آموزش ۴ نکته عکاسی مینیمالیستی

مینیمالیسم یک مفهوم بسیار ذهنی در دنیای هنر است. فرهنگ لغت وبستر آن را به این صورت تعریف می کند: سبک یا تکنیکی که مشخصه آن فضای خالی و سادگی مفرط است. برخی عاشق آن هستند، برخی دیگر از آن متنفرند، اما به نظر نمی رسد که هیچ کس نسبت به آن بی تفاوت باشد. بسیاری از هنرمندان از صراحت و بی پردگی این مفهوم استقبال می کنند، و عده ای دیگر با فقدان تعریف و جهت آن مشکل دارند. بسیاری از ما با خطوط ساده، الگوهای هندسی، سایه های قوی، رنگ های متضاد، سوژه های تنها و غیره، به سمت «کمتر بیشتر است» جذب می شویم. برای برخی دیگر، تصمیم گیری در مورد این که چه چیزی را از کادر بیرون بگذارند تا یک تصویر قوی تر ایجاد کنند، کار دشواری است. در ادامه این مطلب کوتاه لنزک چند نکته و مثال ارائه شده است که به شما کمک می کنند گرفتن عکس های مینیمال را شروع کنید.

عکس از والری جاردین – رنگ های روشن، سوژه های مینیمالیستی عالی ایجاد می کنند.

۱

ترکیب بندی

«حفظ سادگی تصویر» به معنی «کسل کننده کردن آن» نیست. برخلاف آنچه که ممکن است فکر کنید، یک رویکرد مینیمالیستی به خلاقیت زیادی نیاز دارد. استفاده از فضای منفی بخش جدایی ناپذیری از عکاسی مینیمالیستی است.

سوژه ای که در جای مناسب قرار گرفته است، لازم نیست بزرگ باشد تا تاثیر زیادی داشته باشد. تصمیم گیری در مورد این که چه چیزی را از کادر بیرون بگذاریم و یک تصویر قوی تر ایجاد کنیم، می تواند چالش برانگیز باشد و اغلب نیاز به تمرین زیادی دارد، تا وقتی که به شیوه نگرش شما تبدیل شود.

من توصیه می کنم خودتان را عادت دهید که این تصمیمات را در زمان عکاسی بگیرید، به جای این که حواس پرتی های ناخواسته را در مرحله پس پردازش کراپ یا حذف کنید. استفاده هوشمندانه از عمق میدان نیز با عکس گرفتن با بازترین (کوچکترین عدد f/stop) دیافراگمی که لنز شما اجازه می دهد، سوژه شما را از پس زمینه جدا خواهد کرد.

آموزش های مرتبط:

آموزش ۳ روش برای جلب توجه بیشتر به سوژه

چگونه به پس زمینه مات یا بوکه دست یابیم

۱۰ مقاله برتر آموزش ترکیب بندی عکاسی

۲

بافت ها و رنگ ها

یک رنگ روشن یا رنگ های متضاد، سوژه های مینیمالیستی بسیار خوبی هستند. همین امر در مورد بافت ها نیز صدق می کند. بیننده باید بتواند بافت را تقریبا حس کند. گاهی اوقات تنها کافی است که یک زاویه خلاقانه برای عکس گرفتن پیدا کنید. از آزمایش کردن نترسید. مستقیم رو به جلو عکس بگیرید، از بالا یا پایین عکس بگیرید، روی کادر خود کار کنید تا وقتی که عکسی بگیرید که با شما حرف بزند.

بیشتر ببینید:

۲۰ عکس مینیمال زیبا

عکاسی که در استفاده از رنگ های تند و شاد جسورانه عمل می کند

عکس های خیابانی با ترکیب بندی زیرکانه

لنزک: در مقاله های «آموزش نکاتی برای استفاده از رنگ در عکاسی» و «روانشناسی رنگ ها برای خلق عکس های احساسی» می توانید درباره رنگ ها در عکاسی بیشتر بیاموزید.

۳

خطوط و الگوهای هندسی

خطوط قوی، تصاویر قوی ایجاد می کنند. توجه به معماری های مدرن اطرافتان، جای خوبی برای شروع عکاسی مینیمالیستی است. خطوط هدایتگر، و سایر اَشکال هندسی، می توانند پس زمینه های عالی برای تصاویر مینیمالیستی ایجاد کنند.

جدا کردن یک پرنده نشسته بر روی یک سیم برق، اگر به درستی انجام شود، می تواند یک عکس مینیمالیستی عالی ایجاد کند. همیشه فرصت های خوبی در اطراف شما وجود دارد، فقط باید یاد بگیرید که آنها را ببینید و این به تمرین نیاز دارد.

۴

گفتن یک داستان

با گفتن یک داستان، سطح عکاسی مینیمالیستی خود را ارتقاء دهید. عکاسی خیابانی مینیمالیستی، مناظر شهری جالب را با یک المان انسانی به نمایش می گذارد. المان انسانی، هرچند کوچک باشد، به نقطه کانونی (مرکز جذابیت) تصویر تبدیل می شود. با این حال، آن پس زمینه جالب است که نظر عکاس را به گرفتن عکس جلب می کند. تقارن، خطوط، منحنی ها، سایه ها، همه نقش حیاتی در ایجاد عکس دارند.

گاهی اوقات داستان و محیط خود به خود در کنار یکدیگر قرار می گیرند و این وظیفه عکاس است که آن را ببیند و سریع واکنش نشان دهد. در مواقع دیگر، کمی صبر لازم است تا سوژه مناسب وارد کادر شود. رویکرد مینیمالیستی در عکاسی را می توان در طبیعت و همچنین در یک محیط شهری نیز به کار برد. شما می توانید در هر جایی تمرین کنید، بنابراین بیرون بروید و راه متفاوتی برای دیدن با دوربینتان کشف کنید!

بیشتر بیاموزید: چگونه با تصاویر خود داستان سرایی کنید؟

آیا این آموزش های عکاسی مینیمال را مطالعه نموده اید؟

نکات عکاسی مینیمالیستی

چگونه عکس منظره مینیمالیستی بگیریم

آموزش ۶ نکته عکاسی منظره مینیمال با بررسی عکس های مایکل کنا

عکس از والری جاردین – استفاده از فضای منفی بخش جدایی ناپذیری از عکاسی مینیمالیستی است.

عکس از والری جاردین – استفاده از یک عمق میدان کم به شما اجازه می دهد تا سوژه خود را از یک پس زمینه حواس پرت کننده جدا کنید.

عکس از والری جاردین – شما می توانید از یک رویکرد مینیمالیستی در طبیعت و همچنین در یک محیط شهری نیز استفاده کنید.

عکس از والری جاردین

عکس از والری جاردین

عکس از والری جاردین

عکس از والری جاردین – خطوط قوی، تصاویر قوی می سازند.

عکس از والری جاردین

عکس از والری جاردین

عکس از والری جاردین – بیننده باید بتواند بافت را تقریبا حس کند. گاهی اوقات، فقط کافی است یک زاویه خلاقانه برای عکس گرفتن پیدا کنید.

عکس از والری جاردین – عکاسی خیابانی مینیمالیستی، یک منظره شهری جالب را با یک المان انسانی به نمایش می گذارد.

المان انسانی، هرچند کوچک باشد، به نقطه کانونی تصویر تبدیل می شود.

نویسنده: والری جاردین (Valerie Jardin)

نظرات شما

  1. محمد

    ۱ بهمن ۱۴۰۰

    سلام بینهایت ممنونم بابت همه زحماتتون در جهت ارائه مطالب و مقاله های بسیار خوبی که قرار میدین🙏🏻 بنده سالهاست از سایت شما بهره میبرم و انصافا مفید بودن واسم و مفید هستن🙏🏻🙏🏻

    1. سامان نویسنده

      ۵ بهمن ۱۴۰۰

      سلام خدمت شما

      تشکر فراوان، واقعا باعث خوشحالیست خواندن اینکه سال ها همراه لنزک بوده اید. انشاالله همواره بتوانیم بهتر عمل کنیم و در سال های آینده هم در خدمت تان باشیم.

      سپاس بی کران🙏🏻


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *