کلاژ پیچیده که با ترکیب صدها عکس با یکدیگر ساخته شده است

Catherine Nelson هنرمندی است که به تازگی مجموعه ای از عکس هایش را با عنوان Expedition به نمایش گذاشته. این مجموعه شامل کلاژ هایی است که از ترکیب صدها عکس به صورت دیجیتالی ساخته شده است. این هنرمند بلژیکی با دقت و ظرافت بالایی تکه هایی از عکس ها را در کنار یکدیگر قرار داده، و در نتیجه عکسهایی فوق العاده که ظاهری بین واقعیت و خیال دارند را خلق کرده است.

برای درک بهتر جزئیات این کار، بهتر است بدانید ساخت ۵ کاری که مجموعه Expedition را تشکیل می دهند نزدیک به یک سال زمان برده است! این اولین باری نیست که Nelson با کلاژ کار می کند. کار قبلی او شبیه به سیاره های کوچک بوده، در حالی که کار های مجموعه Expedition شبیه به عکس هایی ساده از مناظر است که با هم ترکیب شده اند.

این عکس ها مناظر جغرافیایی را از حالت تعادل خارج کرده اند، به طوری که جهت و عمق و پرسپکتیو در آنها قابل تشخیص نیست، نقطه تمرکز عکس مشخص نیست و حالت معمول و عادی منظره کاملاً از بین رفته.

تمام کلاژ های او با اندازه فیزیکی ۶۰” ارتفاع و ۱۱۵” عرض هستند. وقتی به این عکس ها خیره می شوید متوجه می شوید که این عکس ها مانند آن بازی های کامپیوتری ای است که باید در یک عکس شلوغ به دنبال اجسام کوچک و مخفی شده بگردید.

در این پنج عکس جزئیاتی مخفی شده مانند خفاش، مار و مارمولک وجود دارند، که همه این عکس ها را خود Nelson از مجموعه عکس هایش برداشته و داخل این عکس ها قرار داده است، از آن جایی که Nelson در استرالیا بزرگ شده و زمان زیادی است که عکاسی می کند عکس های زیادی از طبیعت و حیوانات دارد. شاید بتوان این عکس ها را به عنوان برداشتی هنری از داستان نگهبان بهشت (Garden of Eden – داستانی در کتاب مقدس) هم دانست، با وجود محیط سبز و با شکوه و گیاهان وحشی و حضور تنها یک مرد که می تواند حضرت آدم باشد که در انتظار «حوا» است.

کسانی که دوست دارند کار های بیشتری از Nelson ببینند، او به زودی با همکاری گالری Michael Reid در جشنواره Head On Photo در Sydney حضور خواهد داشت. و بعد از آن، چهارمین نمایشگاه تک نفره خود را در Melbourne، در ماه August و در Gallerysmith برگزار خواهد کرد.

م

منبع

برگرفته از : Exposureguide

نظرات شما


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *