آموزش عکاسی انتزاعی رنگارنگ با آب و روغن

جیمز پترسون (James Paterson) به شما آموزش می دهد که چگونه با ترکیب روغن پخت و پز، آب و نور بازتاب شده، الگوهای انتزاعی منحصر به فرد ایجاد و عکاسی کنید.

آب و روغن ممکن است با هم ترکیب نشوند، اما می توانند عکس های منحصر به فردی ایجاد کنند. با چند آیتم خانگی، یک فلاش (یا لامپ قوی) و تنظیمات درست دوربین، می توانیم تصاویر انتزاعی برجسته و جذاب ایجاد کنیم.

ماموریت

ماموریت: ایجاد آثار هنری پر انرژی با بازتاب نور در روغن و آب

زمان: یک ساعت

سطح مهارت: متوسط

تجهیزات مورد نیاز: فلاش یا لامپ قوی، لنز ماکرو (اختیاری)، سه پایه (اختیاری)

کلید کار در اینجا سفارشی کردن منبع نور است. با قرار دادن اجسام رنگی در مقابل نور می توانیم آن را به جعبه (باکس) نور مخصوص خودمان تبدیل کنیم. سپس این نور بر روی روغن و آب منعکس می شود تا هنر انتزاعی ایجاد کند.

حباب های آب و قطرات کوچک روغن بسیار بازتابنده هستند، بنابراین در زاویه مناسب نور را از منبع نور ما به سمت دوربین بازتاب می کنند. نتیجه، ردیف بی پایانی از حباب هاست – برخی از آنها بر روی سطح آب هستند، و برخی دیگر در عمق زیرین فرو می روند – و هر یک از آنها شامل اَشکال و رنگ های منبع نور ما به شکل مینیاتوری است.

ما از یک فلاش Union Jack رنگی برای بازتاب نور از روغن استفاده کردیم، اما اگر هنر و صنایع دستی را ترجیح می دهید، می توانید با مقوا، قیچی و کاغذ رسم یا استات رنگی، فلاش خودتان را بسازید. هر شکلی می تواند کارساز باشد، اما اگر رنگ ها و شکل ها آشنا و قابل تشخیص باشند، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

ما از یک سافت باکس استودیویی کوچک برای روشن کردن روغن و آب استفاده کردیم. اگر شما این تجهیزات را ندارید، با انواع مختلف دستگاه های پخش کننده نور، که در زیر خواهید دید، می توانید نتایج مشابهی به دست آورید.

چگونه چیدمان عکس خود را آماده کنید

منبع نور

برای این کار، به اجسام رنگی نیاز دارید تا آنها را بر روی نور خود قرار دهید. هر شکل، الگو یا رنگی می تواند مناسب باشد – ما از یک فلاش Union Jack استفاده کردیم. همچنین باید یک قالب مقوایی بسازید که اندازه آن متناسب با منبع نور شما باشد.

قالب نور

ما از یک فلاش استودیو و یک سافت باکس استفاده کردیم. اگر شما اینها را ندارید می توانید خودتان یک جعبه نور بسازید. یک طرف یک جعبه را ببرید و مسدود کننده نور یا جسم رنگی خود را به آن وصل کنید. سپس، یک لامپ یا فلاش را از میان سوراخی در طرف مقابل جعبه بتابانید.

روغن بر روی آب

برای این افکت، شما به یک ظرف تیره پهن، مانند یک سینی فر نیاز دارید. سپس، آن را با آب پر کرده و چند قطره روغن پخت و پز اضافه کنید. هر قطره بازتاب های زیبایی ایجاد خواهد کرد، بنابراین برای شروع عکاسی آماده باشید. اگر قطرات روغن شروع کردند به هم بچسبند، یک تکان سریع به ظرف بدهید.

لنز ماکرو

لنز ماکرو ما را قادر می سازد تا به سطح آب نزدیک شویم. اگر لنز ماکرو ندارید، نگران نباشید – هر لنزی که بتوانید با یک حداقل فاصله فوکوس کوتاه با آن زوم کنید، خوب است. سعی کنید به صورت دستی فوکوس کنید تا عکس های شارپ به دست آورید.

نوردهی و تنظیمات فلاش

مُد نوردهی دستی (M)، ۱/۲۰۰ ثانیه، f/11، ایزو ۱۰۰٫ بعد از آن می توانیم قدرت منبع نور یا فلاش را بهبود بخشیم تا به طور ایده آل متناسب با نوردهی ما باشد. دوربین را مستقیما در جهت مخالف منبع نور و در یک ارتفاع مشابه قرار دهید تا بتواند ردیف وسیع و رنگارنگ بازتاب ها را ثبت کند.

فلاش استودیویی به این معنی است که می توانیم از یک ایزوی کم برای به دست آوردن حداکثر کیفیت تصویر و از یک عدد f بالا برای افزایش عمق میدان استفاده کنیم. اگر فلاش استودیویی ندارید، می توانید از یک فلاش، یک LED، یک لامپ خانگی قوی، یا حتی تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

۱

چیدمان ۱: اشکال انتزاعی روغنی و رنگارنگ

از مانیتور خود استفاده کنید

شما می توانید از هر نوع منبع نور، حتی صفحه نمایش یک مانیتور یا تبلت، برای این کار استفاده کنید. ما روغن و آب را در مقابل یک مانیتور قرار دادیم، و سپس یک گرادینت دایره ای ساده در فتوشاپ ایجاد کردیم. البته، صفحه نمایش یک مانتیور حتی در حالتی که روشنایی آن بر روی حداکثر باشد، به اندازه فلاش قوی نیست، بنابراین ما به یک ایزوی بالا و یک دیافراگم باز نیاز داشتیم. برای سرعت شاتر، می توانیم شاید تا ۱/۸ ثانیه پایین برویم و از سه پایه استفاده کنیم. اما مطمئن شوید که منتظر بمانید تا وقتی که آب بی حرکت شود، و از یک تایمر خودکار استفاده کنید تا دوربین هنگام فشار دادن دکمه شاتر تکان نخورد.

موج در آب

اگر دوست داشته باشید می توانید به سطح آب موج و قطرات آب اضافه کنید. تنها کافی است یک قاشق یا وسیله مشابه را در آب قرار دهید و بر روی پایه آن فوکوس کنید. آن را از آب بیرون بکشید، و مراقب باشید که آن را مستقیما در بالای نقطه فوکوس نگه دارید. سپس آن لحظه که قطرات آب از قاشق پایین می افتند و به آب برخورد می کنند را ثبت کنید. سه پایه در اینجا مفید است، چون دست های شما را آزاد می کند تا لنز را فوکوس کرده و بر روی قاشق نگه دارید.

تجهیزات مورد نیاز: روغن و آب، مانیتور یا هر گونه صفحه نمایش دیجیتال، سه پایه

نوردهی: ۱/۸ ثانیه، f/5، ایزو ۴۰۰۰

۲

چیدمان ۲: علامت X بر روی قطرات

یک الگو بکشید

علاوه بر اجسام رنگی، می توانیم یک شکل را نیز برش دهیم تا بر روی منبع نور قرار گیرد. ما یک سوراخ X شکل در یک تکه مقوا ایجاد کردیم، سپس آن را درست بر روی سافت باکس جا دادیم، و مطمئن شدیم که نور از لبه ها به بیرون نشت نکند. زوایای مختلف منبع نور و ارتفاع دوربین را امتحان کنید. اگر ما نور را بالاتر ببریم، می توانیم دوربین را برای به دست آوردن زاویه دیدی با شیب تندتر نسبت به ظرف، بالا ببریم. با این کار زاویه دید ما نسبت به سطح آب مستقیم تر می شود، به این معنی که قطره های روغن بیشتری بر روی سطح در فوکوس قرار می گیرند.

تجهیزات مورد نیاز: فلاش، مقوا، قیچی، نوارچسب

نوردهی: ۱/۲۰۰ ثانیه، f/11، ایزو ۱۰۰

نویسنده: N-Photo


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *