزمان را در این قسمت معرفی کنیم، اما قطعا قضاوت در مورد «برجسته ترین» نقد بر عهده شما است. از این رو توصیه می کنیم شما نیز تمامی این نقد ها را مطالعه بفرمایید. برای مطالعه تمامی نقد های مطرح شده در هفته گذشته، روی عکس فوق کلیک کرده و به پایین صفحه مراجعه نمایید.

نظرات شما

  1. javad_toosi

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

    باسلام
    و تبریک بخاطر این عکس زیبا به جناب اقای عباسی
    عکس از کادربندی خوبی برخوردار است و فکوس بخوبی بر روی بازیکنی که گل زده و خوشحال است انجام پذیرفته ،همچنین عکس کاملا نمایانگر بازی کودکانه ،احساس شکست و شوق پیروزی میباشد. هرچند عکاس میتوانست در ویرایش نهایی زباله ها و اشیای رو زمین را حذف کند اما شاید هدف از بودن انها نشان دادن اماده نبودن محیط و بستری مناسب برای بازی کودکان باشد حتی پا برهنه بودن بازیکن جلویی نیز بر این امر تاکید میکند .
    تن رنگ غلیظ است هرچند به زنده بودن عکس کمک میکند شاید کمتر بهتر بود یا اصلاحاتی به صورت دستی صورت میگرفت ،نکته ای که از همان اول به چشمم خورد و عکس را از عالی به خوب در نظرم تغییر داد بلور بیش از اندازه پشت سر سوژه اصلی است (گویی با فتوشاپ بلور به ان اضافه شده) بهتر بود برای این عکس که کادری باز دارد از F بزگتر استفاده میشد زیرا سهم عمده این تصویر مربوط به اتفاقات پشت سر بازیکن است .پس بلور و محوی کمتر بهتر میبود .
    موفق و پیروز باشید

  2. اسماعیل

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

    درود بر شما اقای عباسی
    عکس خاطره انگیز و نوستالژی هست و از زاویه خوبی گرفته شده هم حسو حاله پیروزی و هم شکست در بکگراند هست
    ولی رو عکس به نظر من ادیتهای اولیه رو انجام ندادی مثل اشغال یا پلاستیکهایی که دقیقا رو نقطه فوکوس هم هستند میتونستید حذف کنید ….
    موفق و پیروز باشید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *