چگونه و چرا باید در هوای نامناسب عکس بگیرید

آموزش عکاسی امروز لنزک در مورد موضوعی است که عکاسان زیادی از آن اجتناب می کنند: عکس گرفتن در شرایط آب و هوایی بد. آدرین، عکاس منظره با سبک خاص، در این مقاله توضیح می دهد که چگونه این کار را انجام می دهد و چرا فکر می کند که ارزشش را دارد. نکات این مطلب، به خصوص با فرا رسیدن فصل زمستان، می توانند برای شما عزیزان مفید واقع شوند.

آدرین (Aows) می گوید که چندین روش را برای خشک نگه داشتن دوربینش در هنگام عکاسی در آب و هوای بد آزمایش کرده است. اگرچه او چتر و کاور ضد آب را امتحان کرده، اما متوجه شده که هیچ کدام از آنها زیاد موثر نبوده اند. چترها در مقابل حرکت باد و باران ضعیف عمل کرده و کاورهای ضد آب انتخاب لنز او را بسیار محدود می کنند. به جای این گزینه ها که ممکن است بهتر به نظر برسند، آدرین می گوید که به نظر او استفاده از یک کیسه پلاستیکی با سوراخ هایی که بر روی آن ایجاد شده، احتمالا بهترین و قابل اطمینان ترین گزینه پیش روی شماست، حتی اگر خوب به نظر نرسد.

برای بقیه تجهیزات دوربین خود، اکثر کیف های دوربین یک کاور بارانی دارند که آدرین توصیه می کند از آنها استفاده کنید.

هنگامی که شما در هوای طوفانی در حال عکاسی هستید، به احتمال خیلی زیاد هوا سرد، مرطوب، یا ترکیبی از هر دو خواهد بود. به همین دلیل، آدرین استفاده از یک اتومبیل را به عنوان پایگاه عملیات توصیه می کند تا جایی داشته باشید که بتوانید در آن گرم و خشک بمانید. همچنین به شما اجازه می دهد تا به نقاط مختلف رانندگی کنید، چند دقیقه بیرون بروید، و سپس به سکوت و امنیت نسبی وسیله نقلیه خود برگردید، که در آنجا می توانید تجهیزات خود را عوض کرده و برای عکس بعدی خود برنامه ریزی کنید.

آدرین می گوید «برای من، این کار به معنی یافتن تعادل مناسب بین پتانسیل ثبت یک تصویر خوب، و پتانسیل آسیب و خسارت است. همچنین یکی از دلایل اصلی است که من از تجهیزات گران قیمت استفاده نمی کنم.»

او می گوید که اگر تجهیزاتش چندین هزار دلار قیمت داشته باشند، احتمالا دو بار در مورد قرار دادن آنها در معرض شرایط آب و هوایی بد فکر خواهد کرد. اما از آنجا که او تنها از تجهیزاتی استفاده می کند که می داند می تواند آنها را جایگزین کند، کمتر در مورد آنها نگران است.

«هنگام عکس گرفتن، سلامت دوربین و لنزهای من اولویت اول من نیست.»

در آن یادداشت، آدرین می گوید که داشتن یک دوربین «یکبار مصرف» که کار می کند، اما اگر بشکند مشکلی پیدا نمی کنید، ایده خوبی است. برای آدرین این دوربین، یک دوربین کامپکت Sony است.

اما اصلا چرا شما باید تمام این اقدامات احتیاطی را انجام دهید؟ مزیت تلاش برای عکس گرفتن در آب و هوای بد چیست؟ آدرین می گوید که مناظر زمستانی، باران، و مه فوق العاده زیبا هستند و ارزش عکس گرفتن را دارند.

او می گوید «همیشه تصاویری برای ثبت کردن وجود دارند. تجهیزات دوربین شما برای عکس گرفتن هستند نه برای ماندن در خانه. خودتان را محدود به روزهای آفتابی، صاف و گرم نکنید. فرصت های بسیار منحصر به فردی آن بیرون وجود دارد.»

آدرین برای تاکید بر گفته خود، اشاره می کند که او تنها کسی بود که در آن روزی که تصمیم گرفت عکس بگیرد بیرون بود، به این معنی که هیچ کس دیگری به جز خودش و کسانی که در نهایت عکس های او را می بینند، قادر به دیدن یا تحسین آن صحنه نبود.

نویسنده: جارون اشنایدر (JARON SCHNEIDER)

صفحه اینستاگرام آدرین

instagram.com/aows

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *