لرزش گیر لنز چگونه کار می کند

در مطلب امروز لنزک ما این راهنما را برای شما آماده کرده ایم تا با لرزش گیر (Vibration reduction – VR) دوربین بیشتر آشنا شوید، آن را مطالعه و ذخیره نمایید.

۱

شماره اول

در داخل لنز سنسور ژیروسکوپی (Gyroscopic) وجود دارد که به محض اینکه متوجه حرکت (لرزش) شود لنز شناور آن را طوری تغییر جهت می دهد که با حرکت لنز مقابله کرده و تصویر را ثابت نگه دارد.

۲

شماره دوم

دقت کنید زمانی که می خواهید دوربین را روی سه پایه قرار دهید بهتر است VR (لرزش گیر) لنز را غیر فعال کنید، چرا که ممکن است خود لرزش گیر، لرزشی در دوربین ایجاد کند. البته در عمل خیلی وقت ها فراموش می کنیم اینکار را انجام دهیم و مشکل بزرگی ایجاد نمی شود.

۳

شماره سوم

اگر دوربین را در زمان عکاسی در دست گرفته اید می توانید همیشه VR دوربین را فعال بگذارید. لرزش گیر دوربین داشتن عکس های واضح را تضمین نمی کند، اما احتمال اینکه بتوانید در زمان استفاده از سرعت شاتر های مرزی عکس واضح تری داشته باشید بیشتر است.

۴

شماره چهارم

بعضی لنز ها حالت خاص Active دارند. این سیستم برای شرایطی طراحی شده که شما به شدت در حال تکان خوردن هستید، مانند زمانی که می خواهید از داخل یک اتومبیل در حال حرکت عکس بگیرید.

م

منبع

برگرفته از : Digital Camera World

نظرات شما

  1. عارف

    ۸ بهمن ۱۳۹۹

    سلام بسیار ممنون اما شماره ۲ رو قدری بیشتر توضیح بدین. من متوجه نشدم ارتباط لرزش لرزشگیر با قرار دادن روی سه پایه چیه؟ اگر تو دست باشه نمیلرزه؟ روی سه پایه باشه میلرزه؟ خیلی خیلی ممنون

  2. ali

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    سلام
    با تشکر فراوان از گروه لنزک بابت مطالب عالی و به روز
    لطفا اگر امکان داره در باره کادر بندی مطلب بزارین ممنونم 🙂

    1. vafai

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳

      با سلام و تشکر
      در بخش جستجو سایت کلمه کادربندی را جستجو کنید مطالبی هست که ممکن است برای شما مفید باشد با این وجود حتما در لیست مطالب بعدی خواهیم گذاشت.
      موفق باشید

  3. meysam

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    تشکر از زحماتی که میکشین


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *