آموزش ۶ نکته برای بهبود عکاسی حیات وحش

گرفتن عکس های حیات وحش جذاب و برجسته که تاثیر ماندگاری ایجاد می کنند، یک چالش سخت و دشوار است. به طور معمول، شما باید با تعدادی المان غیر قابل کنترل و غیر قابل پیش بینی، به ویژه رفتار سوژه خود، آب و هوا، محیط و روشنایی مقابله کنید. در این مقاله ۶ نکته برای بهبود عکاسی حیات وحش به شما عزیزان آموزش می دهیم.

اینها هفت نکته هستند که به شما کمک می کنند عکاسی حیات وحش خود را بهبود بخشید.

۱

دوربین خود را بشناسید

لحظات خاص حیات وحش اغلب زودگذر هستند. دوربینتان باید بخشی از شما باشد. به عنوان مثال، یادگیری تنظیم نقطه فوکوس، سرعت شاتر، دیافراگم و تنظیمات دیگر در حالیکه همچنان به داخل منظره یاب نگاه می کنید، باید برای شما به امری عادی تبدیل شود. و تمرکزتان فقط بر روی این مسئله باشد که چگونه در مورد آنچه که در مقابل شما اتفاق می افتد، خلاقیت به خرج دهید.

اگر با فوت و فن دوربین خود آشنا نباشید، ممکن است یک لحظه حساس را از دست بدهید یا از پتانسیل کامل آن استفاده نکنید. کمی وقت بگذارید تا هر چقدر که می توانید در مورد ویژگی های دوربین خود یاد بگیرید و تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید.

بهترین کار مطالعه دفترچه راهنمای دوربین و مطالعه آموزش های سایت لنزک و تمرین است.

۲

در سطح چشم عکس بگیرید

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از این که مخاطب بتواند از طریق تصاویر شما با حیات وحش ارتباط برقرار کند این است که در سطح چشم سوژه خود عکس بگیرید. که این اغلب به معنای این است که پایین بیایید.

نگاه رو به پایین به سمت سوژه می تواند یک حس غیر طبیعی بودن و کنترل ایجاد کند. عکاسی در سطح چشم به شما اجازه می دهد تا تصاویری ایجاد کنید که بسیار صمیمی تر هستند، و از آنجا که بیننده همان چیزی را می بیند که انتظار دارد ببیند، یک حس آشنا در آن وجود دارد.

از نقطه نظر تکنیکی نیز اتخاذ این رویکرد مزایایی دارد.

به عنوان مثال، با قرار دادن خودتان، و مهمتر از آن دوربینتان، در یک سطح کانونی موازی با چشم های سوژه، احتمال این که سنسور دوربینتان آن ها را انتخاب کرده و فوکوس را رویشان قفل کند و شارپ ترین بخش تصویر شوند را افزایش خواهید داد. البته این تا حدودی به عمق میدان بستگی دارد.

یکی دیگر از مزایای ارتباط برقرار کردن با حیات وحش در سطح آنها این است که می توانید سوژه را از تمام چیزهای پشت سرش جدا کنید (پس زمینه را مات کنید) تا پس زمینه های شگفت انگیز و بی نظیر به دست آورید.

بنابراین، آماده باشید که برای گرفتن بهترین عکس ها پایین بیایید، خیس شوید، و کثیف شوید!

۳

پس زمینه های ساده انتخاب کنید

صحنه را تصور کنید. سوژه شما خوب و قشنگ نشسته است؛ شما در سطح چشم قرار دارید و در شرف ثبت آن لحظه زیبا هستید. چیزی که به آن توجه نکرده اید درختی است که از پشت سر سوژه شما بیرون زده است!

هجوم آدرنالین بخش جدایی ناپذیری از عکاسی حیات وحش است و همه ما آن را تجربه کرده ایم. همه ما در یک لحظه گرفتار شده ایم، اما مهم است به یاد داشته باشید که یک نفس عمیق بکشید و به تصویر کلی نگاه کنید. به معنای واقعی کلمه!

تنها کافی است یک لحظه به دورتادور کادر نگاه کنید تا حواس پرتی های ناخواسته را در صحنه پیدا کرده و سپس اقدام مناسب را انجام دهید. تغییر موقعیتتان با حرکت به سمت چپ، راست، بالا یا پایین، تنها به اندازه چند سانتیمتر، ممکن است تمام آن چیزی باشد که برای ایجاد یک صحنه دلپذیرتر نیاز است.

۴

سوژه خود را بشناسید

تا جایی که می توانید در مورد حیواناتی که می خواهید از آنها عکس بگیرید، تحقیق کنید. اگر بتوانید آنچه را که سوژه ممکن است در موقعیت های مشخص انجام دهد پیش بینی کنید، واقعا ارزشمند است.

حیوانات طبق عادت رفتار می کنند و اغلب زندگی های نسبتا ساده و بدون روال روزمره پیچیده دارند. هنگامی که شما ویژگی های یک سوژه خاص مانند محل زندگی مورد علاقه، نحوه و زمان غذا خوردن، جفت گیری و غیره را می شناسید، احتمالا قادر خواهید بود که اتفاقات بعدی را پیش بینی کرده و برای ثبت آن آماده شوید.

شناخت دقیق گونه های مختلف سوژه ها به تصاویر متمایز و جذاب منجر خواهد شد.

۵

آماده باشید

برخی از نمادین ترین تصاویر حیات وحش توسط عکاسانی گرفته شده که قادرند از فرصت های غیر منتظره بهترین استفاده را بکنند. آنها قبل از راهی شدن برای عکاسی، برخی از تنظیمات اولیه دوربین را انجام می دهند، بنابراین زمانی که اتفاق رخ می دهد آماده هستند.

جلوه های جادویی طبیعت کوتاه مدت هستند و به ندرت فرصت دوباره پیش می آید. بنابراین بررسی نور موجود و گرفتن چند عکس آزمایشی تضمین خواهد کرد که برای آن لحظه خاص آماده باشید. همچنین، این کار از استفاده اشتباه از تنظیمات بارگذاری شده در روز قبل نیز جلوگیری خواهد کرد.

حتی کُندترین حیوانات نیز ممکن است به طور ناگهانی واکنش نشان دهند. بنابراین سعی کنید با توجه به نور موجود، تنظیمات ایزو و سرعت شاتر خود را بر روی بالاترین میزان ممکن تنظیم کنید.

۶

قوانین را بشکنید

درک قوانین اساسی عکاسی حیات وحش با توجه به روشنایی، تنظیمات دوربین، و ترکیب بندی ضروری است. صرف نظر از مارک دوربین، مُد دستی یا اولویت دیافراگم، فوکوس دکمه عقب یا جلو، باید کاری را انجام دهید که برای شما مناسب است.

دوربین شما یک ابزار است، و مانند قلم موی یک نقاش، کاری که شما با این ابزار انجام می دهید شما را از همتایانتان متمایز می کند. سعی کنید با نورپردازی جانبی، و نورپردازی از پشت (یا نور حاشیه) آزمایش کنید. نقاط دید مختلف، و زاویه کلوزآپ در مقابل واید را امتحان کنید. به دنبال الگوها بگردید و لنزهای جایگزین و تنظیمات مختلف را امتحان کنید.

دید خود را باز کنید تا به عنوان یک عکاس حیات وحش پیشرفت کنید.

م

مراقب باشید

در نهایت، هیچ وقت فراموش نکنید که برای ما ]عکاسان[ این کار فقط برای به دست آوردن یک تصویر است. اما برای حیوانات وحشی، هر روز جنگی برای بقا است. هیچ عکسی بیشتر از آسایش سوژه شما ارزش ندارد.

نویسنده: اندرو اسپرول (Andrew Sproule)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *