مخفی شدن برای عکاسی در حیات وحش :چگونه به حیوانات نزدیکتر شویم

در این آموزش لنزک قصد داریم یک راه ساده مخفی شدن برای عکاسی از حیوانات را نشانتان دهیم.

نزدیک شدن به سوژه یکی از چالش‌های عکاسی حیات وحش است. نزدیک شدن به جانداران و عکس گرفتن از آنها کار ساده‌ای نیست.

استفاده از پوشش استتار کننده یکی از راه‌های جلوگیری از دیده شدن است و به این صورت جانوران نمی‌ترسند و در محدوده‌ی دید دوربین شما قرار می‌گیرند.

راه‌های مختلفی برای مخفی شدن از دید جانداران وجود دارد. از لباس علف نما گرفته تا چادر استتار.

هر دو این رویکرد‌ها عملکرد خوبی داشته و هرکدام مزایای خاص خودشان را دارند ولی یک گزینه‌ی ارزان‌تر و سبک‌تر نیز برای استتار وجود دارد. تنها کافی است از پرده‌ای به عنوان حایل بین خود و سوژه استفاده نمایید.

۱

تجهیزات مورد نیاز

یکی از مزایای این روش استتار، ارزان قیمت بودن آن است. یک پرده‌ی استتار و دو میله‌ی سبک نگهدارنده در اکثر موارد کافی است. البته شما می‌توانید از پرده‌های قابل حمل خودبازشونده نیز استفاده کنید.

۲

زمان استفاده

این پرده‌ها کاربردهای کوتاه مدتی دارند، مثلا برای عکاسی از ناحیه‌ای که به هر دلیلی پوشش جانوری خوبی دارد. مزیتی که این پرده‌ها نسبت به چادرهای استتار دارند این است که شما با آنها احاطه‌ی بهتری بر محیط دارید و در صورت نزدیک شدن حیوان سریعا متوجه آن خواهید شد.

۳

تعیین موقعیت

از آنجایی که این پرده‌ها تنها جلوی شما را استتار می‌کنند، بهتر است آن ها را در اطراف گیاهان دیگر قرار دهید تا پرده در محیط گم شود. در هنگام عکاسی از پستانداران آن را در خلاف مسیر باد قرار داده تا بوی شما به مشام حیوانات نرسد.

۴

رویکرد

در مورد حیات وحش بومی خود تحقیق کرده و مکان‌هایی که جانداران در آن حضور فعال تری دارند را پیدا کنید. اول صبح و نزدیک غروب زمان خوبی برای عکاسی از پستانداران است. در پشت پرده، سه‌ پایه‌ای قرار دهید و سوراخی برای دهانه‌ی لنز در آن باز کنید. لنز را زیاد تکان ندهید و ساکت باشید چون اکثر حیوانات وحشی شنوایی خیلی خوبی دارند.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *