وقتی که پس زمینه پادشاه است: عکاسی از جشنواره خیابانی بین المللی سنت جان

پس زمینه صرف نظر از چیزی که از آن عکس می گیرید، بسیار مهم است. همه ما پرتره هایی را دیده ایم که در آن یک تیر چراغ برق از وسط سر یک شخص بیرون زده یا به نظر می رسد که یک شاخه درخت داخل یک گوش رفته و از دیگری بیرون آمده. بسیاری از ما به این چیزها و اشتباهات مشابه نگاه می کنیم و بر اساس آن ایده خوبی در مورد سطح تحربه عکاس به دست می آوریم. من در نیوفاندلند، کانادا عکاس هستم و در ۶ سال گذشته از جشنواره خیابانی بین المللی سنت جان عکاسی کرده ام، در این مقاله تجربه ام درباره عکاسی از این رویداد را با شما به اشتراک گذاشته و درباره اهمیت پس زمینه در این جور عکس ها می نویسم.

من این کار را برای پول انجام نمی دهم، بلکه برای سرگرمی و به چالش کشیدن خودم و حمایت از این رویداد انجام می دهم.

من در آنجا دوستانی پیدا کرده ام و برخی از بهترین اجرا کنندگان خیابانی در جهان را دیده ام، و این یک رویداد رایگان است و من آن را دوست دارم. رویدادی که کل جامعه می تواند از آن لذت ببرد. باید اضافه کنم که به این اجرا کنندگان برای اجرا پولی پرداخت نمی شود و بر کمک های مردمی متکی هستند. یک کمک پنج یا ده دلاری باعث می شود که آنها به اجرا و سرگرم کردن ما ادامه دهند!

اجازه دهید در آنجا نور وجود داشته باشد، منظورم پس زمینه است

عکاسی از یک رویداد در فضای باز می تواند فرصت های بسیار و محدودیت هایی به همراه داشته باشد. معمولا، زوایای زیادی برای انتخاب وجود دارد اما نورپردازی تقریبا از کنترل شما خارج است. جای خورشید ثابت است، و ابرها (من ترجیح می دهم نورپردازی تخت داشته باشم) هم در جای مشخصی هستند؛ نمایش باید ادامه پیدا کند. می توان گفت که اگر خورشید جایی نیست که دوست دارید و اگر شما در مرکز شهر قرار دارید، ممکن است نور بازتاب شده از ضلع کناری یک ساختمان را پیدا کنید که بتوانید از آن استفاده کنید.

Pancho Sandoval

همانطور که من بیشتر با این رویداد آشنا می شدم، کم کم شروع به گشتن در اطراف می کردم تا زوایایی را پیدا کنم که بیشتر از همه دوست دارم. من شگفت زده شدم وقتی که فهمیدم نورپردازی مهم ترین مسئله نبود. من متوجه شدم که داشتم در اطراف می گشتم تا یک زاویه خوب پیدا کنم، یک پس زمینه خوب. جالب است، چون می دانید که می گویند عکاسی فقط وابسته به نور است! خب نه لزوما، فقط وابسته به نور نیست.

آیا این یک پرتره محیطی است؟

من اغلب در پشت اجرا کنندگان و رو به سمت جمعیت عکس می گیرم – این مثل این است که در پشت صحنه یک تئاتر باشید. من فکر می کنم که گنجاندن تماشاچیان در عکس جو و فضای آن را بهتر می کند و خارج کردن آنها از فوکوس به بیننده این امکان را می دهد تا بر روی نمایش اصلی تمرکز کند، در حالی که حس فضا را نیز حفظ می کند. آیا این یک پرتره محیطی است؟ من فکر می کنم که هست، اما تا وقتی که شروع به نوشتن این مقاله نکردم متوجه آن نشده بودم!

دلیل دیگری که این زاویه را دوست دارم این است که سعی دارم حواس پرتی ها را در کادر به حداقل برسانم. من وجود تیرهای چراغ برق، پارک سنج، یا علائم تجاری در پس زمینه را دوست ندارم و هر کاری بتوانم برای اجتناب از این موارد انجام می دهم. مطمئنا این کار باعث می شود تصویر تمیزتر و متمرکزتری به وجود آید.

Sebastian ‘Seb’ Whipits

به یاد دارم که در یک رویداد یکی از هنرمندان خیابانی به من گفت «آنجا نمی توانی عکس های بهتری بگیری؟» در حالی که به سمت جمعیت اشاره می کرد. من احتمالا باید چیزی شبیه این گفته باشم که «همین جا خوب است، ممنون». اگر در میان جمعیت بودم، باید رو به سمت یک دیوار ساختمان خالی عکس می گرفتم. من قبلا آن کار را هم امتحان کرده بودم، و زوایایی که بیشتر از همه دوست داشتم را به خوبی می شناختم.

یک نمونه، عکس Pancho Sandoval است. در اینجا من در پشت نمایش در طرف مقابل تماشاچیان نشسته ام، در حالی که به کنار یک ساختمان پشت کرده ام. ما در یک محوطه پارکینگ هستیم و من از سه طرف توسط ساختمان های ۴ و ۵ طبقه احاطه شده ام. خیابان و همچنین آسمان باز در سمت چپ من قرار دارند. تماشاچیان به اندازه کافی خارج از فوکوس هستند که ضمن حفظ تمرکز اصلی بر روی اجرا کننده، حس چهره های مجذوب خود را منتقل کنند.

یک نمونه دیگر عکس Seb Whipits است. اگر من می خواستم از منظر تماشاچیان این عکس را بگیرم، باید با ضلع خالی یک ساختمان به عنوان پس زمینه عکس می گرفتم. همچنین، من می خواستم که بتوانم شلاق های شعله ور او را به وضوح ببینم، بنابراین داشتن یک پس زمینه تیره تر نسبت به شلاق ها کمک می کرد تا شعله ها بیشتر جلوه کنند.

The Bang Bang Boys

از آنجا که اجرا کنندگان اکثر اوقات رو به سمت تماشاچیان قرار دارند، عکس گرفتن از پشت یا حتی نزدیک اجرا، ثبت چهره اجرا کنندگان را دشوارتر می کند. گاهی اوقات یک عکس نیمرخ مناسب است، یا شاید یک عکس از آنها که رو به سمت جمعیت ایستاده اند بتواند خوب باشد. زمان بندی در اینجا مهم است.

Kilted Colin

جنبه های تکنیکی دیگری نیز در اینجا وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یک عمق میدان کم برای این که سوژه کمی از پس زمینه جدا شود و فاصله کانونی لنز. من در صورت امکان استفاده از یک لنز تله، مثلا یک لنز ۸۵mm را دوست دارم.

یک نکته مهم در اینجا این است که از قرار دادن بخش بزرگی از آسمان در کادر خودداری کنید، چون هایلایت های (قسمت های روشن) ایجاد شده می تواند یک حواس پرتی بزرگ باشد. انجام این کار با یک لنز تله بسیار آسان تر است. تنظیمات نوردهی نیز مهم است و هنگام عکاسی در فضای باز در طول روز نباید هیچ مشکلی در به دست آوردن یک سرعت شاتر به اندازه کافی سریع برای متوقف کردن حرکت در مقابل روی شما و یک دیافراگم باز برای به دست آوردن یک عمق میدان کم وجود داشته باشد.

Ernest Magnifico

پس زمینه صرف نظر از چیزی که از آن عکس می گیرید، بسیار مهم است. همه ما پرتره هایی را دیده ایم که در آن یک تیر چراغ برق از وسط سر یک شخص بیرون زده یا به نظر می رسد که یک شاخه درخت داخل یک گوش رفته و از دیگری بیرون آمده. بسیاری از ما به این چیزها و اشتباهات مشابه نگاه می کنیم و بر اساس آن ایده خوبی در مورد سطح تحربه عکاس به دست می آوریم.

بعد از سالها انجام این کار، برگزارکنندگان جشنواره و برخی از هنرمندان خیابانی مرا می شناسند و اغلب در طول اجرای خود برای من بازی می کنند. که حسابی مرا به خنده می اندازد.

Martika Daniels

در عکس Martika Daniels شگفت انگیز، شعله ها در مقابل یک پس زمینه تیره تر تاثیر بیشتری به این عمل او می بخشند.

نویسنده: برایان کری (Brian Carey)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *