آموزش عکاسی از اتومبیل با ثبت جزئیات

به نظر می رسد که ماشین ها و عکاسی اغلب دست به دست هم می دهند. شما چه صاحب یک ماشین با یک دوربین باشید و چه یک عکاس مشتاق چیزهای کلاسیک، یک عکس اتومبیل عالی اغلب می تواند دور از دسترس به نظر برسد. می خواهید بدانید بدون استودیو تخصصی و نورپردازی پیشرفته چطور از ماشین ها عکس بگیرید؟ نکات این آموزش عکاسی از ماشین ها به شما کمک می کنند در فضای باز مثلا یک گردهمایی ماشین ها از اتومبیل ها عکس های خلاقانه و متفاوت بگیرید – ایده اصلی در این آموزش تمرکز بر ثبت جزئیات است.

عکاسی از اتومبیل می تواند هم سخت و هم گران قیمت باشد. برای به دست آوردن تصاویر کاتالوگی از اتومبیل ها، عکاسان تجاری برتر اغلب از استودیوهای تخصصی بسیار بزرگ با تعداد زیادی چراغ های قدرتمند و قطعات عظیم تجهیزات برای مسدود کردن یا بازتاب نور استفاده می کنند. چیدمان هر عکس، حتی با تیمی از دستیاران، می تواند چندین روز طول بکشد.

در واقع، اکثر علاقه مندان اتومبیل این نوع فضا یا تجهیزات را در اختیار ندارند. در عوض، ما به دنبال فرصت هایی برای عکاسی از ماشین ها در مسابقات اتومبیل رانی یا گردهمایی های دیگر هستیم. این رویدادها به ندرت شرایط «عالی» برای ایجاد تصاویر بی عیب و نقص از اتومبیل ها دارند، بنابراین معمولا کمی تفکر خلاق مورد نیاز است!

رالی مونت کارلو هیستوریک هر سال در بانبوری انگلستان توقف می کند تا علاقه مندان بتوانند این ماشین های کلاسیک را از نزدیک ببینند. اما پس زمینه برای عکس های زیبا و ایده آل اصلا مناسب نیست!

گردهمایی ماشین ها با ماشین های پارک شده در کنار هم، پس زمینه های کسل کننده، و جمعیت زیادی که در حال جنب و جوش هستند، اغلب می توانند رویدادهای شلوغی باشند. تمرکز بر جزئیات راهی برای غلبه بر برخی از این مشکلات و گرفتن عکس هایی است که دوست دارید و می توانید با افتخار آنها را به مجموعه نمونه کارهای خود اضافه کنید. عکس های دارای جزئیات اغلب در پلتفرم هایی مانند اینستاگرم نیز خوب هستند، که فرمت کوچک آن اجازه می دهد تا تصاویر کلوزآپ بدرخشند.

پس با توجه به این نکته، این ها چند نکته برای گرفتن عکس های عالی از ماشین هایی هستند که شما در سفرهای خود می بینید و نمی توانید از آنها در مکان مورد نظر خودتان عکس بگیرید.

۱

نزدیک شوید… نزدیکتر از آنچه فکر می کنید!

با نزدیک شدن، بسیاری از مشکلاتی که در غیر این صورت در تصویر شما ایجاد می شوند، از بین می روند؛ اتومبیل های دیگر در پس زمینه، یا افرادی که در گوشه و کنار عکس شما هستند. تمرکز بر بخش کوچکی از یک ماشین می تواند تمام حواس پرتی ها را حذف کند.

عدم نیاز به در نظر گرفتن پس زمینه همچنین شما را آزاد می کند تا بیشتر بر ترکیب بندی تمرکز کنید. دیگر در مورد این که آیا پس زمینه توجه را به ماشین جلب می کند، یا آسمان چه کاری می کند، هیچ نگرانی ندارید!

همچنین می توانید از یک عمق میدان کم برای مات کردن المان های حواس پرت کننده در عکس های خود استفاده کنید. از عمق میدان کافی برای برجسته کردن جزئیاتی که از آن عکس می گیرید استفاده کنید. در این صورت هر چیز دیگری در پس زمینه حل شده، و باعث می شود که بیننده فقط به جایی که شما می خواهید نگاه کند.

۲

یک تم یا موضوع انتخاب کنید

یک زمانی من عادت داشتم از آینه بغل ماشین ها عکس بگیرم. نمی دانم کدام یک از آنها اولین عکس من بود، اما خیلی زود متوجه شدم که همه آنها با هم متفاوت هستند. هر آینه تنها بخش کوچکی از ماشین است، اما در مورد طراجی آن ها تنوع فوق العاده ای دارند! در حال حاضر من نمی توانم از کنار یک اتومبیل کلاسیک رد شوم، بدون این که یک عکس از آینه هایش بگیرم!

انتخاب یک موضوع، شما را به چالش می کشد تا به دنبال گرفتن عکس هایی باشید که از عکس های دیگران متفاوت باشد. همچنین، همانطور که خلاقیت خود را پرورش می دهید، کم کم متوجه جزئیات دیگر خواهید شد. خیلی زود، شما به دنبال گرفتن تصاویر خلاقانه و متفاوت خواهید بود، بدون این که حتی نیاز باشد در مورد آن فکر کنید.

۳

از جزئیات نمادین عکس بگیرید

فقط یک جزئیات برای برجسته کردن انتخاب کرده و سپس سعی کنید یک عکس عالی فقط از آن قسمت بگیرید. شاید باله یک کادیلاک کلاسیک یا توری (قسمت جلوی) یک رولز رویس زیبا چشمتان را بگیرد. هر چیزی که بیشتر از همه در مورد یک ماشین دوست دارید، یا نمادین و شناخته شده تر است، از آن به عنوان نقطه شروعی برای فهمیدن این که چه تصاویری می خواهید بگیرید، استفاده کنید.

اتومبیل ها چیزی فراتر از ماشین های ساده ای هستند که ما را از نقطه A به نقطه B می برند. جزئیات نمادین بخش های زیبا و قابل توجهی از طراحی هستند که طراح اصلی صدها ساعت وقت صرف کامل کردن آنها کرده است. هیچ چیزی در یک ماشین خوب تصادفی نیست؛ همه چیز طراحی شده تا دقیقا همانطور باشد که شما آن را می بینید.

نکته خوب در مورد جزئیات نمادین این است که اغلب بلافاصله قابل تشخیص هستند. آنها به بیننده می گویند که این عکس از چه چیزی گرفته شده، با وجود این که ممکن است آن تصویر یک کلوزآپ انتزاعی باشد.

۴

تجملات را به تصویر بکشید

اتومبیل های زیبا، لوکس و تجملی هستند؛ هیچ شکی در این نیست. بنابراین خودتان را به چالش بکشید تا تجملات را از طریق عکس های خود منتقل کنید.

عکاسی سبک زندگی (لایف استایل) با عمق میدان کم، پس زمینه های خارج از فوکوس، و رنگ های قوی و هماهنگ در حال حاضر واقعا برای برندهای لوکس رواج دارد. اکنون وقت آن است که این سبک را امتحان کنید، اگر می توانید به برخی از ماشین های رده بالا نزدیک شوید!

اگر می خواهید عکس هایی با عمق میدان کم بگیرید، مطمئن شوید که فوکوس شما در جای درست قرار داشته باشد. اگر حتی کمی در فوکوس کردن اشتباه کنید، عکس ارزش نگه داشتن نخواهد داشت.

۵

به یک فاصله کانونی خنثی بچسبید

عکس های بسیار واید می توانند جالب باشند، هیچ شکی در این مورد نیست. و من می دانم که هر عکاس اتومبیل حداقل یک بار با یک لنز واید در گوشه جلوی یک ماشین روی زمین نشسته تا سعی کند آن با ابهت تر و چشمگیرتر به نظر برسد.

اما فواصل کانونی واید باعث اعوجاج ماشین ها شده و خطوط و ویژگی های به دقت طراحی شده، و اغلب نمادین را تغییر می دهند. هنگام ایجاد یک تصویر دراماتیک، به جای انتخاب راه آسان (و قابل پیش بینی)، سعی کنید به یک فاصله کانونی خنثی بچسبید و خودتان را به چالش بکشید.

چسبیدن به یک فاصله کانونی مانند ۵۰mm به معنای گرفتن تصاویری است که به آنچه چشم انسان به طور طبیعی در جهان می بیند، بسیار نزدیک تر هستند. استفاده از یک فاصله کانونی در حدود ۵۰mm به این معنی است که وقتی از اتومبیل ها عکس می گیرید، آنها را به نگرش اصلی طراح نزدیک تر نگه می دارید.

این ممکن است بدین معنی باشد که شما باید سخت تر کار کنید تا به دنبال راه هایی برای تاثیرگذاری با عکس های خود باشید. با این حال، به این معنی نیز هست که شما اتومبیل ها را همان طور که قرار بوده دیده شوند، ارائه می دهید. این به تصاویر شما اصالت می بخشد.

من هیچ وقت عقیده نداشته ام که عکاسی صرفا به معنای ثبت جهان اطراف ما، دقیقا به همان شکلی که هست، می باشد. اما در زمینه طراحی اتومبیل ها، من کاملا مطمئنم که طراح اصلی خیلی بیشتر از من در مورد این که اتومبیل چگونه به بهترین شکل دیده می شود، می داند. بنابراین خراب کردن شکل ظاهری آن با لنزهای واید آخرین چیزی است که در لیست اولویت های من قرار دارد!

۶

از انعکاس ها استقبال کرده… و لباس مشکی بپوشید

در شرایط ایده آل، قبل از گرفتن عکس شما می توانید از کارت های سیاه و سفید، و چراغ، برای مسدود کردن و قرار دادن انعکاس ها دقیقا در همان جایی از ماشین که می خواهید، استفاده کنید. اما در واقعیت، به ندرت فرصت کار کردن با این حد از دقت در فضای باز را پیدا می کنید.

همیشه یک رفلکتور ۵-in-1 (پنج کاره) به همراه داشته باشید. گاهی اوقات فقط کافی است بر روی یک تکه نقاشی شده سایه بیاندازید یا یک انعکاس نور را از بین ببرید. اما به جای تلاش برای حذف هر گونه انعکاسی که دوست ندارید، سعی کنید از آنها استقبال کرده و آنها را بپذیرید!

بازتاب آسمان یا شاخ و برگ های اطراف شما زمانی که در شیشه اتومبیل منعکس می شوند، می تواند الگوهای جالبی ایجاد کند. در شرایط مناسب، با یک ماشین تمیز، آنها حتی می توانند در بدنه ماشین نیز منعکس شوند. از بازتاب ها برای جذابیت بخشیدن به عکس های خود استفاده کنید. آنها می توانند توجه بیننده را دقیقا به جایی که شما می خواهید آنها ببینند، جلب کنند. همچنین، یک انعکاس در جای مناسب می تواند چیز شلوغی که شما نمی خواهید باعث حواس پرتی شود را بپوشاند.

زمانی که با دوربین خود بیرون می روید تا از اتومبیل ها عکس بگیرید، لباس مشکی بپوشید! من خیلی از اوقات یک عکس عالی گرفته ام و پس از آن متوجه انعکاس خودم شده ام که یک ژاکت رنگ روشن به تن دارم. پوشیدن لباس مشکی شما را به طور کامل از تصویر حذف نمی کند، اما تصویری که از خودتان در یک سطح بازتابنده ثبت می کنید، خیلی کمتر حواس پرت کننده خواهد بود.

لنزک: حال که نکات این آموزش عکاسی از ماشین ها با تمرکز بر جزئیات را مطالعه نموده اید، به عنوان مکمل، از شما دعوت می کنیم نگاهی به عکس های مطلب «عکاسی فاین آرت یا هنری از ماشین ها» داشته باشید.

دفعه بعد که به یک نمایشگاه اتومبیل رفتید تا عکس بگیرید، کوچکتر فکر کنید و برای عکاسی متفاوت از اتومبیل ها، جزئیات را ثبت کنید!

دیدگاه شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا نکته دیگری در نظر دارید که بخواهید با ما به اشتراک بگذارید؟

نویسنده: چارلی موس (Charlie Moss)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *