۴۳ راه نشاندن لبخند بر لب و ژست دهی طبیعی در عکاسی پرتره

شما می توانید تنها از آنها بخواهید لبخند بزنند. «بگو سیب!» به نظر می رسد که عکاسان همیشه همین کار را می کنند. و سوژه های شما (با فرض این که نوزاد یا نوجوان نباشند) احتمالا اطاعت می کنند. اما یک تفاوت بزرگ بین لبخند مصنوعی که آنها به خاطر شما بر روی صورت خود می نشانند، و یک لبخند واقعی و بی اختیار وجود دارد – لبخندی که ظاهر می شود چون آنها واقعا خوشحال هستند، نه به خاطر این که به آنها گفته شده اینطور وانمود کنند. در این مطلب لنزک با نکاتی برای آوردن خنده بر روی لب سوژه های عکاسی و ایده هایی برای ژست دهی طبیعی به آن ها آشنا می شوید که می توانید در جلسات پرتره خود استفاده نمایید.

من حس می کنم که شما از آن نوع عکاسانی هستید که آن لبخند واقعی را می خواهید. شما مثل آن لبخند عالی هستید.

بردن افراد به محلی که در آن به طور طبیعی لبخند بزنند یک هنر است، و هنری است که به انرژی، تمرین و استقامت زیادی نیاز دارد.

من پس از عکاسی از صدها (اگر نگویم میلیاردها) نفر، و ساختن یک احمق به تمام معنا از خودم، ۴۳ روش را گردآوری کرده ام که شخصا برای دستیابی موفقیت آمیز به یک لبخند واقعی از آنها استفاده کرده ام.

و امروز آنها را به شما می دهم، به امید این که عکس های شادتری در جهان گرفته شود! هورا!

صبر کنید! باید یک اخطار بدهم

قبل از این که به سراغ آن ۴۳ ایده هیجان انگیز بروید، دست نگه دارید. بله، یک اخطار واقعا بزرگ برای همه این ایده ها وجود دارد. آنقدر بزرگ و مهم است که من آن را در یک خط جداگانه به صورت برجسته می نویسم.

آنچه می گویید یا کاری که انجام می دهید، چیزی نیست که باعث شود کسی لبخند بزند.

بلکه مهم نحوه گفتن یا نحوه انجام آن است.

اگر این کار را به شیوه اشتباهی انجام دهید، تمام این ایده ها می توانند کاملا بی اثر باشند. آخ!

اما با روش مناسب، می توانید کاری کنید که مردم تقریبا با گفتن هر چیزی لبخند بزنند! (و من به شدت توصیه می کنم آن را امتحان کنید.)

کلید کار چیست؟ شما باید آن ایده را وارد عمل کنید، تمام قلب خود را روی این کار بگذارید.

«آنچه می گویید یا کاری که انجام می دهید چیزی نیست که باعث شود کسی لبخند بزند. بلکه مهم نحوه گفتن یا نحوه انجام آن است.»

بنابراین قبل از این که شروع کنیم، سه نکته مهم برای استفاده از این تکنیک های قدرتمند را در اینجا مطرح می کنم:

خودتان این کار را انجام دهید

یک جلسه عکاسی باید تبادل بین عکاس و سوژه باشد. اگر شما آنجا بایستید و از مشتریان خود بخواهید که یکی یکی فوت و فن ها را برای شما انجام دهند، بدون این که شما هم در عوض چیزی به آنها بدهید، کار سخت می شود. خیلی زود.

از این گذشته، آنها اسب نیستند.

هرچه بیشتر این کارها را خودتان انجام دهید، لبخندهای بیشتری تحویل خواهید گرفت، بیشتر می توانید موانع را بشکنید، و زمانی که از سوژه های خود می خواهید کاری انجام دهند بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

به شکلی غیر معمول بگویید

این که به کسی بگویید به سمت شما بیاید، احتمالا باعث نمی شود او لبخند بزند. اما این که به او بگویید طوری به سمت شما بیایید که «انگار این خنده دارترین چیزی است که تا به حال در زندگی او اتفاق افتاده» می تواند خنده دار باشد.

این که به آرامی به آنها بگویید به یکدیگر نگاه کنند احتمالا چیزی بیش از حالت های گیج به شما نمی دهد. اما اگر آن را به یک بازی تبدیل کنید، و فورا فریاد بزنید «به هم نگاه کنید! به بابا نگاه کن! به مامان نگاه کن!» کار را سرگرم کننده و جالب می کند.

اگر به کسی بگویید به همسر خود بچسبد ممکن است خجالت بکشد. در عوض بهتر است اینطور تشویق کنید: «محکم تر! محکم تر!»

زمانی که شما به افراد می گویید کاری را فراتر از حد معمول همیشگی انجام دهند، باعث می شود آن کار خنده دار شود. به خصوص اگر هر چیزی را با لحن شاد و پر انرژی و با شور و شوق بگویید.

«زمانی که شما به افراد می گویید کاری را فراتر از حد معمول همیشگی انجام دهند، باعث می شود آن کار خنده دار شود.»

این کار آسان نیست و به تلاش زیادی نیاز دارد. زمانی که ما برای اولین بار عکاسی را شروع کردیم، من بعد از یک جلسه کوتاه از آن همه کارهایی که کرده بودم کاملا خسته می شدم. این واقعا یک نمایش است. و من آدم بسیار خجالتی ای هستم، بنابراین برای من خیلی سخت بود که اینطور کار کنم. در نتیجه اگر من می توانم این کار را انجام دهم، شما هم می توانید.

و به شما قول می دهم که به مرور زمان، و تمرین زیاد، کار ساده تر می شود، تکنیک های بیشتری را به خاطر می سپارید، ارائه شما بهتر می شود و خیلی زود می توانید حتی گروه های بزرگی از افراد را داشته باشید که به راحتی می خندند و لبخند می زنند.

منتظر بمانید

همانطور که این لیست را می خوانید، احتمالا کمی گیج می شوید. بسیاری از این تکنیک ها به تصاویر نسبتا عجیب و غربی منجر خواهند شد. چهره های مضحک. ژست های مسخره. آنها عکس های خنده داری هستند، اما همیشه قابل تحسین نیستند.

باید منتظر بمانید

بسیاری از این فعالیت ها برای این طراحی شده اند که افراد را به انجام کاری وادارند (معمولا کاری مضحک). لبخندهای بزرگ لزوما در طول فعالیت پدیدار نمی شوند. آنها پس از آن ظاهر می شوند، زمانی که همه به حالت های مسخره و دیوانه واری که درآورده بودند می خندند.

کلید تبدیل این تکنیک ها به عکس های عالی، صبر است.

وقتی رقص دیوانه وار آنها به پایان رسید دوربین را پایین نیاورید. صبر کنید. به آنها کمی زمان بدهید تا آرام شوند و بعد از این که کارشان تمام شد بخندند.

اینجاست که آن لبخندها ظاهر می شوند. حالا باید عکس های سریع و فوری بگیرید!

اکنون آنها آماده اند تا این ایده ها را به لبخندهای شگفت انگیز تبدیل کنند، پس بیایید به سراغ تکنیک ها برویم!

ملزومات

اینها تکنیک هایی هستند که باید در هر جلسه از آنها استفاده کنید.

آنها راه های آزمایش شده و اثبات شده سریع و راحتی برای آرام شدن و لبخند زدن هر کسی هستند. و به اندازه کافی راحت هستند که بتوانید هر بار، با هر گروه آنها را انجام دهید. پس اینها را به خاطر بسپارید!

۱

به آنها بگویید که فوق العاده به نظر می رسند

این باید یکی از اولین چیزهایی باشد که در حین عکاسی به آنها می گویید، و بارها و بارها هم می گویید. این حرف به افراد اعتماد به نفس بیشتری در طی آنچه که می تواند یک تجربه بسیار عصبی و پرتنش باشد می دهد، و افراد با اعتماد به نفس بیشتر احتمال دارد که لبخند بزنند.

۲

خودتان لبخند بزنید

در پایان یک روز عروسی، گونه های ما از لبخند زدن در تمام آن مدت درد می گیرد. اغراق آمیز نیست. اگر لبخند بزنید، احتمال بیشتری وجود دارد که افرادی که در اطراف شما هستند هم لبخند بزنند! روی این مورد کار کنید!

این هم از اثباتش! هوا سرد است و من روی یک پله سنگی دراز کشیده ام، اما هنوز هم دارم لبخند می زنم!

۳

یک سوال شاد از آنها بپرسید

«شما دو نفر چطور با هم آشنا شدید؟» «غذای مورد علاقه شما در کل دنیا چیست؟» یک سوال طراحی شده ای که آنها را به فکر کردن در مورد خاطرات مثبت وادارد، یک لبخند کوچک دوست داشتنی بر روی لب های آنها خواهد نشاند.

۴

خنده مصنوعی

این یک بلیط طلایی است. «همه با شماره ۳، بزرگترین و مسخره ترین لبخند مصنوعی خود را به من تحویل دهید: ۱، ۲، ۳، برو!» این که شما چطور دستور بدهید مهم است، بنابراین این کار را عالی و سرگرم کننده و با انرژی انجام دهید. به یاد داشته باشید: شما به دنبال گرفتن یک عکس خوب از خنده مصنوعی نیستید. بلکه هدف شما ثبت خنده ها و لبخندهای واقعی است که پس از شنیدن آن خنده های مصنوعی خنده دار ظاهر می شوند. صبر داشته باشید!

خنده مصنوعی

خنده واقعی

۵

به هم بچسبید

این یکی آسان است. و بسیار موثر. هنگامی که دارید به افراد ژست می دهید، اگر از آنها بخواهید «به هم بچچچچچسبید». لبخندهای ریزی بر لبانشان نقش می بندد. حالا بگویید «محکم تر! محکم تر!» لبخنده های بزرگ ظاهر می شوند.

۶

جدی باشید (هیچ لبخندی مجاز نیست)

در اینجا مسئله مهم نحوه ارائه و بیان است. به آنها توضیح دهید (خیلی جدی) که به شما نگاه کنند، و این که مطلقا اجازه ندارند لبخند بزنند و اگر این کار را بکنند مجبورید دوباره از اول شروع کنید. خب حالا از شما می خواهم که تمام تلاشتان را به کار بگیرید و بهترین چهره جدی خود را به من نشان دهید، انگار که هیچ وقت در کل زندگی خود لبخند نزده اید. هی! لبخند نزن!

۷

همه به همدیگر نگاه کنید

این مورد برای گروه ها عالی است (برای فقط دو نفر زیاد کارساز نیست). این کار باید به صورت یک دستور سریع انجام شود و اگر کلمه «برو (شروع کن)!» را به آخر آن اضافه کنید تا آنها سعی کنند این کار را سریع انجام دهند، بهتر است. مثلا بگویید «حالا همه به هم نگاه کنید، برو!»

علت این که این جمله کارساز است این است که به نوعی مبهم است. آنها دقیقا مطمئن نیستند که باید به چه کسی نگاه کنند. و سعی می کنند سریع تصمیم بگیرند، بنابراین همه در آخر بسیار محتاطانه به هم نگاه می کنند و حالت چهره هایشان یکدیگر را به خنده می اندازد.

به من اعتماد کنید. این کار خیلی خوب جواب می دهد.

۸

همه نگاه کنید به (جای خالی)

پس از آن به همه بگویید که به پدر، مادر، بچه، خواهر، برادر یا غیره نگاه کنند. (در اینجا بسیار ضروری است که اسم همه را بدانید!)

به این ترتیب همه ناگهان وارد بازی می شوند، و خنده دار است که ببینید وقتی آنها به شخص مورد نظر نگاه می کنند چه کاری انجام می دهند، و شخصی که در مرکز توجه قرار دارد چه می کند. کل این بازی به عکس های واقعا فوق العاده ای از نگاه خوشحال همه به یکدیگر منجر می شود. جادویی است.

۹

همه به من نگاه کنید

با این جمله همه آرام می شوند و می خندند. بنابراین توجه آنها را درست به سمت دوربین جلب کنید. با این کار همه به طور همزمان به دوربین نگاه می کنند (حتی بچه های کوچکی که اکنون واقعا وارد بازی شده اند)، و خوشحال به نظر می رسند. شما تا این حد حرفه ای هستید!

می توانید این کار را با گفتن «آه، انقدر غمگین نگاه نکنید!» یا انجام یک کار احمقانه بیشتر خنده دار کنید.

۱۰

گونه اش را ببوس

این یکی ساده و شیرین است، و به لبخندهای نرم کوچک می انجامد. زیاد از آن استفاده کنید.

۱۱

بینی اش را ببوس

در مورد این یکی می توانید رُک باشید، و این زیبا خواهد بود. یا می توانید آن را کمی احمقانه (مضحک) کنید. «حالا ازت می خوام که بینی اش رو ببوسی، اما این کار را خیلی، خیلی، خیلی آهسته انجام بده و آن را به نرم ترین بوسه تاریخ بشریت تبدیل کن.» به یاد داشته باشید که کمی مضحک کردن آن باعث می شود خنده دار شود، چون آنها سعی می کنند دستور العمل های غیرممکن شما را دنبال کنند.

۱۲

چهره عصبانی! چهره غمگین! چهره احمقانه! چهره خوشحال!

من این یکی را برای تمام سنین دوست دارم. این کار باعث می شود تا افراد کم کم یخشان آب شود، و بفهمند که می توانند به روش های غیر معمول و خارج از هنجار عمل کنند. همچنین اگر دستورالعمل های بسیار خاصی به آنها بدهید، به طوری که مجبور نباشند بیش از حد فکر کنند، می تواند به شما کمک کند.

بنابراین با دستورات واضح و روشن شروع کنید (چهره غمگین، چهره عصبانی، چهره ترسناک)، چهره دیوانه (خُل وضع) را هم اضافه کنید (اکنون آنها علاقه مند می شوند و بیشتر احتمال دارد که دیوانه بازی درآورند). در آخر کار را با چهره خوشحال تمام کنید، لبخندهای زیبایی دریافت خواهید کرد.

۱۳

حالا لبخند بزنید (نه بزرگتر، نه بزرگتر، نه بزرگتر! خیلی بزرگ!)

اگر قصد دارید از آنها بخواهید لبخند بزنند، یک درخواست بزرگ و احمقانه از آنها بکنید، آن نتایج واقعی را پیدا خواهید کرد. پشت سر هم از آنها بخواهید یک لبخند بزرگتر بزنند، تا وقتی که دیگر غیرممکن باشد و آنها به این تلاش خود بخندند.

۱۴

گونه هایتان را به هم بچسبانید (محکم تر، محکم تر!)

یکی از کلیدهای ژست دهی، نزدیک کردن دست هاست. انجام این کار آسان است و باعث می شود افراد مانند یک جسم واحد محکم به نظر برسند.

اما، به خصوص برای بچه ها، وادار کردن آنها به انجام این کار همیشه آسان نیست. و برخی از افراد به اندازه کافی به هم نزدیک نمی شوند. بنابراین به آنها بگویید که گونه هایشان را به هم بچسبانند تا به اندازه کافی به هم نزدیک شوند. خوب است! اما کار را در اینجا متوقف نکنید…

به آنها بگویید گونه هایشان را محکم تر به یکدیگر فشار دهند. و محکم تر. و محکم تر!! مطمئنا به دنبال این کار لبخندها ظاهر می شوند. دقیقا منتظر آن لحظه ای بمانید که آنها گونه های به هم فشرده شده خود را رها می کنند. لبخندهای زیبایی آنجا نهفته است.

۱۵

اما طوری که به نظر برسد شما واقعا خوشحال هستید

من از این جمله زمانی استفاده می کنم که از افراد می خواهم به دوربین نگاه کنند. زیاد جذاب نیست اما برای عکس هایی که زیاد وقت ندارید تا به افراد بگویید کارهای مختلفی انجام دهند (مانند پرتره های خانوادگی فوق العاده سریع در طول یک مراسم عروسی)، خوب جواب می دهد.

از آنها بخواهید به شما نگاه کنند، و سپس وقتی این کار را انجام دادند با صدای بلند و حالت فریبنده بگویید «اما طوری که به نظر برسد شما واقعا خوشحال هستید!» آنها خواهند خندید، چون شما خنده های مصنوعیشان را اعلام کرده اید (به رویشان آورده اید). همه می دانستند که آنها مصنوعی بودند، اما آخرین چیزی که انتظار داشتند این بود که عکاس آنها را در این مورد دست بیاندازد.

لحن صدای شما در اینجا باید به وضوح شوخ باشد، تا بدانند که دارید مسخره بازی در می آورید. در غیر این صورت ممکن است بدجنس به نظر برسید!

دیوانه شوید

من فلسفه ای در مورد عکاسی از افراد دارم. من بعد از عکاسی و مشاهده بسیاری از افراد، به این باور رسیدم همه ما از صمیم قلب از بازگشت به دوران کودکی خود لذت می بریم – دیوانه بازی، نداشتن خودآگاهی، و جستجوی مطلق سرگرمی و خنده.

« همه ما از صمیم قلب از بازگشت به دوران کودکی خود لذت می بریم…»

بزرگسالی می تواند موانعی برای بیخیالی و انجام این کارها ایجاد کند. یک جلسه عکاسی فرصتی عالی است تا به افراد اجازه و فضا دهید تا دوباره کودک شوند، حتی اگر تنها برای چند ساعت باشد.

و بنابراین تمام این تکنیک های احمقانه چیزهایی هستند که من هم برای بچه ها و هم بزرگسالان استفاده می کنم. بله، من از پدربزرگ و مادربزرگ ها می خواستم زبانشان را بیرون بیاورند. و آنها این کار را انجام می دادند. و می خندیدند و لبخند می زدند.

به یاد داشته باشید که مهم نیست چه می گویید. مهم این است که چطور آن را بیان می کنید، انرژی ای که منتقل می کنید، و اعتمادی که با انجام بسیاری از کارها ایجاد می کنید، مهم است.

حالا بیایید دیوانه شویم.

۱۶

آنها زبانشان را بیرون بیاورند

این بدترین کابوس هر پدر و مادری است. آنها پول زیادی را به یک عکاس حرفه ای می دهند، و بچه ها با بیرون آوردن زبانشان عکس ها را خراب می کنند.

یا شاید نه! من عاشق این هستم که این قضیه را کاملا معکوس کنم و همه را به انجام این کار تشویق کنم. آنها می توانند زبانشان را به طرف شما، و سپس به طرف یکدیگر دراز کنند. جایی در آن میان شما خنده آنها را خواهید دید، تضمین می کنم. به علاوه بچه ها فکر می کنند که شما فوق العاده هستید.

۱۷

زبان خودتان را بیرون بیاورید

اجازه ندهید که فقط به آنها خوش بگذرد. زبان خودتان را در وسط گفتگو بیرون بیاورید و به آنها نشان دهید!

۱۸

یک جوک برای آنها بگویید

چند جوک ساده و خنده دار تضمین شده را به خاطر بسپارید.

۱۹

به یکی از آنها بگویید یک جوک بگوید

اگر به نظر می رسد که یک نفر شوخ طبع است، یک بار نوبت جوک گفتن را به او بدهید. بچه های کوچک هم معمولا جوک های خوبی در دست و بال خود دارند.

۲۰

از آنها بخواهید یکدیگر را بخندانند

احساس تنبلی می کنید؟ پس از آنها بخواهید کار را انجام دهند!

البته شوخی کردم. این بازی واقعا سرگرم کننده و خنده دار است. یک نفر را مقابل دوربین و بقیه را درست پشت شانه خود بنشانید. سپس از آنها که پشت شانه شما هستند بخواهید که سوژه را بخندانند. سخت ترین قسمت این کار این است که نگاهتان را رو به جلو نگه دارید، چون همه چیز پشت سر شما واقعا واقعا مضحک و خنده دار می شود.

۲۱

یک صدای خنده دار از خودتان درآورید

ایجاد یک صدای مضحک غیرمنتظره راه خوبی برای جلب نگاه های متعجب، و پس از آن خنده و لبخند است. و نه تنها برای وقتی که از بچه ها عکس می گیرید، بلکه برای هر موقعیتی مناسب است.

۲۲

از آنها بخواهید صدای حیوانات را درآورند

بچه ها عاشق درآوردن صدای حیوانات هستند. تشویق کل خانواده به انجام این کار مطمئنا خنده دار است، و باعث می شود همه به صدای فیل بابا بخندند.

۲۳

خودتان صدای حیوانات را درآورید

اگر خودتان اول این کار را بکنید حتی بهتر است. مطمئن شوید که از قبل صدای میمون را تمرین کنید!

۲۴

به یکدیگر خیره شوید (اجازه ندارید بخندید)

این یکی بسیار ساده و موثر است. هیچ توضیحی نیاز ندارد.

۲۵

گوش های خرگوشی

سن من بیشتر از آن است که دیگر طنز این مورد را درک کنم، اما به نظر می رسد که بچه ها عاشق آن هستند. آنها می توانند برای پدر و مادر خود گوش خرگوشی بگذارند، یا اگر با عکاس دیگری عکاسی می کنید، از او بخواهید برای شما گوش خرگوشی بگذارد در حالیکه به همه می گویید به شما نگاه کنند. این کار بچه ها را از خنده روده بُر می کند (به دلایل نامعلوم).

۲۶

با دهان بر روی گونه صدا درآورید

من عاشق این یکی هستم. با دهان صدا درآوردن بر روی گونه. خیلی مضحک است. خیلی غیر منتظره است. به خصوص وقتی که از بزرگسالان می خواهید این کار را انجام دهند.

۲۷

بینی هایتان را به هم بمالید (خیلی ملایم)

این یکی پتانسیل زیادی دارد. شما می توانید آنها را تشویق کنید تا بینی هایشان را به هم بمالند (خیلی خیلی آرام و ملایم). عکس زیبایی می شود. اما پس از آن می توانید آن را مضحک کنید. «حالا، لطفا بینی ات را به گونه او بمال. حالا به گوش او. حالا به شانه او.» برای بچه های کوچک این کار فوق العاده خنده دار است.

۲۸

دست های شخص دیگر باشید

حالا می خواهیم واقعا دیوانه شویم، و من آنقدر سر این یکی خندیدم که به گریه افتادم. یک شخص پشت دیگری می ایستد و دست های او می شود. به آنها کمی وقت بدهید (آنها اغلب در ابتدا آزمایشی این کار را انجام می دهند) اما طولی نمی کشد که همه چیز واقعا مضحک می شود و شخصی که در جلو قرار دارد، دیوانه وار شروع به خندیدن می کند.

۲۹

نیشگون گرفتن

«حالا می خوام یه نفر نیشگون بگیره!». مبهم بگویید. احتمالا تعجب خواهید کرد که چه کسی اول این کار را می کند!

۳۰

دویدن (انگار که این جالب ترین دوی کل زندگی شماست)

عکاسی از شخص در حال دویدن سخت است، اما خیلی سرگرم کننده است، بنابراین آن را امتحان کنید. (اگر دویدن به پایین یک تپه باشد، یک امتیاز اضافی می گیرید).

۳۱

لی لی کردن

حالا که آنها دارند حرکت می کنند، یک کار احمقانه دیگر به آن اضافه کنید. لی لی کردن. معمولا آنها چند بار با هم این کار را انجام می دهند، و سپس شروع به خندیدن می کنند. بعضی از افراد کل راه را لی لی می کنند، و به نظر می رسد که واقعا انگار دارند جالب ترین و خنده دارترین کار دنیا را انجام می دهند.

۳۲

شما بپرید

تا کنون حتما متوجه شده اید که خنداندن افراد فقط به مسخره بازی درآوردن خودتان بستگی دارد؟ خوب است. پس آماده اید تا برای آنها بپرید! نگران این نباشید که ارتفاع پرش شما خوب است یا نه. دیدن عکاسی که می پرد خودش به اندازه کافی خنده دار هست.

۳۳

آنها بپرند

سپس نوبت آنهاست. از آنها بخواهید با هم بپرند. برای آنها بشمارید. حالا می توانید از پریدن آنها عکس بگیرید، و این می تواند جالب و سرگرم کننده باشد. اما در واقع چیزی که شما در اینجا دنبالش هستید، مانند بسیاری از موارد دیگر، خنده ها و لبخندهای بعد از پریدن است. هوشیار باشید و بعد از این که پریدنشان تمام شد به عکس گرفتن ادامه دهید!

۳۴

به صورت یک دایره با هم بچرخید

دست های یکدیگر را نگه دارید و به شکل یک دایره بچرخید. خیلی ساده است، و به عکس های خوبی می انجامد. آنها به یکدیگر نگاه می کنند، با هم کار می کنند، و یک کار بچگانه انجام می دهند. خود این عمل عکس زیبایی ایجاد می کند، و البته پس از آن، در مقابل یکدیگر می افتند و می خندند.

۳۵

جنگ غلغلک

این یکی تقریبا شبیه تقلب است، اما خیلی خوب جواب می دهد، بنابراین من اهمیتی نمی دهم (به علاوه من غلغلکی نیستم، پس هیچ احساس بدی در مورد آن ندارم). جنگ غلغلک معمولا به پخش شدن بر روی زمین ختم می شود، بنابراین بدانید که ژست دهی عالی شما معمولا از بین می رود. اما اشکالی ندارد. آن خنده ها ارزشش را دارند.

۳۶

رقص احمقانه

این یک مورد دیگر است که واقعا از مطرح کردن آن نفع می برید. «خیلی خب، حالا وقت رقص احمقانه است! برو!» می توانید موزیک هم پخش کنید (اگر خودتان بتوانید صدای طبل درآورید، یک امتیاز اضافی دارید). اگر آنها معذب (دستپاچه) به نظر می رسیدند، پیشنهاداتی به آنها بدهید (رقص رباتیک! دیسکو! والتز! بریک انجام دهید).

۳۷

تکان دادن دست ها به شکل موج

در یک ردیف بایستید، دست های یکدیگر را بگیرید و به شکل موج حرکت کنید! باز هم این کار باعث می شود افراد به صورت یک تیم با هم عمل کنند، و کاری بچگانه انجام دهند. این کار همیشه به لبخند منجر می شود و همه با هم از آن لذت می برند (این همان چیزی است که یک جلسه عکس خانوادگی باید باشد!).

۳۸

ژست مدل

«خب، حالا می خواهم با شماره سه بهترین ژست مدل شما را ببینم. ۱، ۲، ۳، برو!» مزیت این مورد این است که به آنها یک شمارش معکوس می دهید، بنابراین مجبور می شوند سریع تصمیم بگیرند و سپس به هر شکلی آن را انجام دهند.

فقط این که از آنها بخواهید «خب، حالا یک ژست مدل به من نشان دهید» باعث می شود خیلی از افراد خجالت بکشند و مردد شوند. شمارش معکوس بسیار مفید است تا آنها مجبور به انجام آن شوند، و در مورد آن نگران نباشند.

۳۹

انداختن کودکان در هوا

آن شیطان های کوچک عاشق پرواز کردن اند. عکس گرفته شده در هوا عالی است، اما آن لبخندها زمانی که با امنیت توسط پدرشان گرفته می شوند، حتی بهتر است.

۴۰

ژست سوپر قهرمان

به یاد داشته باشید که بشمارید، و آن وقت بهترین ژست های سوپرقهرمانانه آنها را ببینید! این مورد به خصوص برای پسران کوچک محبوب است. (سه امتیاز اضافی می گیرید اگر همه آنها لباس های سوپرقهرمانانه پوشیده باشند!!!)

۴۱

سواری دادن روی پشت

هنگامی که شما از بچه ها می خواهید روی پشت والدینشان سوار شوند، یک خنده از ته دل می کنند و خودشان را روی آنها می اندازند.

وقتی از بزرگسالان می خواهید این کار را انجام دهند، طوری به شما نگاه می کنند که انگار می خواهند بگویند «جدی که نمی گی؟»

اُه، چرا. من همیشه جدی ام!

بنابراین آقا خانم را بلند می کند و می خندند. از آنها بخواهید سرهایشان را به هم بچسبانند، عکس های زیبایی خواهید گرفت. سپس، هنگامی که خانم را زمین گذاشت بگویید «خب، حالا نوبت آقاست!» آنها خواهند خندید، و اغلب اوقات جایشان را عوض می کنند و از ته دل می خندند.

۴۲

بلند کردن همدیگر

این هم مشابه مورد قبل است. اقا خانم را بلند می کند، همه چیز خیلی رمانتیک و زیباست. آن وقت به آنها می گویید که جایشان را عوض کنند و این آنها را به خنده می اندازد.

۴۳

وارونه آویزان شدن

بچه ها عاشق وارونه آویزان شدن اند و فورا به شما لبخند خواهند زد. به نظر شما آیا بزرگسالان هم همینطور هستند؟ امتحان کنید.

نتیجه گیری پر از لبخند

خب، بفرمایید. اکنون همه ایده ها مال شماست.

می دانم که الآن بی صبرانه منتظرید که بروید و همه این ایده ها را بر روی مشتریان بعدی خود امتحان کنید! خب دست نگه دارید. شما مطمئنا نمی توانید تمام این کارها را در یک جلسه انجام دهید. سال ها طول می کشد، و من فکر می کنم اگر زیاده روی کنید سوژه های شما از خستگی روی زمین ولو می شوند (زیاد جالب نیست).

بنابراین فقط چند تا از آنها را که برای شما جالب و سرگرم کننده به نظر می رسند انتخاب کنید، و آنها را در عکاسی بعدی خود امتحان کنید. سعی کنید در هر جلسه یک چیز جدید را امتحان کنید، تا ببینید کدام یک از آنها برای شما خوب جواب می دهند، و کدام یک به دردتان نمی خورند. اگر دفعه اول موفقیت آمیز نبود تسلیم نشوید. ممکن است لازم باشد بر روی ارائه و طرز بیان خود کار کنید، یا ممکن است تنها به یک سوژه مناسب نیاز داشته باشد!

و در آخر، مطمئن شوید که همیشه از این که سوژه های شما چطور به پیشنهادات مختلف واکنش می دهند آگاه باشید. بعضی افراد دوست دارند دیوانه بازی درآورند، درحالیکه بعضی دیگر به اجبار این کار را انجام می دهند، اما هنوز هم زیاد راحت نیستند. نیازی نیست که آنها را مجبور کنید. در عوض از آنها بخواهید راه بروند. یا فقط با هم حرف بزنید. یک عکاس پرتره خوب سوژه های خود را می شناسد، و متوجه می شود که چطور به بهترین شکل یخ آنها را آب کند. کار را آسان شروع کنید، و به تدریج به میزان دیوانه بازی بیافزایید. در این صورت لحظات شیرینی را در هر جلسه تجربه می کنید، و مشتریانتان هم برای این تجربه شیرین عاشق شما خواهند شوند.

حالا بروید بیرون و چند لبخند تحویل بگیرید!

نوبت شماست

به همان اندازه که این لیست طولانی است، من می توانم تضمین کنم که راه های بیشمار دیگری هم برای رسیدن به یک لبخند زیبا از سوژه های شما وجود دارد.

پس حالا نوبت شماست. شما برای عکس گرفتن چطور لبخند بر لب مشتری ها می نشانید؟ ایده های خود را در قسمت نظرات مطرح کنید، و بیایید با هم این لیست را به بزرگترین لیست موجود تا به امروز تبدیل کنیم!

نویسنده: لورن لیم (LAUREN LIM)

نظرات شما

  1. شهرام

    ۵ مرداد ۱۳۹۷

    کار آمد و خوب بود . دمتون گرم

  2. شهرام

    ۵ مرداد ۱۳۹۷

    کا آمد و خوب بود . دمتون گرم

  3. علیرضا آقایی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

    واقعا عالی بود ، مطلب فوق العاده ای بود.
    با تشکر از لنزک


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *