آموزش عکاسی از مراسم عروسی – راهنمای تکنیکی

به یک آموزش جامع برای عکاسی از مراسم عروسی نیاز دارید؟ این مقاله برای شماست. در اینجا ما با معرفی تجهیزات مناسب عکاسی از مراسم عروسی شروع کرده، سپس به تنظیمات دوربین، نوردهی، تکنیک های عکاسی، ژست دهی و ترکیب بندی می پردازیم. در ادامه این آموزش عکاسی از مراسم عروسی با ما همراه شوید.

گرفتن عکس های خوب از یک مراسم عروسی مستلزم داشتن مسئولیت زیاد و مهارت جدی در عکاسی است. در این ژانر فرعی عکاسی پرتره، همانند عکاسی خبری سطح بالا، اجازه اشتباه کردن ندارید. هیچ جایی برای نوردهی های اشتباه و تصاویر خارج از فوکوس وجود ندارد، چون هیچ شانس دومی برای ثبت یک لحظه خاص وجود ندارد.

با وجود این حقایق ترسناک، عکاسی از مراسم عروسی می تواند یک تجربه بسیار ارزشمند برای عکاس باشد. این کار عناصر و سبک های مختلف موجود در ژانرهای دیگر، مانند عکاسی پرتره، منظره و مستند را گرد هم می آورد.

برای این که بتوانید تحت چنین فشاری کار خود را به بهترین شکل انجام دهید، بسیار مهم است که به خوبی سازمان یافته شوید. شما باید تجهیزات قابل اطمینان داشته باشید و در صورت امکان یک عکاس دیگر را نیز همراه خود بیاورید. همچنین مهم است که وقت شناس و دقیق باشید و برنامه را بدانید تا لحظات مهم را از دست ندهید.

از آنجا که تجهیزات بسیار ضروری است، ما با نکات و راهنمایی هایی برای تجهیزات عکاسی از مراسم عروسی شروع کرده و سپس به توصیه های خاص تر در مورد تکنیک های عکاسی می پردازیم.

۱

بهترین تجهیزات برای عکاسی از مراسم عروسی چیست؟ – چند توصیه

۱- دوربین فول فریم (به اضافه دوربین پشتیبان)

محبوب ترین گزینه ها در حال حاضر Canon EOS 5D Mark IV و Nikon D850 یا Nikon D5 و همچنین مدل های بدون آینه Sony A7R III و Fujifilm X-Pro2 هستند.

عکاسی از مراسم های عروسی با دوربین های DX (سنسور کوچکتر در مقابل FX یا فول فریم) سخت و پردردسر است، چون سالن های عروسی اغلب نور ضعیفی دارند و شما به سنسور بزرگتری نیاز دارید تا بتوانید بدون فلاش یا لامپ های LED عکس بگیرید. علاوه بر مدل های فول فریم، دوربین های مدیوم فرمت مانند Pentax 645Z یا Hasselblad H5D-50c بسیار خوب عمل می کنند.

۲- بهترین لنزهای زوم و پرایم برای عکاسی از مراسم عروسی

برای داشتن انواع مختلفی از عکس ها، خوب است که از هر دو لنز زوم و پرایم استفاده کنید. به عنوان بهترین لنز برای مراسم عروسی، لنزهای زیر در میان عکاسان عروسی بسیار محبوب هستند:

  • Canon 35mm f/1.4L
  • Canon 85mm f/1.2L II
  • Canon 24-70mm f/2.8L II
  • Nikon 24-70mm f/2.8
  • Nikon 70-200mm f/2.8 VR II
  • Nikon 24mm f/1.4G
  • لنزهای هنری Sigma نیز امروزه بسیار محبوب هستند، مانند Sigma 35mm f/1.4 ART

عکاسی از مراسم عروسی با لنزهای کیت به دلیل محدودیت های f-stop و کیفیت پایین تر آنها تقریبا غیر ممکن است.

لنزهای فیش آی یک ویژگی اضافی خوب برای قرار گرفتن در میان تجهیزات عکاسی از مراسم عروسی شما هستند، چون ظاهر منحصر به فردی به همه چیز، حتی به صحنه های معمولی تر می دهند. اعوجاج خمره ای (barrel distortion) به سمت لبه های کادر می تواند یک احساس نسبتا هنری داشته باشد.

همچنین، لنزهایی مانند Nikon 16mm f/2.8 FX یا Canon 8-15mm f/4 USM نیز گزینه های رایجی هستند.

۳- استفاده از فلاش در مراسم عروسی

فلاش های روی دوربین یا اکسترنال هنگام عکاسی از مراسم عروسی ضروری هستند (اما مطمئن شوید که اول با ادب و تواضع با برگذارکننده مراسم هماهنگ کنید). اگرچه نیازی نیست که همیشه از آنها استفاده کنید، اما گاهی اوقات اجتناب از آنها غیر ممکن است. بهترین راه حل این است که مدلی داشته باشید که از هر دو مُد TTL و دستی پشتیبانی کند.

مُد TTL برای عکاسان مراسم عروسی واقعا مفید است، چون آنها زیاد این طرف و آن طرف می روند و وقت کافی ندارند تا برای هر عکسی که می گیرند، تنظیمات را تغییر دهند.

فلاش هایی که بیش از همه برای عکاسی از مراسم عروسی رایج هستند Canon 600EX-RT، Nikon SB-910، Godox TT350 و Yongnuo YN-622 می باشند.

۴- نورپردازی پیوسته پرتابل

فلاش تنها گزینه برای عکاسان مراسم عروسی که باید با نور ضعیف سالن ها مقابله کنند، نیست.

لامپ های LED این روزها دارند بیشتر و بیشتر رواج پیدا می کنند، چون بسیار قابل اطمینان هستند و کنترل و تغییر قدرت و جهت آنها آسان است.

تنها مشکل این است که برخی از مدل های آنها عمر باتری کمی دارند. محبوب ترین LED ها: Lowell GL-1 Power LED، Yongnuo YN-160 Video Light و Westcott Ice Light هستند.

۵- دیفیوزر

احتمالا آسان ترین راه برای بهبود کیفیت نور فلاش نصب شده بر روی دوربین، بازتاب نور از سقف یا دیوار است.

با این حال، عکاسی از مراسم عروسی بسیار دشوار است و به نور واقعا نرمی برای رسیدن به آن پرتره های مسحورکننده نیاز دارد. دیفیوزرهایی مانند Gary Fong یا یک Omni-bounce معمولی به طور گسترده در میان عکاسان عروسی مورد استفاده قرار می گیرند.

۶- پهباد

دِرون (پهباد) ممکن است آخرین مُد جدید در بین عکاسان و فیلمبرداران مراسم عروسی باشد. با این حال، مشتریان ثروتمند معمولا انتظار دارند که چند عکس هوایی در مراسم عروسیشان گرفته شود، بنابراین ایده بدی نیست که روی تکنولوژی پهباد سرمایه گذاری کنید.

DJI Mavic Pro یک انتخاب عالی است، اما مطمئن شوید که اول تحقیق کنید.

لنزک: دانستنی های عکاسی با پهباد های تصویربرداری

۷- تجهیزات اضافی

چند ابزار دیگر هست که باید هنگام عکاسی از مراسم عروسی در ذهن داشته باشید. اگر از چیدمانی با چند فلاش استفاده می کنید، قطعا به تریگرهای رادیویی بی سیم برای همگام سازی فلاش ها نیاز دارید.

علاوه بر این، برای کسانی که دستیار کمکی ندارند، توصیه می شود که سه پایه، مونوپاد و گیره های super clamp به همراه داشته باشند، چون آنها می توانند همه چیز را به طور امن در جای خود نگه دارند.

در نهایت، چیزهایی مانند کوله پشتی محکم مخصوص دوربین، کارت حافظه اضافی، و باتری اضافی ضروری هستند، چون ممکن است اتفاقاتی پیش بیاید و خوب است که برای هر نوع تجربه سختی آماده باشید.

۲

یادآور لیست عکس عکاسی از مراسم عروسی

با وجود این که مراسم های عروسی کمی با هم متفاوت هستند، اما نکات مشترکی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی عکاسی خود به یاد داشته باشید. دانستن نحوه عکاسی خوب از یک مراسم عروسی شامل دانستن لیست عکس آن نیز هست.

تهیه یک لیست ساده از عکس هایی که باید بگیرید، یادآور خوبی است و می تواند به هر عکاس کمک کند تا خیلی بهتر با تجربیات بی نظم و پرهرج و مرج مقابله کند.

پرتره های گروهی از اعضای خانواده و مهمان ها معمولا پر استرس ترین بخش عکاسی هستند، بنابراین خوب است که بنویسید چه نوع عکس هایی را تحت هیچ شرایطی نمی توانید از دست بدهید.

لیست عکس باید به چهار قسمت تقسیم شود – قبل از مراسم، در طول مراسم، پذیرایی و پرتره (تکی و گروهی) و هر قسمت باید حداقل ۲۰-۱۵ ایده مختلف برای کار کردن داشته باشد.

در مراسم های عروسی بزرگتر با بیش از ۱۰۰ مهمان لازم است که با عروس و داماد صحبت کنید و لیستی از مهمان هایی که می خواهند با آنها عکس بگیرند، تهیه کنید.

۳

آموزش عکاسی از مراسم عروسی: نکات تکنیکی

اجتناب از نوردهی های اشتباه

همانطور که قبلا ذکر شد، در عکاسی از مراسم عروسی هیچ جایی برای اشتباه وجود ندارد. عکس ها باید با فرمت Raw گرفته شوند، چون آلبوم های مراسم عروسی همیشه در لایت روم و فتوشاپ ویرایش می شوند و عکس های JPEG شما را در آنچه که می توانید در پس پردازش تغییر داده و اضافه کنید، محدود می کنند.

برای اجتناب از نوردهی های اشتباه، دو ترفند بسیار مفید وجود دارد.

۱- اول از همه، لازم نیست همیشه در مُد دستی عکس بگیرید؛ زمانی که لازم است در اطراف راه بروید و به دنبال لحظات خاص بگردید اما نمی خواهید نگران سرعت شاتر خود باشید، مُد اولویت دیافراگم مفید است.

۲- دوم، استفاده از پیش نمایش نوردهی در حالت نمایش زنده (Live view) می تواند نیاز به گرفتن عکس های آزمایشی که باید قبل از به دست آوردن نوردهی درست بگیرید را برطرف کند. اگر وقت برای گرفتن عکس های آزمایشی ندارید، این کار می تواند واقعا به شما کمک کند.

نکته دیگری که هنگام عکاسی از مراسم عروسی (و به خصوص هنگام عکاسی از عروس) باید واقعا مراقب آن باشید، هشدار هایلایت (highlight warning) است. اکثر دوربین ها امروزه این تنظیمات را دارند؛ قسمت هایی از تصویر که زیاد نوردهی می شوند، بر روی صفحه نمایش LCD شما فلاش قرمز خواهند زد.

این اتفاق معمولا زمانی می افتد که شما در فضای باز در نور خورشید از عروس عکس می گیرید و این بدین معنی است که باید نوردهی خود را کم کنید تا جزئیات ظریف لباس عروس را از دست ندهید.

در صورتی که نمی توانید یک نوردهی عالی به دست آورید، همیشه امن تر است که تصاویر شما کمی ناکافی نوردهی (underexposed) شوند تا این که بیش از حد نوردهی (overexposed) شوند.

دیافراگم و سرعت شاتر بهینه

اگرچه سخت می توان بهترین ترکیب دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو را برای عکاسی از مراسم عروسی توصیه کرد، اما محدوده تنظیمات خاصی وجود دارد که در اکثر موارد خوب عمل می کند.

سرعت شاتر ۱/۶۰ یا ۱/۸۰ مانع از تاری می شود، در حالیکه دیافراگم بین f/1.8 و f/5.6 می تواند انواع مختلف پرتره را در برگیرد. به عنوان مثال، عمق میدان در f/2.8 معمولا آنقدر کافی هست که هم عروس و هم داماد در فوکوس باشند، در حالیکه دیافراگم f/5.6 برای گروه بزرگتری از افراد خوب عمل می کند.

اگر شرایط نوری خوب باشد، ایزو لازم نیست بیشتر از ۴۰۰ باشد. تحت هر شرایطی، باید از افزایش ایزو به بیش از حد نیاز اجتناب شود.

استفاده از Servo AF

علاوه بر نوردهی ایده آل، فوکوس صحیح هم چیزی است که هر عکاس مراسم عروسی باید بسیار مراقب آن باشد. Al Servo AF مُد ایده آل برای عکاسی از سوژه های در حال حرکت در سالن های عروسی است. این مُد AF برای ثبت درست سوژه های در حال حرکت زمانی که فاصله فوکوس دائم تغییر می کند، طراحی شده است. اگر در مُد Servo AF دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید، سوژه شما به طور مداوم فوکوس خواهد شد.

۴

گزینه های فلاش

اسپیدلایت روی دوربین یا جدا از دوربین

استفاده از یک اسپیدلایت روی دوربین فرصت های بسیار محدودی برای عکاسان مراسم عروسی فراهم می کند. با این حال، می تواند برای پرتره های فضای باز، همراه با نور طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. در چنین مواردی، اسپیدلایت نقش یک نور پرکننده (تکمیلی – Fill light) را دارد، که معمولا عالی عمل می کند.

اگر از اسپیدلایت در فضای داخلی استفاده می شود، سر آن باید کمی به یک سمت زاویه داشته باشد تا یک بازتاب جهت دار به دست آید و از تصاویر بیش از حد صاف یا محو و بی روح جلوگیری شود. فلاش جدا از دوربین گزینه بسیار بهتری برای مراسم های عروسی است. عکاسان مراسم عروسی حرفه ای اغلب ۴-۳ اسپیدلایت همراه با چند فرستنده و گیرنده با خود به همراه دارند.

مزیت اصلی این رویکرد این است که هیچ نور مستقیمی به سوژه برخورد نمی کند؛ منبع نور همیشه کمی به یک سمت کج شده است. از این نوع تنظیمات می توان نه تنها برای پرتره بلکه برای ثبت جزئیات مانند عکس های حلقه ها، کیک و گل ها نیز استفاده کرد.

گزینه سوم این است که از یک دستیار یا عکاس دیگر بخواهید فلاش جدا از دوربین را به اندازه طول یک بازو دور از دوربین نگه دارد. اگرچه این کار در سالن های عروسی پرجمعیت همیشه عملی نیست، اما در شرایط مناسب می تواند نتایج خوبی به شما بدهد.

استفاده از سینک پشت پرده

ایده خوبی است که هنگام عکاسی از مراسم های عروسی، تنظیمات فلاش پیش فرض را از سینک جلوی پرده (front curtain sync) به سینک پشت پرده (rear curtain sync) تغییر دهید.

سینک پشت پرده به فلاش می گوید که در پایان نوردهی خاموش شود، نه در ابتدای آن. این بدین معنی است که هر گونه ماتی حرکتی در پشت سوژه ظاهر خواهد شد و نه در جلوی آن، که صحنه های رقص را بسیار واقعی تر می کند.

۵

عکاسی از عروس و داماد

هنگام فکر کردن و برنامه ریزی در مورد نحوه عکاسی از یک مراسم عروسی، واضح است که ستاره های این مراسم عروس و داماد هستند و عکس های آنها می توانند ارزشمندترین عکس هایی باشند که شما در آن روز خواهید گرفت. اینها برخی از مواردی هستند که شما باید به آنها توجه ویژه داشته باشید.

عکس های کاندید

آلبوم های عروسی عالی تعادل خوبی از عکس های کاندید (بی هوا و بدون ژست) و عکس های ژست دهی شده دارند. به مشتریان شما بستگی دارد که تصمیم بگیرند چه رویکردی را بیشتر می پسندند تا شما بدانید چه نوع عکس هایی باید بیشتر غالب باشند.

شما قطعا باید از زوج جوان در مورد هر گونه درخواستی که ممکن است داشته باشند، سوال کنید.

لحظات خاص برای یک رویکرد کاندید مانند اولین بوسه، اولین رقص، لبخند والدین و بستگان نزدیک، خیلی سریع اتفاق می افتند و شما باید کاملا حواستان به آنها باشد.

از جمله لحظات جالب دیگری که ارزش توجه دارند، بچه های خوش عکسی که لبخند می زنند و بازی می کنند، افرادی که در مورد چیز به ظاهر مهمی پچ پچ می کنند، خنده های ناگهانی و غیره هستند.

ما نمی توانیم چنین لحظاتی را برنامه ریزی یا بازسازی کنیم و به همین دلیل است که آنها یک گنج واقعی هستند. این لحظات نادرند و زوج های جوان معمولا عاشق چنین عکس هایی می شوند.

تکنیک های ژست دهی

ژست دهی به افراد به هیچ استعداد خاصی نیاز ندارد – هر کسی می تواند آن را یاد بگیرد.

یکی از قوانین پایه در هنگام عکاسی از زوج ها این است که کاری کنید تا آنها با هم تماس فیزیکی پیدا کنند. مثال های بی شماری وجود دارد؛ آنها می توانند دست های یکدیگر را نگه دارند، سرشان را بر روی شانه یکدیگر قرار دهند، به یکدیگر تکیه دهند، همدیگر را در آغوش بگیرند و غیره.

افرادی که با هم تماس فیزیکی دارند صمیمی به نظر می رسند و این می تواند پرتره های شما را بسیار قوی تر کند. اگر مشتریان شما ماجراجو و در شرایط فیزیکی خوبی هستند، می توانید از آنها بخواهید یک کار آکروباتیک تر هم انجام بدهند؛ مثلا می توانند بپرند، همدیگر را بلند کنند و… در واقع هیچ محدودیتی وجود ندارد.

یک پیشنهاد عالی دیگر برای ژست دهی این است که کاری کنید افراد با لباس ها و وسایل زینتی خود بازی کنند.

به عنوان مثال، می توانید به داماد بگویید دکمه های کت خود را باز و بسته کند یا از عروس بخواهید که بازیگوش باشد و بچرخد تا نشان دهد چقدر لباسش زیبا و مجلل است.

عکاسی که می تواند کودک درون افراد را بیرون بکشد، کارش را عالی انجام می دهد!

ژست دهی به گروهی از افراد بسیار پرزحمت تر از ژست دهی به زوج هاست، اما این فرصتی عالی است که از عکاس دوم بخواهید به شما کمک کند تا این گروه ها را به طور موثر مدیریت کنید. بسیار مهم است که گروه را به درستی هم ردیف (هماهنگ) کنید و مطمئن شوید همه در داخل دوربین در فوکوس قرار دارند، چون این چیزها را نمی توان در پس پردازش اصلاح کرد.

لازم است که برای هر گروه عکس های اضافی بگیرید و ۲ یا ۳ ردیف بندی متفاوت را به خصوص برای گروه های بسیار بزرگ امتحان کنید. تغییر از پرتره های زوج جوان به پرتره های گروهی نیز به این معنی است که شما احتمالا باید دیافراگم را تغییر دهید تا از اشتباهاتی با عمق میدان بسیار کم جلوگیری کنید.

لنزک: برای یادگیری بیشتر ژست دهی به عروس و داماد «راهنمای ژست گرفتن آقایان» و «راهنمای ژست گرفتن خانم ها» در عکس های عروسی را مطالعه نمایید.

۶

رازهای ترکیب بندی خوب

اجتناب از پس زمینه های بد

هر عکاس مراسم عروسی برخی مواقع فراموش می کند که به پس زمینه بد توجه کند و در هنگام پس پردازش از این اشتباه پشیمان می شود.

درست کردن پس زمینه های بد می تواند یک کار بسیار وقت گیر و پر زحمت باشد. با این حال، به خصوص در طول مراسم عروسی، به راحتی ممکن است به پس زمینه توجه نکرده و صرفا بر روی سوژه تمرکز کنید؛ این «آگاهی از پس زمینه» باید آموزش داده شود تا از تکرار چندین و چند باره یک اشتباه جلوگیری شود.

در واقع، باید با پس زمینه ها درست مانند یکی از تنظیمات دوربین خود برخورد کنید – آنها به اندازه سرعت شاتر، دیافراگم و ایزو مهم هستند.

پس زمینه های بد در اَشکال و اندازه های مختلف وجود دارند – الگوهای عجیب یا رنگ و رو رفته، جزئیات بیش از حد یا جزئیات حواس پرت کننده، رنگ های ناخوشایند و غیره. همه چیز را در نظر بگیرید.

عکس های مرسوم در مقابل عکس های غیر معمول

هنگام ترکیب بندی عکس های مراسم عروسی، هیچ چیزی مهم تر از تنوع زیاد نیست. شما باید قوانین کلاسیک را بدانید، اما همچنین بتوانید آنها را به نحو معنی داری بشکنید.

قانون یک سوم یکی از معمول ترین قوانین است و اگرچه احتمالا بیش از حد برای آن تبلیغ شده، اما هنوز هم می تواند به شما در ایجاد ترکیب بندی های خارج از مرکز کمک کند.

شما باید آگاه باشید که هر تنظیماتی «قوانین پیش فرض» خودش را دارد و شما نباید قبل از در نظر گرفتن این قوانین ایده های خود را پیش ببرید. به عنوان مثال، زمانی که شما با صحنه ای با تقارن تقریبا کامل در پس زمینه روبرو می شوید، یک ترکیب بندی متقارن چیزی است که باید از آن شروع کنید.

همین مسئله برای پس زمینه های نامتقارن نیز صادق است؛ به جای تلاش برای اصلاح آنها، می توانید سوژه های خود را به شیوه ای نسبتا غیر معمول با آنها هماهنگ کنید، یا چند ایده ژست دهی جدید و غیر معمول پیدا کنید.

اگر نمی توانید بی نظمی و هرج و مرج ها را کنترل کنید، به آن بپیوندید!

یک راه عالی دیگر برای جذاب تر کردن ترکیب بندیتان این است که خطوط را دنبال کنید؛ به عنوان مثال، اگر می بینید که یک دسته از خطوط همه به یک جهت می روند، آنها را دنبال کرده و سوژه خود را در انتهای (یا در ابتدای) آن خطوط قرار دهید.

شما می توانید با استفاده از بارتاب ها، مانند آینه ها، میزهای شیشه ای یا گودال های آب، ترکیب بندی عکس های مراسم عروسی را خلاقانه تر کنید.

یک راه دیگر برای ایجاد چیزی جذاب عکاسی از میان اجسامی مانند برگ ها یا شاخه هاست (تکنیک کادر در کادر یا کادربندی طبیعی) – این روش به صحنه صمیمیت می بخشد چون عکاس نقش یک «جاسوس» را بازی می کند. نزدیک شدن در ترکیب بندی ها (گرفتن تصاویر کلوزآپ) هم این حس صمیمیت را به عکس می دهد اما می تواند برای ثبت جزئیات جالب، مانند جواهرات، گل ها یا مدل موی عروس نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: نکات آموزشی عکاسی با کادربندی طبیعی جهت بهبود ترکیب بندی عکس های شما

استفاده از ترکیب بندی های عریض یا واید می تواند به اندازه عکس های کلوزآپ، فقط به شیوه ای کاملا متفاوت، قوی باشد. هنگامی که شما یک غروب آفتاب خیره کننده یا یک ساختمان تاریخی دارید، مهم است که زیبایی آنها را ثبت کنید چون آنها یک پس زمینه دراماتیک برای زوج جوان ایجاد می کنند.

۷

پس پردازش معنی دار برای عکس های مراسم عروسی

گرایشات ویرایش در مقابل زیبایی شناسی شخصی

عکاسی از مراسم عروسی، درست مانند کل کسب و کارهای مربوط به مراسم های عروسی، تحت تاثیر جریان گرایش ها (مد روز) قرار می گیرد. آموزش های بسیار زیادی در مورد عکاسی از مراسم عروسی و پیش تنظیمات لایت روم بسیار زیادی وجود دارند که می توانید بخرید، اما فهمیدن این که از کجا باید شروع کنید و چگونه تصاویری با بالاترین کیفیت ایجاد کنید، سخت است.

به جای دنبال کردن تمام این گرایش ها، بهترین راه حل این است که با صراحت با مشتریان خود صحبت کنید – آنها می توانند به شما بگویند که چه چیزی دوست دارند. برخی از مشتریان عکس های بسیار ویرایش شده که مانند هنر دیجیتال به نظر می رسند را ترجیح می دهند، در حالیکه برخی دیگر دوست دارند عکس ها طبیعی و مینیمال باشند. برخی عکس های سیاه و سفید را ترجیح می دهند، در حالیکه برخی دیگر می خواهند همه چیز رنگی باشد.

مهم است که بر روی زیبایی شناسی خودتان اصرار نکنید – شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید خواسته های مشتریان خود را برآورده کنید.

اجتناب از هرج و مرج و پیش آمدهای تصادفی (بی هدفی)

به منظور صرفه جویی در وقت خود و برای اجتناب از ناامید شدن، سعی کنید جریان کار ویرایش خود را به طور کارآمد سازماندهی کنید. هنگامی که تمام فایل ها را باز کردید و تصمیم گرفتید که می خواهید کدام یک از آنها را نگه دارید، می توانید با ایجاد اصلاحات پایه در لایت روم شروع کنید.

این اصلاحات شامل موارد زیر می باشد:

  • نوردهی
  • کنتراست
  • اشباع
  • وضوح
  • دمای رنگ
  • هایلایت ها
  • سایه ها

هنگامی که با تصاویری مواجه می شوید که در شرایط مشابه گرفته شده اند، ممکن است بخواهید آنها را گروه بندی کرده و با استفاده از گزینه «همگام سازی (sync)» در لایت روم آنها را پردازش کنید، که برای عکاسی از مراسم عروسی بسیار مفید است.

پس از این که اصلاحات پایه را تکمیل کردید، می توانید وارد نرم افزار فتوشاپ شده و بر روی مراحل پیچیده تر ویرایش مانند اصلاح پوست و جلوه های سفارشی مختلف کار کنید.

اگرچه هیچ قانونی در مورد این مراحل پیشرفته وجود ندارد، اما اصلاح پوست باید به خوبی انجام شود، چون مشتریان شما قطعا می خواهند در عکس های عروسی خود به بهترین شکل به نظر برسند.

همین امر برای اصلاح موارد رایج دیگر مانند چین و چروک های صورت نیز صادق است – هر عکاس مراسم عروسی باید در این زمینه مهارت داشته باشد.

با مشتریان خود شاد باشید!

علاوه بر تمام این قوانین، یک چیز هست که هیچ عکاس مراسم عروسی نباید فراموش کند. مراسم عروسی یک رویداد شاد و یک فرصت عالی برای همه (از جمله عکاسان) است تا احساس خوبی داشته باشند و از وفور احساسات مثبت و خوشی های کوچک زندگی لذت ببرند.

اگر شما در حالی از مراسم عروسی عکس بگیرید که افسرده یا مضطرب باشید، این مطمئنا بر تجربه مشتریان شما تاثیر می گذارد.

ارتباط برقرار کردن با افراد دور و برتان به گونه ای احساسی و نه فقط حرفه ای، کیفیت کار و تجربه شخصی خودتان را بسیار عمیق تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ۵۰ نکته آموزشی عکاسی از مراسم عروسی برای مبتدیان

نویسنده: یاسنکا (Jasenka)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *