۶ نکته برای بهبود عکاسی مینیمالیستی

اگر به عکاسی مینیمالیستی علاقه مند هستید و می خواهید دیدگاه خود را از طریق تصاویر تعریف شده توسط فضای باز، خطوط واضح، پالت های رنگی تقلیل یافته، ترکیب بندی های گرافیکی، و زیبایی ساده نشان دهید، شش نکته این آموزش کوتاه به شما کمک می کنند تا عکس های بهتری در این سبک به دست آورید.

از بین همه سبک های عکاسی هنری، یکی از جالب ترین سبک ها ساده ترین ظاهر را نیز دارد. با این حال، اجازه ندهید این برچسب شما را فریب دهد، هیچ چیز ساده ای در مورد روند عکاسی مینیمالیستی موفق وجود ندارد. در واقع، این سبک هم درست به اندازه هر سبک عکاسی هنری مدرن دیگری نیاز به مهارت دارد، و به همان میزان سبک های محبوب دیگر به ویرایش در پس پردازش نیازمند است.

ما می توانیم «مینیمالیسم» را در هر جا که نگاه می کنیم ببینیم. از لباس و پوشاک شیک امروزی و وسایل منزل و هنرهای مدرن گرفته تا جدیدترین دستگاه های تکنولوژیکی اپل و سایر تولیدکنندگان برجسته. با افزایش محبوبیتی که سبک مینیمال پیدا کرده است، ثبت آن در عکاسیتان یک شاهکار مهم و تا حدودی چالش برانگیز است.

اگر به دنبال یک استراحت بصری روح بخش از سیل مداوم اطلاعات، و شلوغی های بصری که هر روز با آن مواجه می شویم هستید، مینیمالیسم مناسب شماست!

شش نکته زیر به شما کمک می کنند تا عکس های مینیمالیستی بهتری بگیرید:

۱

مراقب پس زمینه خود باشید

اغلب اوقات، ما آنقدر بر شیئی که داریم از آن عکس می گیریم متمرکز می شویم که فراموش می کنیم نگاهی به پس زمینه بیانداریم. این مسئله بسیار مهم است، به خصوص در عکاسی مینیمالیستی، چون یک پس زمینه شلوغ می تواند کل عکس را خراب کند.

۲

از اَشکال ساده استفاده کنید

عکاسی مینیمالیستی معمولا از اَشکال بسیار ساده مانند مستطیل و مربع استفاده می کند، که سادگی، تعادل، و هماهنگی را در اولویت قرار می دهند.

۳

سوژه مناسب انتخاب کنید

سوژه شما باید از لحاظ بصری قوی باشد، و بتواند به تنهایی جذاب باشد. علت آن این است که عکاسی مینیمالیستی از المان های پشتیبان بسیار کمی استفاده می کند تا عکس را تمیز و ساده نگه دارد.

۴

بر روی جزئیات تمرکز کنید

فقط به این دلیل که سبک مینیمالیستی بر اصل «کمتر بیشتر است» استوار می باشد، به این معنی نیست که می توانید جزئیات را نادیده بگیرید. از آنجا که کمتر بیشتر است، آن جزئیات از همیشه مهم تر هستند، و به سطح بالاتری از کمال گرایی از جانب شما نیاز دارند.

۵

پالت رنگ خود را محدود کنید

مطمئن شوید که برای رنگ هایی که در عکاسی مینیمالیستی خود می گنجانید، محدودیت قائل شوید. رنگ هایی که استفاده می کنید باید مکمل یکدیگر باشند، از جمله رنگ هایی مانند آبی و نارنجی، زرد و بنفش، سیاه و سفید، و قرمز و سبز.

لنزک: مایلید درباره رنگ ها بیشتر بیاموزید؟ مطالعه «آموزش استفاده از رنگ در عکاسی [۵ نکته مهم]» را به شما عزیزان توصیه می کنیم.

۶

با سایه ها بازی کنید

کار با سایه ها می تواند به هدایت توجه بیننده به سمت نقاط خاص در ترکیب بندی کمک کند. آنها می توانند شکل و فرم را نشان دهند یا ویژگی هایی که شاید بهتر باشد دیده نشوند را پنهان کنند. همچنین می توان از آنها برای اضافه کردن نشانه ای از درام، جذابیت، یا رمز و راز به عکس استفاده کرد.

ت

تمرین

درست مانند هر چیز دیگری، در این مورد نیز کار نیکو کردن از پر کردن است. صبور باشید، وقت بگذارید، و مهارت های خود را تمرین کنید. با تمرین، کمال را در سادگی پیدا خواهید کرد و عکاسی مینیمالیستی شما این را نشان خواهد داد.

نویسنده: جورج گریفی (George Griefy)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *