نحوه استفاده از پس زمینه برای ایجاد تصاویری با داستان سرایی بیشتر

گاهی اوقات شما آنقدر بر ثبت یک لحظه تمرکز کرده اید که فراموش می کنید به آنچه در پس زمینه عکستان قرار دارد توجه کنید. وقتی بعدا به عکس های خود نگاه می کنید، متوجه می شوید که انواع عوامل حواس پرت کننده در پس زمینه وجود دارد. یک راه برای غلبه بر این حواس پرتی ها استفاده از پس زمینه برای کمک به داستان سرایی در عکس شماست.

به اشخاص به عنوان شخصیت های فیلم فکر کنید

اولین چیزی که به شما توصیه می کنم این است که به اشخاص در عکستان به عنوان شخصیت ها یا کاراکتر های فیلم فکر کنید. وقتی که می خواهید از کسی عکس بگیرید از خودتان بپرسید، «این شخصیت کیست و چه کاری انجام می دهد؟» وقتی به این سوالات پاسخ دهید، می توانید یک پس زمینه خوب انتخاب کنید تا در گفتن آن داستان به شما کمک کند.

این یک عکس از پسرم است. من به او فقط به عنوان پسرم فکر نمی کردم، بلکه به عنوان یک «گردشگر» به او فکر می کردم. این طرز فکر به من کمک کرد تا پس زمینه ای انتخاب کنم که داستان یک گردشگر را به تصویر می کشید.

دو راه برای انتخاب پس زمینه

دو راه برای انتخاب یک پس زمینه برای عکس شما وجود دارد.

۱- می توانید با شخصیت خود شروع کرده و سپس پس زمینه درست را برای او انتخاب کنید.

۲- یا، می توانید با یک پس زمینه خوب شروع کرده و سپس به دنبال یک شخصیت بگردید تا در صحنه خود قرار دهید.

پیدا کردن پس زمینه ای که مطابق با شخصیت شما باشد

دو سوال را در ذهن داشته باشید و از خودتان بپرسید: «این شخصیت کیست و چه کاری انجام می دهد؟»

در این عکس، شخصیت پسر کوچک من است و در یک کریر در پشت همسرم خوابیده است. این تصویر زیبایی است، اما هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم با توجه به پس زمینه بگوییم وقتی این عکس گرفته شده است، ما کجا بودیم.

این عکس خوبی است، اما پس زمینه چیزی به داستان اضافه نمی کند.

ما در یک سفر کمپینگ بودیم و من می دانستم که یک مجموعه عکس می خواهم که این موضوع را نشان دهند. بنابراین جای خودم را تغییر دادم تا پرسپکتیو (زاویه دید) بهتری پیدا کنم و تریلر کمپ را در پس زمینه نشان دهم. این کار حسی از آن مکان به عکس اضافه کرد.

تریلر کمپ در پس زمینه به عکس نوزاد در حال خواب زمینه اضافه می کند.

بعدها در آن تابستان زمان خرد کردن چوب برای زمستان فرا رسید. پسر کوچک من می خواست به پدرش کمک کند!

طبیعی است که من عکسی از او در حال تلاش برای خرد کردن چوب ها می خواستم. بسته به پرسپکتیوی که من انتخاب می کردم، می توانست درخت، آب یا چوب در پس زمینه وجود داشته باشد. از آنجا که این عکس در مورد خرد کردن چوب است، من تصمیم گرفتم که مقداری چوب در پس زمینه داشته باشم.

تل بزرگ چوب یک پس زمینه طبیعی برای چوب خرد کن کوچک است. به علاوه، تاکید می کند که او در مقایسه با آنها چقدر کوچک است.

دفعه بعد که قصد داشتید از کسی عکس بگیرید، دست نگه دارید و اول پس زمینه خود را در نظر بگیرید. آیا می توانید جابجا شوید تا یک پس زمینه خوب برای کمک به داستان سرایی خود پیدا کنید؟

پیدا کردن شخصیتی که متناسب با پس زمینه باشد

ممکن است وقت هایی وجود داشته باشد که بخواهید از یک صحنه جالب عکس بگیرید، اما احساس کنید که چیزی کم است. شاید این شخصیت است که کم است. وقتی با یک صحنه جالب روبرو می شوید، جلو بروید و از آن عکس بگیرید. اما همچنین صبر کنید و اجازه دهید تا آن صحنه، پس زمینه یک یا چند شخصیت جالب شود.

هنگامی که ما از هال هاربور در نوا اسکاتیا دیدن کردیم، خط ساحلی ناهموار یکی از ویژگی های بارز آنجا برای عکس گرفتن بود. من با زوایا و پرسپکتیوهای مختلف آزمایش کردم، اما می دانستم که به چند شخصیت خوب در صحنه نیاز دارم. در نهایت، یک زوج با سگشان پیاده به کنار خط ساحلی آمدند. هنگامی که مرد شروع به پرتاب سنگ ها به داخل آب کرد، می دانستم که اینها شخصیت هایی هستند که منتظرشان بودم.

این افراد و سگشان شخصیت هایی عالی در خط ساحلی ناهموار بودند.

این عکس به جای این که فقط یک عکس ساده از یک منظره زیبا باشد، به داستانی در مورد یک خانواده و یک ماجراجویی تبدیل شده است. برای من، پرتاب سنگ ها به داخل آب یک لحظه نوستالژیک است، بنابراین فکر کردم که این داستان به صورت سیاه و سفید بهتر به نظر می رسد.

یک داستان بسازید

هنگامی که جزر و مد کم بود، ما می توانستیم در بندر در بین کشتی هایی که در حال حاضر روی زمین بودند، راه برویم. باز هم، این صحنه جالبی بود که به نظر می رسید یک شخصیت کم دارد. سپس پسر من نوک پا به میان گِل ها آمد و به یک شخصیت عالی متناسب با صحنه تبدیل شد.

وقتی اجازه دادم تخیلاتم مرا به دوردستها ببرند، تصور کردم که پسرم توپی کف دریا را کشیده و تمام آب ها خالی شده است. بهتر است که دزدکی فرار کند قبل از این که گیر بیفتد!

استفاده از کادربندی

در یک سفر به آبشار نیاگارا، ما به یک ساختمان رفتیم تا کمی از دست باد سرد و مه حاصل از آبشار راحت شویم. از پنجره می توانستیم آبشار و رنگین کمانی که در میان مه ایجاد شده بود را ببینیم. من می خواستم یک عکس بگیرم اما صبر کردم تا بچه هایم بروند و کنار پنجره بایستند. این کار باعث شد تا آبشار و رنگین کمان پس زمینه را تشکیل دهند در حالیکه بچه هایم شخصیت های صحنه باشند.

شخصیت ها در پیش زمینه اجازه می دهند تا توجه بیننده به سمت آبشار و رنگین کمان در پس زمینه جلب شود.

از قبل برنامه ریزی کنید

در این دو نمونه، من از خانه خودمان به عنوان یک پس زمینه برای عکس استفاده کردم. ما داشتیم آماده می شدیم تا در بهار نقل مکان کنیم و من می دانستم که به عکس های بیشتری نیاز داریم، که با آنها خاطرات این خانه قدیمی را به یاد بیاوریم. بنابراین من تصمیم گرفتم از خانه خودمان به عنوان یک محیط استفاده کرده و از صحنه های بیشتری با پس زمینه خانه عکس بگیرم.

آن زمستان، ما یک تپه برفی تقریبا به اندازه ارتفاع خانه خود ساختیم. این یک فرصت عالی برای عکاسی از یک رویداد هیجان انگیز با وجود خانه ما در پس زمینه بود.

یک زاویه پایین به ثبت این لحظه حماسی، درست در حیاط جلویی ما کمک کرد. تپه برف در جلوی خانه در پس زمینه قد برافراشته است.

بچه های ما همیشه وقتی دوباره به این عکس ها نگاه می کنند، اولین خانه دوران کودکی خود (و اوقات خوشی که در آنجا داشتند) را به یاد می آورند.

دفعه بعد که با یک صحنه زیبا روبرو شدید، جلو بروید و خودتان از آن صحنه عکس بگیرید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید به دنبال یک شخصیت برای اضافه کردن به آن صحنه بگردید، و اجازه دهید تا صحنه پس زمینه ای برای داستان شخصیت ها باشد. این یک رویکرد عالی هم برای عکاسی منظره و هم عکاسی خیابانی است. پس زمینه را انتخاب کرده و سپس منتظر بمانید تا شخصیت مورد نظر از آنجا عبور کند.

پس زمینه های نمادین

تا کنون، تمام پس زمینه ها در این عکس ها صحنه های واقعی واضح بوده اند. اما شما می توانید از یک پس زمینه به گونه ای استفاده کنید که به داستان خود معنای نمادین نیز ببخشید. می توانید این کار را با پیدا کردن پس زمینه ای که شما را عمیق تر از خود سوژه واقعی به فکر کردن وا می دارد، انجام دهید. به عنوان مثال، غروب خورشید در پس زمینه فقط در مورد خورشید نیست، شاید در مورد «عشق» یا «پایان خوش» باشد.

در این مثال، همسر من دارد درخت های مو را در تاکستان به بالا می بندد. این کاری است که باید در فصل بهار قبل از این که هرگونه رنگ سبزی بر روی درخت های انگور ظاهر شود، صورت گیرد. به جز نور طلایی غروب خورشید، واقعا هیچ چیز خوبی نزدیک او نبود تا به عنوان پس زمینه از آن استفاده شود.

برای من، تاکستان ها یادآور روزهای طولانی کار در بیرون و عشق هستند. خورشید گرم در حال غروب پس زمینه نمادین خوبی برای بیان این احساسات است.

خورشید طلایی در پس زمینه این عکس، نماد پایان روز و عاشقانه های تاکستان است.

هنگامی که شما از شخصیتی عکس می گیرید که در حال انجام کاری جالب است، از خودتان بپرسید آیا چیزی در پس زمینه هست که به کاری که او انجام می دهد، معنای نمادین ببخشد.

من عکس های زیادی از بچه هایم در حال خواندن کتاب دارم. عکس زیر نمونه ای از یک پس زمینه بسیار کسل کننده است که هیچ کمکی به گفتن یک داستان نمی کند.

این پس زمینه حواس پرت کننده است. پایه تخت از شانه هایش بیرون آمده و توجه ما را از کاری که بچه ها انجام می دهند، دور می کند.

شما می توانید برای افرادی که در حال خواندن کتاب هستند، پس زمینه های عالی پیدا کنید. یک کتابخانه یا یک کافی شاپ دو انتخاب خوب برای پس زمینه شما هستند. اما اینها انتخاب های واضحی هستند و شاید شما بتوانید در عوض یک پس زمینه نمادین انتخاب کنید. در مورد ماهیت خواندن و این که چطور یک فرد با یاد گرفتن رشد پیدا می کند، فکر کنید.

این دقیقا جایی است که بسیاری از افراد می نشینند و کتاب می خوانند. چیزی در مورد صندلی های چرمی قدیمی وجود دارد که شما را به نشستن و خواندن دعوت می کند. پشت صندلی یک دیوار چوبی زبر قرار دارد. چوب چیزی است که رشد می کند. چوب نمادی از «رشد» است که زمانی اتفاق می افتد که یک کودک یاد می گیرد و می خواند.

به دقت به دنبال پس زمینه هایی بگردید که نمادی از داستانی که شما می خواهید بگویید هستند.

استفاده از پس زمینه برای گفتن یک داستان در چند عکس

هنگامی که یک پس زمینه خوب پیدا می کنید، جلو بروید و از آن به شیوه های مختلف برای شرح داستان خود استفاده کنید.

عکس های زیر همه از Hopewell Rocks در نیوبرانزویک گرفته شده اند. هر توریستی که تا به حال آنجا بوده است، همین عکس ها را از همین پرسپکتیو می گیرد، بنابراین من خودم را با چیزی متفاوت به چالش کشیدم. من عکس هایی از صخره ها می خواستم، بنابراین از آنها به عنوان پس زمینه برای صحنه استفاده کردم و سپس منتظر ماندم تا شخصیت های جالب از آنجا رد شوند.

اولین چیزی که متوجه شدم تعداد زیادی توریست بود که با عجله در اطراف در حال عکس گرفتن از صخره ها بودند. طرز عکس گرفتن آنها درست مانند عکسی بود که من داشتم می گرفتم، بنابراین دست کشیدم و در عوض از آنها عکس گرفتم.

من نحوه ترکیب شدن این توریست با صخره ها را دوست دارم. وقتی آنها بازوهای خود را بالا می بردند تا عکس بگیرند، بازوهایشان شبیه اَشکال دایره ای در صخره ها می شد.

عکاسی از کودکان دو ساله واقعا سخت است. من می خواستم یک عکس از دخترم با صخره ها در پس زمینه بگیرم. اما تنها کاری که او می خواست انجام دهد، جویدن سنگ های آب شور بود. او در تمام سفرمان این کار را انجام داده بود. ما مدام به او می گفتیم که سنگ ها را از دهانش بیرون بیاورد.

اگر می خواهید از یک کودک دو ساله عکس بگیرید، می توانید از او در حین انجام کاری که دوست دارد، عکس بگیرید. و چه پس زمینه ای برای عکس گرفتن بهتر از صخره های عظیم؟

آب دریا داشت به سرعت بالا می آمد و به زودی صخره های عظیم را می پوشاند. در آخرین لحظات اتفاق خاصی رخ داد. یک جنگل بان با قرار دادن چند سنگ با اَشکال عجیب بر روی یکدیگر و تعادل بخشیدن به آنها، سازه سنگی جالبی ایجاد کرد.

چه کنتراستی بین Hopewell Rocks و شکل ساخته دست بشر وجود دارد! نیروی جزر و مد به مرور زمان مجموعه ای از صخره ها را به وجود آورده که به سرعت بر روی صخره هایی که بسیار دقیق توسط جنگل بان متعادل شده اند، خواهند افتاد.

هنگامی که شما به اندازه کافی به یک صحنه بچسبید، چیزهای شگفت انگیزی اتفاق می افتند و ذهن شما معنای نمادین را پیدا می کند که در غیر این صورت ممکن است آن را از دست بدهید.

هنگامی که پس زمینه شما چیزی به داستان اضافه می کند، بیشتر از عکس های خود لذت خواهید برد

اجازه ندهید پس زمینه های شما بعدا ناامیدتان کنند. در عوض، در نظر بگیرید که پس زمینه در عکس شما چطور می تواند به المان های داستان سرایی برای شخصیت عکستان چیزی بیافزایند.

مراحل زیر را به خاطر داشته باشید:

  • هنگامی که از کسی عکس می گیرید، اول از خودتان بپرسید، «این شخصیت کیست و چه کاری انجام می دهد؟» وقتی به این سوالات پاسخ دهید، می توانید یک پس زمینه خوب برای داستان سرایی انتخاب کنید.
  • می توانید یک پس زمینه خوب برای شخصیت خود انتخاب کنید، یا یک پس زمینه خوب پیدا کرده و منتظر بمانید تا یک شخصیت مناسب از راه برسد.
  • از پس زمینه ها استفاده کنید تا به عکس های خود معنای نمادین بدهید.
  • از پس زمینه به روش های مختلف در چندین عکس استفاده کنید.

هنگامی که شما به پس زمینه خود توجه می کنید، عکس هایتان کمتر درهم و برهم و نامرتب و بیشتر معنی دار خواهند شد.

نویسنده: مت کوکر (Mat Coker)

نظرات شما


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *