عکس‌کاوی #۱۸: خلاقیت در عکاسی منظره – روز تاریک در روشنایی

«یک عکس منظره نباید فتوکپی اولین چیزی باشد که چشم من دیده است. اگر از من بپرسید حتی یک منظره هم تفسیر شدنی است. بعد از سال ها عکاسی منظره، من یک چیز متفاوت می خواهم». در این شماره از عکس کاوی لنزک، عکاس منظره حرفه ای و با سابقه مارک آداموس (Marc Adamus) که برای خلاقیت اهمیت ویژه ای قائل است، چگونگی گرفتن و داستان پشت یکی از عکس های منظره خلاقانه اش، روز تاریک در روشنایی، را شرح می دهد.

درخت های جاشوا همیشه به نظر من سوژه ای فوق العاده فضایی و با ظاهری سورئال بوده اند و می خواستم تصویری ایجاد کنم که بخشی از این جادو را به تصویر بکشد.

به طور معمول ممکن بود یکی بخواهد با قرار دادن آن ها رو به آسمان (در تضاد با آسمان) یا روشن کردنشان آن ها را از محیط اطراف جدا کند، ولی یک روز در دره مرگ (Death Valley) من ایده متفاوتی داشتم.

برای مشاهده عکس در اندازه بزرگ تر روی آن کلیک نمایید.

گرد و خاک = مه آلود بودن = جدایی و تفکیک = عمق و یک تفسیر خیلی سورئال و خیالی. بعدا تصمیم گرفتم برگردم و شرایط مورد نظرم را ایجاد کنم. دوربین را تنظیم و با کنترل از راه دور عکس گرفتم، درحالیکه با ماشین در جاده خاکی پشت این درخت ها رانندگی و حسابی گرد و خاک به پا کردم.

ترکیب گرد و خاک و عکاسی مستقیما رو به خورشید در حال غروب پشت سرازیری تپه، این جو و فضا (atmosphere) که نور را گرفته و روشن شده ایجاد می کند.

مشخصات عکس:

  • دیافراگم: f/16
  • سرعت شاتر: ۱/۴۰۰ ثانیه
  • ایزو: ۴۰۰
  • فاصله کانونی: ۱۳۰mm
  • دوربین: D810
  • پروفایل ۵۰۰px مارک آداموس

    ۵۰۰px.com/MAPhoto
    

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *