بهترین تجهیزات پیشنهادی برای عکاسی در شب

در این مقاله کوتاه لنزک، عکاس علاقه مند به عکاسی از ستاره ها کریستین هویبرگ، در مورد تجهیزات عکاسی در شب توصیه هایی کرده است که از شما عزیزان برای مطالعه آن دعوت می کنیم.

چیزهای زیادی می توان در مورد تجهیزات دوربین ضروری برای عکاسی در شب گفت، اما در این مقاله، من می خواهم به تجهیزات مورد نیاز برای ثبت تصاویری که ترجیح می دهم، نگاهی بیاندازم. عکاسانی که تکنیک های سخت تر مانند رد ستارگان و عکاسی فضایی عمیق را اجرا می کنند، احتمالا یک یا دو مورد به این لیست اضافه می کنند.

به این ترتیب، من به شدت استفاده از تجهیزات ذکر شده در این مقاله را توصیه می کنم. من معتقدم که ثبت تصاویر عالی از آسمان شب بدون (اکثر) آنها برای شما دشوار خواهد بود.

دوربین…

دوربین مهم ترین ابزار شما به عنوان یک عکاس است. از آنجا که ارتقاء دوربین پرهزینه است، المان های مشخصی وجود دارند که اگر می خواهید عکس های شبانه بهتری بگیرید، باید آنها را در نظر بگیرید.

از آنجا که شما در شب با نور کم سر و کار دارید، به استفاده از یک ایزوی بالا برای ثبت ستاره های زیبا و جزئیات در منظره اطراف خود نیاز دارید. متاسفانه، دوربین های سطح مبتدی معمولا در مقادیر ایزوی بالاتر به خوبی عمل نمی کنند. در یک مقدار کمتر مانند ایزو ۸۰۰، آنها کم کم مقدار قابل توجهی نویز نشان می دهند. راه حل هایی مانند تکنیک میانه برای این مشکل وجود دارد، اما من قصد ندارم در این مقاله به آن بپردازم.

لنز واید با دیافراگم باز

علاوه بر خود دوربین، شما به یک لنز نیز برای ثبت تصویر نیاز دارید. لنزهای بسیار مختلفی در بازار موجود است، اما برای به دست آوردن بهترین تصاویر ممکن در طول شب، مطمئن شوید که لنزی با حداکثر دیافراگم انتخاب کنید. این بدین معنی است که می توانید از یک دیافراگم باز مانند f/2.8 استفاده کنید (که اجازه ورود نور بیشتری را به شما می دهد).

اگرچه این مسئله به سلیقه (ترجیح) شخصی شما بستگی دارد، اما من متوجه شدم که لنزهای واید بهترین نتایج را برای عکاسی در شب به شما می دهند. جایی بین ۱۴-۲۴mm معمولا از همه بهتر است.

سه پایه

سومین مورد از گران ترین ابزارها، سه پایه است. از آنجا که شما با سرعت شاترهای ۳۰-۱۵ ثانیه ای یا حتی چند دقیقه ای کار می کنید، اگر دارید یک رد ستارگان ایجاد می کنید، باید دوربین خود را در آن مدت ثابت و بی حرکت نگه دارید. بدون سه پایه این کار سخت است.

نیازی نیست محکم ترین سه پایه موجود را بخرید، مگر این که قصد داشته باشید در شرایط سخت تر عکاسی کنید. با این حال، من هنوز هم توصیه می کنم سه پایه ای را انتخاب کنید که تا حدودی محکم باشد و مدتی دوام بیاورد. سه پایه های ارزان قیمت معمولا راحت تر می شکنند، و در دراز مدت، بیشتر از یک سه پایه با کیفیت تر برای شما هزینه خواهند داشت.

ریموت شاتر

اگر قصد دارید از رد ستارگان عکاسی کنید یا نوردهی های طولانی تر از ۳۰ ثانیه انجام دهید (یعنی از مُد Bulb استفاده کنید)، یک ریموت کنترل شاتر مورد نیاز است. نیازی نیست که پول زیادی برای آن خرج کنید، یک ریموت ساده هم این کار را برای شما انجام خواهد داد. با این حال، من ترجیح می دهم از ریموتی استفاده کنم که یک صفحه LCD کوچک داشته باشد که زمان نوردهی شما را نشان داده و به شما اجازه دهد دکمه ریموت را قفل کنید.

هنگام کار با نوردهی های کوتاه تر از ۳۰ ثانیه ریموت کنترل ضروری نیست. در این موارد، به سادگی می توانید از یک تایمر ۲ ثانیه ای استفاده کنید.

فیلتر شب طبیعی

آخرین ابزاری که من هنگام عکاسی شبانه در کیفم نگه می دارم، یک فیلتر است که در چند ماه اخیر به آن علاقه مند شده ام – به خصوص هنگام عکاسی در مناطق دارای آلودگی نوری.

فیلتر شب طبیعی (من از NiSi استفاده می کنم اما برندهای دیگر مانند LEE نیز محصولات مشابهی دارند) برای کاهش میزان آلودگی نوری ساخته شده و یک تصویر واضح به شما می دهد. بله، این مورد را می توان به راحتی در پس پردازش اصلاح کرد، اما من متوجه شدم که هرچه آلودگی نوری بیشتری وجود داشته باشد، فیلتر بهتر عمل می کند.

سایر ابزارهای غیر مرتبط با دوربین

علاوه بر ابزارهای ذکر شده در بالا، چند مورد دیگر وجود دارد که من در هنگام عکاسی شبانه، خانه را بدون آنها ترک نمی کنم. اگرچه همه آنها همراه با دوربین مورد استفاده قرار نمی گیرند و تاثیر مستقیمی بر خود تصویر ندارند، اما برای گرفتن عکس ضروری هستند:

  • لباس اضافی
  • چراغ قوه قوی
  • باتری های اضافی برای دوربینتان (اگر هوا سرد است، یک باتری در جیب داخلی ژاکت خود بگذارید).
  • اپلیکیشن PhotoPills – یک ابزار عالی برای برنامه ریزی جلسات عکاسی شبانه شما

ابزارهای ارجح شما برای عکاسی شبانه چه هستند؟ لطفا در قسمت دیدگاه ها پایین صفحه آنها را ذکر کنید.

نویسنده: کریستین هویبرگ (Christian Hoiberg)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *