۷ اشتباه رایج هنگام عکاسی از حیات وحش

عکاسی حیات وحش (Wildlife photography) می تواند یک راه عالی برای تضمین داشتن مجموعه ای از تصاویر حیوانات باشد که به آن افتخار می کنید. با این حال، ثبت تصاویر حیات وحش خوب می تواند بسیار چالش برانگیز و سخت باشد، چون عکاسان اغلب مرتکب خطاهایی می شوند که به از دست رفتن فرصت ها منجر می شود. در این آموزش عکاسی حیات وحش به ۷ اشتباه رایج که باید هنگام عکاسی از حیوانات اجتناب کنید اشاره می کنیم.

هنگامی که شما مدتی منتظر می مانید و ناگهان با یک گونه نادر حیات وحش مواجه می شوید، به راحتی ممکن است هیجان زده شوید. ممکن است اصول را فراموش کرده و اشتباه کنید، و در نتیجه یک عکس عالی را از دست بدهید.

برای بالا بردن شانس ثبت یک تصویر حیات وحش عالی، از این اشتباهات رایج اجتناب کنید:

۱

تحقیق نکردن

داشتن کمی اطلاعات در مورد سوژه، مانند این که کجا و چه موقع می توانید آن را ببینید، بخش مهمی از ثبت یک عکس حیات وحش به یاد ماندنی است. قرار گرفتن در یک مکان و امید به دست آوردن بهترین ها، احتمالا به ناامیدی منجر خواهد شد. بهترین کار این است که وظایف خود را انجام دهید و تا می توانید آماده باشید.

۲

تاری حرکتی

پلنگ، پارک ملی ویلپاتو، سریلانکا

به طور کلی، حیوانات سریع حرکت می کنند، و اگر هنگام عکس گرفتن مراقب نباشید، اغلب ماتی یا تاری حرکتی (motion blur) ناخواسته ایجاد می شود. گاهی اوقات اضافه کردن ماتی حرکت عمدی به تصاویر حیات وحش از طریق تکنیک هایی مانند پنینگی می تواند موثر بوده و راهی عالی برای افزودن پویایی به تصاویر شما باشد. با این حال، اگر بخواهید تصاویر شارپ تر (واضح تر) و ایستاتری به دست آورید، که من برای اکثر عکس های حیات وحش توصیه می کنم، باید مراقب باشید که سرعت شاتر شما خیلی آهسته نباشد.

لنزک: مطالعه دو آموزش «۶ نکته برای ثبت حرکت در عکاسی حیات وحش» و «۶ دلیل برای شارپ نبودن عکس های شما» به شما برای متوقف یا فریز کردن حرکت حیوانات و ثبت عکس های حیات وحش واضح تر و شارپ تر کمک می کنند.

۳

استفاده از یک ایزوی بسیار کم

خلیج مرلوگ، ساحل آنتریم، ایرلند شمالی

یک راه برای اطمینان از داشتن یک سرعت شاتر سریع تر این است که ایزو را افزایش دهید. بسیاری از عکاسان دچار این اشتباه می شوند که هنگام عکاسی از حیات وحش ایزو را پایین نگه می دارند. آنها این کار را برای حفظ حداکثر کیفیت تصویر انجام می دهند. با این حال، با تنظیم یک ایزوی بالاتر، از آنجا که می توان به سرعت شاتر سریع تری دست یافت، می توانید عکس های واضح تر یا شارپ تری بگیرید.

بیشتر بیاموزید: ۵ نکته برای عکاسی حیات وحش در شرایط کم نور

۴

آماده نبودن

آهوی کوهی، هتل راندون ریج، ماونت هاگن، پاپوآ گینه نو

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که عکاسان معمولا هنگام عکاسی از حیات وحش مرتکب می شوند این است که از قبل آماده نمی شوند. اگر شما قبل از ثبت یک لحظه خاص برای آن آماده نباشید، آن را از دست خواهید داد. آماده نبودن می تواند چیزی به سادگی خالی شدن شارژ باتری در هنگام گرفتن عکس ها یا پر شدن کارت حافظه باشد.

من از شب قبل، با شارژ کردن باتری ها و اطمینان از این که کارت حافظه جای کافی برای چندین عکس دارد، دوربینم را آماده کردم، بنابراین توانستم این عکس را از یک آهوی کوهی که در بین درختان ظاهر شد، بگیرم.

۵

تصاویر خارج از فوکوس

زنبورخوار سبز، پارک ملی اوداوالاوه، سریلانکا

آیا تا به حال پیش آمده که بعد از عکاسی حیات وحش به خانه برگشته و متوجه شده باشید که تصاویر شما واضح و شارپ نیستند؟ این یکی از بزرگترین معضلات گرفتن عکس های حیات وحش خوب است. احتمال دارد که علت آن به درستی فوکوس نکردن بر روی سوژه باشد. بنابراین، مطمئن شوید که درست هدف گیری کرده و دوربین را بر روی بخشی از تصویر که می خواهید شارپ شود، فوکوس کنید.

بیشتر بیاموزید: آموزش عکاسی با سیستم فوکوس خودکار دوربین

۶

سوژه شما در کادر بسیار کوچک است

حیوانات وحشی وقتی انسان ها به آنها نزدیک می شوند می ترسند، که به این معنی است که نزدیک شدن به آنها معمولا کار سختی است. در نتیجه، ممکن است در عکس های حیات وحش شما مقدار بیشتری از محیط اطراف در کادر قرار گیرد، و سوژه برجسته به نظر نرسد و در پس زمینه گم شود. گاهی اوقات گرفتن یک پرتره محیطی از یک حیوان می تواند خوب باشد، اما اغلب اوقات باید کادر را با حیوان پر کنید. بنابراین اگر قصد دارید مقدار بیشتری از سوژه خود را ثبت کنید، کمی بیشتر زوم کنید یا آموزش ببینید «چگونه به حیوانات نزدیک تر شوید».

۷

ترکیب بندی خیلی خوب نیست

هورنبیل یا نوک شاخ در حال پرواز، پارک ملی ویلپاتو، سریلانکا

عکس گرفتن از حیواناتی که به سرعت در حال حرکت هستند، اغلب می تواند به عکس هایی با ترکیب بندی ضعیف منجر شود. به عنوان مثال، یک لحظه زودگذر از پرواز یا فرود یک پرنده آنقدر سریع اتفاق می افتد که فقط گرفتن یک عکس معمولا به قیمت قربانی شدن ترکیب بندی تمام می شود. تصاویر ممکن است به خاطر بال های پرنده، بخش های قطع شده بدن (مانند بال ها یا دم)، و ندادن فضای کافی به سوژه، خراب شوند.

نکته عکاسی: استفاده از المان های طبیعی برای برجسته کردن عکس های حیات وحش

الف

آموزش بیشتر

آموزش و یادگیری را اینجا متوقف نکنید. به لینک هایی که از ابتدای مطلب تا اینجا درج کرده ایم سر بزنید، همچنین برای کسب آموزش بیشتر نگاهی به مقاله های «نکات و ترفندهایی برای عکاسی حیات وحش سیاه و سفید» و «تجربه‌های یک حرفه‌ای در مورد تجهیزات عکاسی حیات وحش» داشته باشید، عکس های حیات وحش عکاسان حرفه ای را ببینید و الهام بگیرید و مطالب برچسب «عکاسی حیات وحش» لنزک را مرور نمایید.

ن

نتیجه گیری

اشتباهات رایجی که احتمال دارد هنگام عکاسی از حیات وحش مرتکب شوید شامل آماده نبودن یا تحقیق نکردن، تاری حرکتی، استفاده از یک ایزوی بسیار کم، تصاویر خارج از فوکوس، ترکیب بندی ضعیف و کوچک بودن سوژه اصلی در کادر می باشند.

اکنون که متوجه شدید هنگام عکاسی از حیات وحش چه کارهایی را نباید انجام دهید، از این اشتباهات اجتناب کنید تا شانس خود را برای ثبت تصاویری که بتوانید به آنها افتخار کنید، افزایش دهید.

اکنون نوبت شماست که با دوربین خود بیرون بروید تا از حیات وحش عکس بگیرید و تصاویر خود را در اینستاگرام با هشتگ #Lenzak با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: جرمی فلینت (Jeremy Flint)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *