۳ نکته ساده عکاسی برای والدین – چگونه از کودکان خود عکس های بهتری بگیرید

یکی از سوالات متداولی که از من می پرسند این است که «چگونه از بچه هایمان عکس های بهتری بگیریم؟» چیزی در مورد پدر یا مادر شدن وجود دارد که به شما کمک می کند تا درک کنید دوران کودکی دقیقا چقدر سریع می گذرد، و این که ثبت لحظات آن چقدر مهم است. شما چه از یک دوربین DSLR حرفه ای استفاده کنید، و چه یک دوربین کامپکت، یا دوربین گوشی خود، اینها چند راهنمایی سریع و نکته ساده هستند که به شما کمک خواهند کرد تا سطح مهارت های عکاسی خود به عنوان پدر یا مادر را ارتقاء داده و عکس های بهتری از بچه های خود بگیرید.

احساسات از کمال پیشی می گیرد

یادگیری در مورد جنبه های تکنیکی عکاسی ایده بدی نیست. اما وقتی بحث عکاسی از بچه های خودتان مطرح باشد، واقعیت این است که عکس هایی که برای شما ارزش بیشتری دارند آنهایی هستند که احساسات واقعی را ثبت می کنند. هنگامی که دوربین را به دست می گیرید، فقط به دنبال لبخندهای عالی و بی نقص نباشید. به دنبال حالات و احساسات واقعی بگردید، که اغلب زمانی اتفاق می افتد که بچه های شما متوجه نمی شوند دارید آنها را تماشا می کنید.

به طور مشابه، هنگامی که تصاویر را گلچین می کنید، فورا هر تصویری که فوکوس نرم یا کراپ عجیب دارد را حذف نکنید. گاهی اوقات، آن عکس هایی که از لحاظ تکنیکی نقص دارند ممکن است احساسات واقعی را آنقدر خوب ثبت کرده باشند که حذف آنها تنها به این دلیل که عالی نیستند، شرم آور باشد. ممکن است نخواهید آن تصاویر ناقص را بر روی یک تابلوی غول پیکر چاپ کنید، اما قطعا باید آنها را برای خودتان نگه دارید!

عالی و بی نقص بودن را فراموش کنید

از لحاظ تکنیکی، چند مورد در تصویر بالا وجود دارد که من دوست ندارم. من آرزو می کنم که ای کاش بعضی از انگشت های یکی از دخترها را کراپ نکرده بودم، و ای کاش دختر دیگر در فوکوس بود. من فوق العاده وسوسه شده بودم که این عکس را فورا حذف کنم چون مطابق با استانداردهای من نیست. با این حال، هر بار که به این تصویر نگاه می کنم، باعث می شود از دیدن لذت مطلق در چهره های آنها لبخند بزنم. من هیجان آنها از دیدن شکوفه های گیلاس که مثل برف زمین را پوشانده بودند، مشت کردن و پرتاب کردن آنها در هوا در حین خنده و ذوق همراه با لذت را به یاد می آورم.

وقتی خانواده و دوستانم آلبوم عکس ها را ورق می زنند، در مورد عکس دیگری که آن روز از دخترها گرفتم در حالیکه کاملا بی حرکت ایستاده بودند و به دوربین نگاه می کردند و لبخند می زدند، اظهار نظر نمی کنند، آنها در مورد این عکس نظر می دهند. این تصویر محبوب است نه به این دلیل که از لحاظ تکنیکی صحیح است، بلکه به این دلیل که در عکاسی احساسات همیشه از کامل و بی نقص بودن پیشی می گیرد.

زیبایی را در چیزهای عادی پیدا کنید

در مورد عکاسی از بچه هایتان، منتظر لحظاتی نباشید که همه در ساعت طلایی لباس های بی نقص و هماهنگ پوشیده باشند. آن لحظات زیبا هستند، اما به ندرت پیش می آیند. در عوض به دنبال راه هایی برای ثبت زیبایی در لحظات روزمره عادی باشید.

هر از گاهی از کودک خود در حال خواندن داستان قبل از خواب عکس بگیرید. از صورت های کثیف آنها بعد از خوردن اسپاگتی عکس فوری بگیرید. از لباس های ناهماهنگ و خنده دار آنها که وقتی خودشان لباس می پوشیدند آنها را با هم به تن کرده اند، عکس بگیرید. هنگامی که دارند نوشتن اسم خود را بر روی میز آشپزخانه تمرین می کنند، به آرامی دوربین را نزدیک ببرید و از آنها عکس بگیرید.

زندگی همیشه کامل و بی نقص نیست، بلکه درهم و برهم و پر از لحظات عادی و تکراری است. واقعا وسوسه برانگیز است که تا وقتی که خانه تان تمیزتر شود، یا بچه ها لباسی بپوشند که لکه نداشته باشد، یا تا وقتی که گل ها در حیاط خلوت شکوفه بدهند، منتظر برداشتن دوربین بمانید. منتظر نمانید!

فرصت عکاسی از بچه هایتان را درست همینطور که در این لحظه هستند از دست ندهید، و ببینید آیا می توانید زیبایی را در چیزهای عادی پیدا کنید.

از آنچه که بچه هایتان دوست دارند عکس بگیرید

در هر برهه ای از زمان، بچه های شما به احتمال زیاد حداقل یک چیز دارند که کاملا نسبت به آن حساس هستند. این چیز ممکن است یک دایناسور خزدار، کتاب مورد علاقه شان، یک کلاه که می خواهند هر روز بپوشند یا بهترین دوستشان باشد.

صرف نظر از این که چیز مورد علاقه فعلی آنها چیست، عکس گرفتن از بچه هایتان با چیزهایی که خیلی دوست دارند، راه واقعا خوبی برای یادآوری مراحل مختلف زندگیشان به آنهاست.

این احتمال وجود دارد که در عرض یک یا دو سال، فرزند شما از یک چیز جدید خوشش بیاید. شما خیلی سریع تر از آنچه که احتمالا فکر می کنید، آن دایناسور خزدار یا پتوی مورد علاقه را فراموش خواهید کرد. این که بتوانید به گذشته نگاه کنید و بگویید «یادت میاد عادت داشتی…» برای هر دوی شما جالب و سرگرم کننده است.

نکته اضافی: عکس ها را از کامپیوتر خود بیرون بیاورید!

چند نفر از ما صدها عکس از بچه هایمان می گیریم، شاید چند تا از آنها را در رسانه های اجتماعی آپلود می کنیم، و سپس می گذاریم تا ابد در هارد دیسک هایمان خاک بخورند؟ صادقانه بگویم که یکی از مهم ترین بخش های عکاسی از بچه هایتان این است که در واقع عکس هایی که از آنها می گیرید را چاپ کنید.

در حال حاضر ابتکارات بسیار زیادی وجود دارد، چه بخواهید چاپ ها را به یک لابراتوار حرفه ای بفرستید یا یک کتاب عکس از فید اینستاگرام خود چاپ کنید، واقعا چیزی برای همه وجود دارد. شما مجبور نیستید تمام این کارها را انجام دهید، اما فقط یکی از آنها را انتخاب کنید، و آن تصاویر را از کامپیوتر بیرون آورده و وارد زندگی خود کنید!

آیا راهنمایی غیر تکنیکی دیگری دارید که با مادران و پدرانی که سعی دارند عکس های خوب از بچه هایشان بگیرند، به اشتراک بگذارید؟ لطفا نظرات خود را در زیر به اشتراک بگذارید.

نویسنده: مردیث کلارک (Meredith Clark)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *