آموزش عکاسی از انعکاس: ۹ راه استفاده خلاقانه تر از بازتاب ها

مهم نیست که بازتاب ها را در کجا پیدا می کنید، در آینه ها یا شیشه پنجره ها، حوضچه ها یا دریاچه ها، آنها واقعا چشمگیر و جذاب هستند. در این آموزش عکاسی، من چند ایده در مورد نحوه استفاده خلاقانه تر از بازتاب ها برای به دست آوردن تصاویر خیره کننده به شما خواهم داد. یکی از مزایای عکاسی از انعکاس این است که می توانید با دوربین گوشی موبایل نیز به خوبی این نوع عکس ها را بگیرید. در انتهای این مقاله توصیه شده توسط لنزک، یک آموزش عکاسی با موبایل و چند آموزش مفید دیگر برای ثبت انعکاس معرفی شده – بررسی آن ها را نیز فراموش نکنید.

ما از زمانی که خودمان را در یک آینه کشف کردیم، مجذوب بازتاب ها شده ایم، و تعجبی ندارد که فریفته آنها می شویم. در این آموزش عکاسی، من نُه روش برای استفاده از آنها در عکاسی را به شما خواهم گفت.

توجه: در انتهای این مقاله لنزک، لینک آموزش های عکاسی مرتبط آورده شده که اغلب گام به گام می باشند – بررسی آن ها را به شما توصیه می کنیم.

۱

از آسمان کسل کننده اجتناب کنید

اولین نکته برای استفاده خلاقانه تر از بازتاب ها، عکس گرفتن از آنها در آب و هوای بد است. بعد از باران معمولا آسمان خاکستری و کسل کننده است. خوشبختانه باران گودال های آب ایجاد می کند، و آب بازتابنده خوبی است. دفعه بعد که در یک روز بارانی در حال عکس گرفتن بودید، به جای آسمان روی زمین را نگاه کنید.

بیشتر بیاموزید: عکاسی از انعکاس های روی گودال آب

۲

فضاهای خالی را پر کنید

همانند مشکل آسمان کسل کننده، ممکن است ناحیه ای نیز داشته باشید که فاقد جزئیات یا هر گونه جذابیت بصری است. اگر این ناحیه از یک ماده بازتابنده تشکیل شده راه حل آسان است، فقط زاویه مناسب را برای ثبت آن پیدا کنید. چیزی که ممکن است یک سوژه کسل کننده باشد، ناگهان با جزئیاتی پر می شود که ترکیب بندی شما را کامل می کنند.

۳

بافت ایجاد کنید

بازتاب ها لزوما نباید تصاویر منعکس شده از واقعیت باشند. گاهی اوقات بافت ماده یا سطح، تصویر را تحریف خواهد کرد و شما می توانید از آن برای ثبت رنگ و اَشکال استفاده کنید. به عنوان مثال، ثبت انعکاس ساختمان ها روی امواج آب.

به یاد داشته باشید که می توانید زوم کنید و از بازتاب به عنوان یک بافت عکس بگیرید تا بعدا در تصاویر دیگر از آن استفاده کنید.

۴

عکاسی انتزاعی

حالا که صحبت از عکاسی از یک بافت به تنهایی شد، این می تواند الهام بخش شما برای انجام عکاسی انتزاعی باشد. زوایای مختلف زیادی برای نزدیک شدن به این سوژه وجود دارد و بازتاب ها قطعا گزینه خوبی هستند. اگر احساس می کنید که علاقه دارید عمیق تر به عکاسی انتزاعی بپردازید، این ۲۵ نمونه عکس انتزاعی را برای الهام گرفتن بررسی کنید.

۵

نقطه دید خود را تغییر دهید

عکاسی از مکان ها یا سوژه های متداولی که به اندازه کافی جالب نیستند، همیشه یک چالش است. عکاسی از بازتاب آنها می تواند یک جایگزین عالی برای ثبت خلاقانه آنها باشد. این کار شما را وادار به جابجایی، دولا شدن، و به طور کلی تغییر نقطه دیدتان می کند. همچنین، شما وارونه به سوژه خود نگاه می کنید، و گاهی اوقات کمی تغییر مکان می تواند تفاوت ایجاد کند.

۶

اَشکال متقارن ایجاد کنید

تقارن زیبا و دلنشین است، و ناخودآگاه یک حس آرامش بخش به ما می دهد. منظور من فقط این نیست که سوژه را در مرکز قرار دهید و کاری کنید که از دو طرف یکسان به نظر برسد. البته، این هم یک گزینه است، اما تنها راه نیست. بازتاب ها می توانند اَشکال متقارنی ایجاد کنند که کمک می کنند تا کل تصویر جالب تر به نظر برسد.

۷

سوژه خود را کادربندی کنید

همچنین می توانید از بازتاب ها به عنوان راهی برای هدایت توجه بیننده به سمت سوژه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، قرار دادن سوژه به صورت یک بازتاب در یک آینه یا پنجره، به معنای واقعی کلمه آن را کادربندی می کند. اگر می خواهید خلاق تر شوید، می توانید از یک عینک یا یک قاشق نیز استفاده کنید.

بیشتر بیاموزید: قاب در قاب – آموزش کادربندی در ترکیب بندی عکاسی

۸

همپوشانی صفحات

یکی از ویژگی های بازتاب ها که مورد علاقه من است این است که آنها دو یا چند صحنه را در یک صفحه به شما نشان می دهند. مثل هنگامی که به یک آینه نگاه می کنید و چیزهایی که پشت سرتان است را نیز می بینید. در یک پنجره حتی می توانید یک صفحه سوم نیز اضافه کنید، درحالیکه صحنه داخل اتاق را نیز اضافه می کنید، و به همین ترتیب چیز های دیگری که بازتابشان در تصویر شما ثبت می شود. اگر سوژه ها را از هر صحنه به شیوه ای هارمونیک و هماهنگ با هم ترکیب بندی کنید، می توانید یک تصویر سورئال یا رویایی ایجاد کنید.

۹

بازتاب می تواند خودش یک سوژه باشد

نکته آخر اما مهم این است که یک بازتاب می تواند خودش یک سوژه باشد. شما می توانید یک پروژه یا یک سری (دنباله) عکس فقط در مورد بازتاب ها بسازید، فقط کافی است یک ایده برای ساخت آن پیدا کنید. اگر به کمی الهام نیاز دارید، من به شدت توصیه می کنم این مقاله «راهنمای ایجاد عکس های مفهومی منحصر به فرد» را بخوانید.

الف

آموزش های مرتبط

این ها آموزش های مفید مرتبطی هستند که توصیه می کنیم مرور نمایید و هر کدام که مایل بودید را مطالعه یا بوکمارک نمایید که بعدا بخوانید:

یک ایده پیدا کنید و با آن پیش بروید. امیدوارم این مقاله الهام بخش شما باشد تا بتوانید از بازتاب ها به طور خلاقانه تر استفاده کنید! و از همه مهم تر از عکاسی لذت ببرید.

آیا این آموزش عکاسی را مفید یافتید؟ دیدگاه ارزشمند خود را در انتهای مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: آنا میرلس (Ana Mireles)

نظرات شما

  1. Vahid_com

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    سلام،قانون یک سوم رو چطوری میتونم با دوربین canon d80 فعال کنم.
    مسیری هم که توپیجتون بود رو رفتم ولی جواب نگرفتم.ممنون میشم.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *