چه نوع عکاسی هستید؟

عکاس ها در هر شکل و قیافه ای وجود دارند. هر کدام از آنها دید خود را نسبت به دنیا داشته و جنبه های مختلف مفهوم عکاسی را دوست دارند. شما یک عکاس منحصر به فرد هستید. قسمت های خاصی از عکاسی وجود دارند که شما را به وجد می آورند. عناصر مختلفی از این هنر به شما انرژی می دهد و باعث می شود دکمه شاتر را فشرده و عکس بگیرید. در ادامه به چند دسته از عکاس ها اشاره می کنیم. کدام یک به شما شبیه تر است؟ یا شاید ترکیبی از چند نوع باشید؟ پس فکر کنید و در بخش نظرات به ما بگویید که کدام یک هستید.

۱

تکنسین ها

شما عاشق یادگرفتن زیر و بم تکنیک های عکاسی هستید. بار ها و بار ها نور را تنظیم می کنید تا نتیجه دقیقی بگیرید. شما زمان دقیق غروب آفتاب که در آن می توانید رنگ های زیبایی را در عکس خود ثبت کنید می دانید. شما در حال استاد شدن در ترکیب بندی هستید و تقریبا از تمام قابلیت های دستگاه خود آگاهید.

۲

محقق ها

شما به مطالعه عکاسی عشق می ورزید و اغلب در قسمت عکاسی کتابخانه یا قفسه کتاب شخصی خود پیدا می شوید. شما قفسه های کتاب عکاسی، از کتاب راهنما گرفته تا مجموعه های هنری الهام بخش، دارید. شما مسحور تاریخ عکاسی هستید و عاشق یادگیری در مورد عکاسانی هستید که این هنر را شکل داده اند.

۳

تاجر ها

عکاسی کار شماست. شما همیشه در فکر این هستید که چه کالای جدیدی برای مشتریان خود خلق کنید و چه راه خلاقانه ای برای کسب مشتری پیدا کنید. شما در نشان دادن ارزش کارتان حرفه ای هستید و برای منظم و خلاقانه بودن شغلتان سخت کار می کنید.

۴

اجتماعی ها

شما جنبه های اجتماعی که عکاسی برایتان فراهم می کند را دوست دارید. در انجمن عکاسی سایت ها ثبت نام می کنید و از شرکت در بحث ها و آشنایی با اعضای جدید سایت لذت می برید. به گردهمایی ها می روید تا عکس بگیرید و در شبکه های اجتماعی مختلف دوستان عکاس زیادی دارید و به همراهی و اجتماعی بودن در عکاسی اهمیت می دهید.

۵

مستند ساز ها

شما از عکاسی به عنوان راهی برای مستند کردن زندگی استفاده می کنید. در هر واقعه ای با یک دوربین در دستتان در حال ثبت لحظات خاص اطرافتان هستید. شما سال ها و سال ها عکس در آرشیو خود دارید و عاشق این هستید که برای نگاه کردن آن ها و لذت بردن از خاطراتی که به همراه دارند زمان زیادی صرف کنید.

۶

احساسی ها

شما مشتاق خیر خواهی و کمک به دیگران هستید و عکاسی را راهی برای آن دیده اید. شما دوست دارید تا از عکس هایتان برای ایجاد یک تغییر یا انتقال یک پیام استفاده کنید.

۷

هنرمندان

شما برای فکر کردن در مورد پیام کارتان زمان زیادی صرف می کنید. شما سعی در عکاسی یک احساس دارید. شما برای خلق یک کار جدید و خارج شدن از چارچوب ها نمی ترسید. شما عمیقا به عکس هایتان وابسته اید.

ن

نظرات شما

و حالا سوال اساسی! شما چه عکاسی هستید؟ آیا هیچکدام با شما ارتباط برقرار کرد؟ یا شما ترکیبی از چند نوع هستید؟ آیا نوع دیگری هست که ما از قلم انداخته باشیم؟

نظرات شما

  1. FeudalKnight

    ۱۴ دی ۱۳۹۵

    خیلی جالب بود!! من شخصا یک تکنسین هستم!D:

  2. mcqueen

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

    احساسی و مستند….
    به نظرم هنر باید در خدمت سعادت و پیشرفت انسان باشه….

  3. بابک

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴

    اولاً از زحماتی که متحمل شده و مطالب آموزشی خوبی در سایت قرار داده اید تشکر می کنم و ثانیاً پیشنهاد می کنم جهت استفاده بهتر بازدیدکنندگان مبتدی این مطالب سطح بندی شوند.

  4. سمانه

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

    اما معمولا کمتر به بیزینس کار فکر میکنم .و تا جایی برام مهمه که بتونم با درامدش اونچیزی که روبا و خواستمه در عکاسی برام محقق کنه.درضمن از سایت عالیتونم کمال تشکر رو دارم .

  5. سمانه

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

    واقعا همشون هستم و نمیتونم تفکیکی قاءل بشم .

  6. ehsan hamidizadeh

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    با سپاس فروان از سایت خوب و وقعا آموزنده
    من تمام موارد رو قبول دارم و فکر مینم باشم البته ۶و۷ بیشتر

  7. Kourosh

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳

    شما مشتاق خیر خواهی و “کم” به دیگران هستید
    فک کنم منظورتون کمک بود

    1. زند

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳

      سلام خدمت شما

      تشکر از اینکه به مطالب سایت خودتان توجه می کنید. موفق باشید.

  8. صادق

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

    با نام خدا و سلام

    ممنون از سایت بسیار عالی و جذابتون …

    من خودم گزینه های ۱،۴،۷

  9. یسنا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲

    تازه عکاسی رو شروع کردم…
    بیشتر موارد ۵ و ۷ رو در خودم میبینم.
    ممنون از سایت خوبتون

    1. زند

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۲

      سلام خدمت شما

      تشکر از اینکه نظر می دهید، انشاالله در عکاسی پیشرفت کنید و موفق باشید.

  10. حمید

    ۶ مهر ۱۳۹۲

    بیش از سه دهه از اولین عکس هایی که گرفته ام می گذره. هنوز دوست دارم بیشتر یاد بگیرم. کوتاه و کاربردی و متفاوت نوشتن شما برایم جذاب بود. ممنونم.

  11. ashkan

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲

    بیشتر ۵و۶
    تازه با سایتتون اشنا شدم
    واقعا سایت خیلی خوبی دارین لطفا هم به فعالیتتون ادامه بدین و هم یکم تبلیغ کنین تا تعداد بازدیدکنندهاتون بیشتر شه

    1. زند

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۲

      دوست عزیز سلام

      ممنون از نظر و پیشنهادتون. انشاالله که بتونیم این فعالیت را هرچه بهتر و قوی تر دنبال کنیم.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *