نقد عکس #۱۸۲

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۸۲ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین: Canon EOS 70D
  • دیافراگم: f/1.8
  • سرعت شاتر: ۱/۶۴۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-125
  • فاصله کانونی: ۵۰mm

عکاس: آقای شایان گنجیان

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

یکی از دیدگاه های برجسته هفته گذشته: الناز میرزایی پور: سلام سیاه و سفید بودن عکس با آن شور و هیجان یا بازیگوشی کودکی تضاد جالبی پیدا کرده، اگرچه فکر می کنم عکس به صورت رنگی نیز زیبا می شد اما تمرکز این چنین روی سوژه ها که کودکان هستند قرار نمی گرفت. آقای اسحاقی خیلی خوب تونستند آنچه در ذهن داشتند رو به تصویر بکشند و من با دیدن عکس فورا به دوران کودکی رفتم و اولین چیزی که به ذهنم آمد آن شیطنت و بازیگوشی کودکانه بود. به نظر من نقطه قوت اصلی عکس، زاویه دوربین است که خیلی خوب انتخاب شده و عکس را از خوب به عالی تبدیل کرده است. از نقاط ضعفی که بتوان اشاره کرد نیز، روشنایی خیره کننده سمت راست تصویر است که کمی نگاه را به خود جلب می کند و دیگر دست دختربچه که تار افتاده (شاید هم نتوان گفت نقطه ضعف چراکه به پویایی عکس کمک کرده). تبریک به عکاس محترم، عکسی پر از حس خوب را ثبت کرده اند.

لنزک: نقد فوق یکی از نقد های برجسته مطرح شده در هفته گذشته می باشد. ما سعی می کنیم هر هفته یکی از نقد های سازنده خوانندگان عزیزمان را در این قسمت معرفی کنیم، اما قطعا قضاوت در مورد «برجسته ترین» نقد بر عهده شما است. از این رو توصیه می کنیم شما نیز تمامی این نقد ها را مطالعه بفرمایید. برای مطالعه تمامی نقد های مطرح شده در هفته گذشته، روی عکس فوق کلیک کرده و به پایین صفحه مراجعه نمایید.

نظرات شما

  1. هادی صداقت

    ۸ خرداد ۱۳۹۶

    پرتره بسیار زیبا و همچنین حرفه ای بخصوص انتخاب کادر افقی که نشان دهنده پهنای شانه و قدرت سوژه حتی در این سن هست… ایشون در یکی از محله های بافت قدیم شیراز یک دکان عطاری بسیار زیبا و با صفایی دارند که در اون عکسهایی از دوران پهلوانی و جوانی خودشون همراه با تصاویر دیگری به زیبایی قرار گرفتن …در ابتدای شروع عکاسیم یه عکس ازشون گرفتم که اگر امکان بارگذاری داشته باشه میفرستم که اگر قابل ارائه باشه جهت دیدن فضای مغازه شون بد نیست. در ضمن طی دو سال گذشته مطالب بسیار بسیار مفیدی رو از سایت شما یاد گرفتم که لازم میدونم از تیم متعهد و حرفه ای شما نهایت سپاس و تشکر رو داشته باشم

  2. Miladlatifi

    ۶ خرداد ۱۳۹۶

    سلام خیلی ببخشید اینجا میپرسم شرمنده من تازه میخوام عکاسی شروع کن تا ۲و نیم بهترین دوربین چیه پنل کاربری اینا مهم نیس کیفیت عکس برام مهمه خروجی عکسه میشه راهنمایی کنین دیوونه شدم مرسی و بازم ببخشید

    1. Mahdim

      ۶ خرداد ۱۳۹۶

      سلام من خودم از canon 750d استفاده میکنم و واقعا در این رنج قیمت عالیه

    2. tfard

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

      دوست عزیزم
      اکثر عکسهایی که میبینید مهارت عکاس و دانش ترکیب بندی و ویرایش فتوشاپ است و خروجی مستقیم دوربین نیست!
      سختگیر نباشید و از دو برند کانن و نیکون سری اماتوری هر دوربینی پسند کنید کیفیت یا شارپ قابل قبولی خواهد داشت و درگیر این نظرات برند پرستان که این برند خوبه اون جیزه و بده نباشید مهم لذت بردن در عکاسی هستش 🙂
      موفق باشید دوست خوبم

  3. kayvan12003

    ۶ خرداد ۱۳۹۶

    نقد عکس ۱۸۲#
    در عکس پیش رو شاهد یک پرتره رنگی و افقی از چهره یک پیرمرد هستیم. از نقاط قوت عکس میتوان به وجود کنتراست رنگ بین چهره و رنگ چشم پیر مرد اشاره نمود البته هماهنگی رنگ چشم و لباس نیز نباید دور از نظر بماند. فکوس روی چشم ها به خوبی صورت گرفته است و جزئیات صورت نیز کاملا ثبت گردیده است. استفاده از ترکیب لنز ۵۰ میلیمتری با سنسور کراپ دار این دوربین که فاصله کانونی را به حدود ۸۰ میلیمتر افزایش داده نیز کمک شایانی به ثبت این پرتره نموده است. قرار گیری چشم ها در خط یک سوم بالایی عکس نشان از رعایت اصول ترکیب بندی دارد.
    اما عکاس در استفاده از کادر افقی برای ثبت شانه های عریض پیرمرد ریسک نموده است و از کلیشه کادر عمودی پرهیز کرده است. در آخر شخصا ادیت عکس با کمی افزایش کنتراست جهت زنده تر کردن عکس و اندکی کاهش اشباح رنگ را پیشنهاد میکنم.
    موفق تر باشید!


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *