ترفندهای عکاسی: ساخت فیلتر با شیشه‌ عینک آفتابی

در این مقاله‌ی آموزشی لنزک می‌خواهیم یک هک عکاسی را به شما معرفی کنیم و نشان دهیم که چگونه از شیشه عینک آفتابی به عنوان یک فیلتر عکاسی استفاده کنید.

پیش از هر چیزی باید از کسانی که به دنبال عکس‌هایی بی نقص هستند عذرخواهی کنیم چون با این روش نتیجه‌ی کار آن چنان هم عالی نخواهد بود. ولی اگر تنها برای تفریح عکاسی می‌کنید این تکنیک خیلی ساده و ارزان است و نتایج رضایت بخشی را برایتان به همراه خواهد داشت.

من از دست فروشی یک عینک آفتابی و مطالعه را به قیمت ۳ پوند (حدود ۴٫۵۰دلار) خریداری کردم که من را به نتیجه‌ی مورد نظرم رساند.

استفاده از آنها خیلی آسان است، شما برای اینکار به تکنیک خاصی نیاز ندارید و شیشه های عینک‌ها، بی درنگ افکت زیبایی به عکس شما می‌بخشند.

رنگ آنها برای به وجود آوردن حس و حالی رترو (retro) در عکس‌ها عالی است.

۱

در آوردن شیشه‌های عینک

عینک‌های ارزان قیمت معمولا انعطاف پذیر هستند و اگر فریم عینک را خم کنید شیشه‌ها به راحتی از آن خارج می‌شود. لبه‌های دور شیشه را با انگشت اشاره و شست خود گرفته و در عین حال که فریم را خم می‌کنید، با نوک انگشت شیشه را به سمت بیرون فشار دهید تا خارج گردد.

۲

گرفتن عکس

برای گرفتن عکس، شیشه‌ی عینک را در مقابل لنز دوربین نگه دارید. دقت کنید که دوربین بتواند به خوبی روی سوژه فوکوس کند و شایان ذکر است برای اینکار نیازی به تنظیم نوردهی وجود ندارد. تراز سفیدی را بر Direct Sunlight قرار دهید تا تصحیح خودکار رنگ غیر فعال شود.

۳

کلوزآپ‌های خلاقانه

من همچنین یک عینک مطالعه‌ با نمره‌ی ۳٫۵+ نیز خریده بودم. برای گرفتن عکس با شیشه‌ی این نوع عینک شما باید دقت بیشتری خرج کنید چون آنها خیلی نازک هستند ولی برای گرفتن عکس‌های کلوز آپ خیلی عالی عمل می‌کنند. کیفیت عکس‌های گرفته شده از این روش چندان بالا نیست که البته این در نوع خود مزیتی به شمار می‌رود.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world

نظرات شما

  1. امین رنجبین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    سلام
    اگه از عینک پولاریزه استفاده میکنی باید اونو تا جایی بچرخونی که انعکاس ها رو حذف کنه.

  2. biamorzi

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳

    ترفند قشنگیه من قبلا عینک افتابی رو امتحان کرده بودم ولی عینک تبی رو نه
    فقط یه سوال دارم یه بار سعی کردم از عینک پولاریزه به عنوان فیلتر استفاده کنم که نشد اگه نکته ای در مورد این موضوع میدونید لطفا توضیح بدین


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *