پرتره های مفهومی افراد که با اشیاء تکراری احاطه شده اند

آستین تات، عکاسی است که به تازگی توجه خیلی ها را جلب کرده است. این عکاس با استعداد اهل سیاتل واشینگتن خود را با عکس های عجیب و غریبی که از آدم ها و اشیاء تکراری دور و برشان گرفته، مشهور کرده است. این عکس ها شامل چیز های مثل توپ ، لامپ، قایق های اسباب بازی، مار و … هستند. تات در خلق این افسانه ها، قرار دادن سوژه میان اشیاء تکراری، روش خاص خودش را دارد و مخاطب را به فکر کردن وا می دارد.

او می گوید، «نمی دانم چرا این کار را می کنم. به نظر من این چیزی است که برای چشم جذاب است. من دوست دارم افراد را از زندگی روزمره شان بیرون بکشم و با آن ها تصاویر عجیب و غریبی خلق کنم. اما دلم می خواهد که کمی واقعی هم باشند تا تقلبی به نظر نرسند. فکر می کنم برای این اشیاء تکرار شونده یک تعادل برقرار کرده باشم چراکه می شد این تکرار را در اطراف سوژه بیشتر هم کرد.»

تات اولین بار بعد از ثبت نام در یک کلاس عکاسی در کالج به عکاسی علاقه مند شد. «فهمیدم که بیشتر از سایر بچه های کلاس برای تکالیفم وقت می گذارم و این اولین باری بود که به چیزی اینقدر علاقه نشان می دادم. خیلی زود بعد از شروع کلاس ها با سایت اشتراک گذاری عکس Flickr آشنا شدم. بعد از آن وقتی عکس های مفهومی دیگر عکاسان را می دیدم حتی علاقه ام چند برابر شد.»

تات درباره عکس هایش می گوید، «من فقط سعی می کنم که در مخاطب احساسی را ایجاد کنم. امیدوارم که عکس هایم حالتی سینمایی داشته باشند که مخاطب را وادار به پرسیدن کند که چه چیزی قبل یا بعد از وقوع این صحنه اتفاق افتاده است.»


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *