ویدیو آموزش ۳ عامل موثر بر عمق میدان در عکاسی

همه ما می دانیم که دیافراگم روی عمق میدان (depth of field) عکس تاثیر می گذارد، اینکه چقدر از تصویر در فوکوس یا واضح باشد، اما آیا می دانستید که دو عامل دیگر نیز عمق میدان را تحت تاثیر قرار می دهند؟ بله عوامل موثر بر عمق میدان ۳ مورد هستند. این عوامل دیافراگم، فاصله کانونی و فاصله یا مسافت دوربین تا سوژه می باشند. در این ویدیو مارک والاس این ۳ عامل را به طور کامل با ذکر مثال به شما آموزش می دهد. می خواهید بدانید چطور می توان عمق میدان عکس را تغییر داد؟ عکس با عمق میدان بالا یا عمق میدان کم گرفت؟ این ویدیو آموزش عمق میدان در عکاسی را تماشا نمایید.

ما در یک مطلب دیگر به نام «عمق میدان را عمقی یاد بگیرید – سه راه برای تاثیر گذاشتن بر عمق میدان به همراه آموزش تصویری» مبحث عمق میدان (DOF) در عکاسی را به طور کامل آموزش داده ایم که مطالعه آن را نیز به شما عزیزان توصیه می کنیم. به عبارتی این ویدیو همان سه عاملی که در این مطلب توضیح داده شده اند را به شما با مثال حین عکاسی پرتره از مدل آموزش می دهد.

تصویر فوق عواملی (اندازه دریچه دیافراگم، فاصله کانونی لنز و مسافت فوکوس یا فاصله دوربین تا سوژه) که می توانید با آن ها روی عمق میدان تاثیر بگذارید را نشان می دهد. برگرفته از مطلب «عمق میدان را عمقی یاد بگیرید» لنزک. برای مشاهده سایز بزرگ روی آن کلیک نمایید.

ویدیو آموزش ۳ عامل موثر بر عمق میدان در عکاسی


دانلود

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *