آموزش ۳ تمرین ساده برای بهبود عکاسی شما

در این مقاله، سه تمرین ساده آموزش داده می شود که به شما کمک می کند تا عکاسی خود را بهبود بخشید.

چگونه به عنوان یک عکاس رشد کنیم؟

هر عکاس، از مبتدی گرفته تا حرفه ای، به دنبال بهبود عکاسی خود است. با این حال، ما اغلب برای انجام این کار تقلا می کنیم، و به طور مکرر این سوال را می پرسیم که «چطور می توانم به طور موثر عکاسی خود را بهبود بخشم؟»

یادگیری گرفتن عکس های درجه یک مانند یادگیری یک ساز موسیقی نیست، که در آن می توانید کار با انگشت و مقیاس ها را تمرین کنید، در حالیکه به آرامی مهارت پیدا می کنید. زمانی که بحث بهبود عکاسی مطرح باشد، مسیر اغلب مبهم و دشوار به نظر می رسد.

اما نیازی نیست این گونه باشد. راه های متمرکزتری برای بهبود عکاسی شما وجود دارد. در ادامه، من درباره ۳ مورد از این تمرینات بحث می کنم، که اگر به طور مداوم انجام شوند، به شما کمک خواهند کرد تا عکاسی خود را به سرعت بهبود بخشید.

۱

تمرین اول: به مدت یک ماه هر روز عکس بگیرید

تمرین اول ساده است؛ هر روز عکس بگیرید. این کار ممکن است ساده به نظر برسد، اما اغلب اینطور نیست. با وجود شغل و خانواده و زندگی، بیرون رفتن و عکاسی کردن به طرز شگفت آوری سخت است.

اما من می خواهم تاکید کنم که اگر در مورد بهبود عکاسی خود جدی هستید، از اینجا شروع کنید. مطمئن شوید که هر روز از دوربین خود استفاده کنید، حتی اگر تنها یک عکس می گیرید. زمان خاصی از روز را که مناسب است مشخص کنید. یا اگر برای شما راحت تر است، یک دوربین در داخل کیف، کوله پشتی یا سامسونت خود به همراه داشته باشید و در طول زمان ناهار آن را بیرون بیاورید.

من متوجه شده ام که یک نوع جادو وجود دارد که از عکاسی – نه تنها به طور مداوم، بلکه به صورت روزانه – می آید. دوربین به یک ابزار آشنا در دستان شما تبدیل می شود. شما کم کم ترکیب بندی ها را در همه جا می بینید. رسانه عکاسی کم کم معنا پیدا می کند.

به من اعتماد کنید، اگر این کار را انجام دهید، کارتان خیلی سریع بهبود خواهد یافت.

۲

تمرین دوم: ۱۰ تصویر منحصر به فرد از یک سوژه یکسان بگیرید

یکی از موانع اصلی بهبود عکاسی، تکنیک نیست بلکه توانایی دیدن است.

یک عکاس خوب اغلب یک سوژه را می بیند و شروع به تجسم کردن بسیاری از احتمالات می کند، به سرعت آنهایی که کارساز نیستند را رد می کند، و آنهایی که مناسب اند را انتخاب می کند.

بنابراین، یک سوژه را انتخاب کرده و با گرفتن عکس های واضح شروع کنید.

سپس، به جای جابجا کردن آن، خودتان را وادار کنید که بیشتر در آن کاوش کنید. نزدیک شوید و چند عکس انتزاعی یا با جزئیات دیگر بگیرید. به عقب برگردید و تصاویر محیطی بیشتری بگیرید. پس زمینه، زاویه، و/یا نورپردازی را تغییر دهید. اگر به طور معمول از سه پایه استفاده می کنید، کار به صورت دستی را امتحان کنید، یا برعکس.

این تمرین به منظور بهبود توانایی دیدن شماست، و قرار است شما را از منطقه امنتان خارج کند، تا فراتر از بدیهیات بروید، و کم کم عمیق تر به سوژه خود نگاه کنید. هنگامی که این عادت تثبیت شد، فرصت های عکاسی به شما روی می آورند، و تصاویرتان منحصر به فرد و رضایت بخش تر خواهند شد.

۳

تمرین سوم: در یک ژانر دیگر عکاسی کار کنید

این تمرین برای کسانی است که خودشان را عکاس متوسط یا پیشرفته می دانند. اگر در ابتدای سفر عکاسی خود هستید، توصیه می کنم تمرکز خود را تنها بر روی یک ژانر و بهبود در آن ژانر بگذارید.

من به طور موقت عکاسی ماکرو را کنار گذاشتم تا بر روی مهارت های عکاسی خیابانی ام کار کنم.

با این حال، من متوجه شده ام هنگامی که شما میزان تجربه خوبی داشته باشید، خارج شدن از منطقه امنتان با کار کردن در یک ژانر عکاسی دیگر واقعا مفید است (هرچه سخت تر، بهتر!). به مدت یک ماه کامل بر روی این ژانر کار کنید.

این کار شما را وادار می سازد تا دید عکاسی خود را گسترش داده و به شیوه ای جدید فکر کنید. این اغلب می تواند ایده های منحصر به فردی ایجاد کند که می توانید آنها را در حوزه اصلی عکاسی خود به کار ببرید. و وقتی یک ماه تمام شد و دوباره به سراغ ژانر عکاسی مورد علاقه خود برگشتید، احتمالا متوجه خواهید شد که دنیا را با دید کاملا جدیدی می بینید.

ن

نتیجه گیری

اگر می خواهید عکاسی خود را بهبود بخشید، تمرینات بالا را دنبال کنید.

اگر هر روز عکس بگیرید، بر روی گسترش دید عکاسی خود تمرکز کنید و افق عکاسی خود را بسط دهید – خیلی زود به سطوج بالاتر عکاسی خواهید رسید. برای شما آرزوی موفقیت می کنم!

شما تمریناتی انجام داده اید که در بهبود عکاسیتان مفید بوده باشند؟ آنها را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید!

نویسنده: جیمیز دمپسی (Jaymes Dempsey)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *