عکاسی فشن : برنامه ریزی برای گرفتن عکس‌های اختصاصی از مدل‌ها

در این مطلب لنزک قصد داریم مهمترین نکات در زمینه‌ عکاسی از مدل‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید بدون هرگونه مشکلی عکس‌های اختصاصی خود را به ثبت برسانید.

در عکاسی فشن شما می‌توانید تکنیک‌های مختلف و البته خلاقیت خود را امتحان کنید و در عین حال با مدل‌ها و طراحان در تعامل باشید.

در عکاسی فشن توجه به جزئیات، اصالت و البته کسب تخصص از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این نوع عکاسی از نقطه نظر بداعت خیلی عالی است و هیچ چیز غیرممکنی در آن وجود ندارد.

اگر قصد دارید عکس‌های فشن اختصاصی خودتان را به ثبت برسانید، قبل از هر چیز باید مدلی برای اینکار پیدا کنید. بهتر است فردی را پیدا کنید که با کمال میل این کار را بپذیرد ولی اگر قصد دارید خیلی جدی اینکار را دنبال کنید بهتر است فردی را برای اینکار استخدام کنید.

مهمترین مولفه در عکاسی فشن لباس‌ مدل است. ما برای کسب اطلاعات در این مورد به The School of Art and Design سر زدیم. این دانشکده برای آموزش طراحی فشن تاسیس شده است و آن‌ها به ما اجازه دادند تا لباس‌های زیبای طراحی شده توسط Rebecca Head را برای این عکس‌ها قرض بگیریم.

۱

آماده سازی صحنه

نورپردازی مهمترین عنصر در صحنه‌ی این نوع عکاسی می‌باشد. یک کیت فلاش استودیویی کافی است. برای اینکار به فضای بزرگی نیاز دارید تا بتوانید نور‌ها و پس زمینه (ما از یک صفحه‌ی آبی استفاده کردیم) را در آن قرار دهید. پیش از رسیدن مدل تجهیزات نورپردازی را آماده کنید.

۲

توجه به جزئیات

لباس‌ها باید بدون هرگونه نقصی به نظر برسند. به آنها بخار داده یا با اتو هرگونه چروکی را ازبین ببرید. اگر فردی طراح یا آگاه به فشن و نکته سنج نیز در زمان عکاسی حضور داشته باشد خیلی عالی است. برای گرفتن این عکس‌ها Robyn کمک فراوانی به من کرد و زحمت تنظیم لباس و موها و جزئیات دیگر بر عهده‌ی او بود.

۳

نورپردازی درست

ما در پشت مدل دو فلاش قرار دادیم که با سافت باکس همراه شده است. فلاش دیگری را در مقابل و بالای مدل به سمت چپ قرار دادیم و به آن یک رفلکتور دایره‌ای متصل کردیم. سافت باکس‌ها نور را از طرفین بر مدل می‌تابانند. فلاش جلویی چهره و لباس را روشن می‌سازد.

نکته‌: فلاش‌ها را در پایین‌ترین قدرت ممکن قرار دهید تا در عین حال که نور لازم را برایتان فراهم آورند سرعت تقویت مجدد (recycling time) نیز افزایش یابد.

۴

عکاسی از ژست‌ها

از ژست‌ها و زاویه‌های غیر معمول استفاده کنید تا لباس به بهترین شکل ممکن نمایش یابد. ما برای ثبت تصویر این لباس مجسمه‌ نما از ژستی غیر معمول استفاده کردیم و با نور پردازی جهتدار سعی کردیم تا موج و چین‌های لباس جلوه‌ی بیشتری پیدا کنند و همچنین با نور کناره‌ای از سمت راست چهره‌ی مدل را روشن کردیم.

۵

استفاده از گوبو

گوبو (Gobo) مخفف «به میان رفتن» (go between) است. هرچیزی که شما بین منبع نور و سوژه قرار دهید تا به نور شکل دهد و طرح جالبی خلق کند گوبو نام دارد. بعد از عوض کردن لباس‌ها ما بر یک فلاش تکی درپوشی قرار دادیم تا سایه‌های افقی شکلی بسازد و جلوه‌ی متفاوتی را برای پرتره به ارمغان آورد.

۶

روتوش

انجام روتوش برای ارتقای زیبایی ظاهری عکس از اهمیت بسیاری برخوردار است. از ابزار Spot Healing Brush فوتوشاپ برای حذف کردن چین و چروک‌های لباس استفاده نمایید. برای تمیزسازی تصویر زمانی صرف کنید ولی توجه داشته باشید تا رنگ پارچه تغییری نکند.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *