۵۴ دلیل برای عکاس شدن – چرا باید یک عکاس باشید

عکاس بودن جدا عالی است. هزاران دلیل وجود دارد که چرا اینگونه است ولی من ۵۴ دلیل جالب از آنها را برای شما جدا کرده ام که از خواندن آن لذت ببرید. چرا این لیست بلند را برای شما آماده کرده ایم؟ خب، ممکن است شما درمورد عکاسی کنجکاو باشید ولی مطمئن نشده اید که به داخل آن قدم بگذارید. یک هشدار، این علت ها کاملا شما را متقعاد می کند که عکاسی یک مهارت جذاب برای یادگیری است. من از این مطمئنم.

یا شاید شما در دنیای عکاسی قدم بر می دارید. این لیست برای شما نیز هست! بعد از خواندن این لیست شما بیشتر تحت تاثیر این رسانه قرار خواهید گرفت. چه کسی می داند، شاید یکی دو ایده برای پروژه ی جدید عکاسی تان به دست آوردید. من قطعا می دانم!

من فکر می کنم «همه» می توانند عکاسی کنند. (بله، همه). شما هرگز مجبور نیستید این کار را حرفه ای انجام دهید. عکاس بودن به این معنی نیست. عکاس بودن به این معناست که شما عاشق عکاسی هستید. و امیدوارم بعد از خواندن همه ی این ها، ببینید که عکاسی می تواند بیشتر از آنچه که تصور می کردید به شما ببخشد.

۱

ثبت خاطره ای که می توانید تا ابد داشته باشید

با عکس می توانید لحظه ای را ثبت کنید و آن را برای همیشه داشته باشید. شاید چون عکاسی امروزه فراگیر است این ساده به نظر برسد. ولی جدا چند ثانیه وقت بگذارید تا از آن قدردانی کنید. اگر شما در یونان قدیم عکاسی می کردید شما را یک ساحر یا حتی خدا می نامیدند.

۲

به جزئیات توجه می کنید

عکاسی نگاه شما به دنیا را تغییر می دهد. این واقعا دگرگونی عجیبی در تجارب شماست. وقتی که به عنوان یک عکاس به دنیا می نگرید ناگهان متوجه می شوید که به نور، اشکال، رنگ ها، بافت ها، مردم، ساختمان ها، درخت ها، گل ها، و هر چیزی که اطراف شماست متفاوت نگاه می کنید.

۳

هر روز زیبایی ها را می بینید

یک بار که شروع به دیدن جزئیات کنید، به دنبال آن شروع به دیدن همه زیبایی های اطرافتان می کنید. هر روز با آن پر شده است – حتی در مکان های کاملا عادی و غیر منتظره. وقتی که از دیدن مقداری نور زیبای خاص، خوشحال می شوید، می فهمید که عکاسی تجربه ی هر روزه شما را متفاوت کرده است.

۴

در حال زندگی می کنید

عکاسی علاوه بر اینکه به شما کمک می کند جزئیات را ببینید و به زیبایی اطرافتان توجه کنید، شما را قادر می سازد در زمان حال زندگی کنید. وقتی شما عکاسی می کنید باید نسبت به هرچیزی که ثبت می کنید هوشیار باشید. شما نمی توانید به فیلمی که دیشب دیده اید یا به شام چی بخورم فکر کنید. عکاسی شما را در زمان حال متمرکز می کند، که فوق العاده ارزشمند است.

۵

نگرانی ها را فراموش می کنید

عکاسی شما را در خود غوطه ور می سازد. شما در عکاسی گم می شوید و همه ی نگرانی ها و استرس های روزانه تان دور می شوند.

۶

آن را با افراد مهم زندگی تان به اشتراک می گذارید

یکی از راه هایی که مردم به عکاسی جذب می شوند (بر اساس تحقیقات ما) به خاطر شخصی است که برایشان مهم است. اشخاصی مثل مادر، پدر، عمه، خاله، دایی، عمو، مادربزرگ، پدربزرگ، برادر یا خواهر و دوستان. عکاسی علاقه ایست که شما می توانید با افراد مهم زندگی تان به اشتراک بگذارید. شما می توانید آنرا به نسل بعدتان منتقل کنید و عشق آنها را به این هنر فوق العاده برانگیزید.

۷

مستند سازی خانواده تان

رایج ترین دلیلی که مردم به عکاسی علاقه مند می شوند به خاطر خانواده است – به خصوص افرادی که فرزند دارند. عکاسی چیزی است که با آن زندگی فرزندتان را ثبت می کنید و این ارزشش را دارد که راجبش هر چه بیشتر یاد بگیرید. شاید یک روز هم در حال ثبت و مستند سازی زندگی نوه تان باشید.

۸

ثبت عشق و احساس فوق العاده بچه ها

چه آنها متعلق به شما باشند چه متعلق به دوستان یا مشتری های شما، بچه ها سوژه های شگفت انگیزی برای عکاسی هستند. آنها دنیا را متفاوت می بینند و اغلب بیش از بزرگترها عشق و احساس ابراز می کنند. عکاسی از آن ها هم یک چالش جذاب بوده هم یک تجربه آموزشی خوب است.

۹

دریچه ای رو به خلاقیت

هر کسی باید روزنه ای رو به خلاقیت داشته باشد. هیچ بهانه ای برای اینکه بگویید «من خلاق نیستم» قابل قبول نیست. هر کسی می تواند دوربین را به سمت چیزی که فکر می کند جذاب است نشانه رود و دکمه دوربین را فشار دهد. خلاق بودن به همین سادگی است.

۱۰

خلق اثر هنری

و نتیجه یک فعالیت خلاقانه چیست؟ شما می توانید اثر هنری بسازید.

۱۱

یک چالش بزرگ

در واقع در عکاسی چیزهای خیلی بیشتری از فقط نشانه رفتن و فشردن کلید وجود دارد. این نقطه ی شروع شماست ولی یک عکاس خوب شدن یک چالش بزرگ است. شما همیشه در حال یادگرفتن چیزهای جدید هستید، جهت های جدیدی برای کشف و چالش های جدیدی برای مواجه شدن وجود دارد. و این چیز خوبی است! این حرفه ایست که هرگز از پیگیری آن خسته نمی شوید.

۱۲

نگرش خود را به اشتراک می گذارید

هر کسی دنیا را متفاوت می بیند. ۱۰۰ عکاس را در یک اتاق قرار دهید و شما ۱۰۰ عکس مختلف دریافت خواهید کرد. نگرش شما به جهان منحصر به فرد است و عکاسی به شما اجازه می دهد نگرشتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

۱۳

خود را توصیف می کنید

نگرش خاص شما می تواند از نشان دادن اینکه شما چگونه مناظر را می بینید فراتر رود. عکاسی همچنین اجازه می دهد خودتان را معرفی کنید – نظرات و اعتقاداتتان. شما این کار را با انتخاب اینکه از چه عکس بگیرید و چگونه آنرا نشان دهید، انجام می دهید. این جنبه از عکاسی هر گاه که شما تغییر کنید تغییر می کند. مانند هر فرد دیگری که نسبت به دیدن کارش حسی به دست می آورد شما نیز نسبت به عکاس بودنتان حسی خواهید داشت. این بخش از عکاسی برای بینندگان فریب دهنده و برای عکاسان رضایت بخش است.

۱۴

یک داستان روایت می کنید

عکاسی یک رسانه خارق العاده برای بیان داستان است. چه داستانتان را با یک چه با مجموعه ای نقل کنید، دست شما کاملا باز است. فقط از خود بپرسید چه داستانی را می خواهید نقل کنید، عکاسی شما را به آن خواهد رساند.

۱۵

بین زبان ها و فرهنگ ها ارتباط برقرار می کنید

عکاسی شبیه موسیقی است. هیچ مانع زبانی یا فرهنگی وجود ندارد. شما می توانید با تمام مردم دنیا با تصویر ارتباط برقرار کنید. اولین باری که شروع به ارائه کارتان در بیرون می کنید، از ارتباط هایی که به خاطر آن برقرار می کنید شگفت زده خواهید شد.

۱۶

یک ماجرا را ثبت می کنید

یکی از راه های رایجی که مردم به عکاسی رو می آورند از طریق سفر است. چه کسی یک دوربین در سفر همراه خود نمی برد؟ هرچه بیشتر تمرین کنید و عکاسی یاد بگیرید، بهتر می توانید ماجرای خود را مستند کنید.

۱۷

بهترین سوغات

عکس ها بهترین سوغات سفر شما هستند. آنها شخصی اند، زیبا هستند و پشت آنها قصه ای نهفته است. خرت و پرت هایی که از فروشگاه به عنوان سوغات می خرید ممکن است ناگهان بشکنند و تا خانه به هم بریزند. یک عکس خیره کننده بر روی دیوار، هنری شخصی است که هر بار شما را به یاد خاطرات سفرتان می اندازد لبخند بر لبان شما می نشیند!

۱۸

به جاهایی که هرگز نرفته اید می بردتان

شاید شما هرگز در یک محل عجیب و غریب نبوده باشید ولی عکس ها شما را مانند یک دروازه جادویی به آنجا انتقال می دهند. آنها مردم، غذاها، و مناظر را به شما نشان می دهند. یا اینکه ممکن است بخواهید سفرتان را با دوستان یا خانواده به اشتراک بگذارید. آنها می توانند از طریق عکس همراه شما شوند.

۱۹

به چیز هایی که دوست دارید نزدیکتان می کند

عکاسی دروازه ایست به هر چیزی که دوست دارید. آیا واقعا مسحور دنیای موسیقی هستید؟ یک عکاس موسیقی شوید و به ملاقات موسیقی دان ها و خوانندگان بروید و از داخل کار آنها عکاسی کنید. ما عاشق قهوه هستیم و به این خاطر تمام طول یک روز را به یک کاخانه قهوه سازی رفتیم و عکاسی کردیم. ما عاشق این تجربه بودیم و آنها هم عاشق عکس ها – بازی برد-برد برای همه ما!

۲۰

احساساتتان را برمی انگیزد

عکس ها شما را احساساتی می کنند. آنها می توانند هر حسی را سبب شوند، از خوشحالی، تا ناراحتی، ترس و شعف. در یک فریم عکس چیز های زیادی وجود دارد – یاد بگیرید آنها را نشان دهید چرا که دیدن آنها واقعا شما را احساساتی می کند.

۲۱

دیگران را احساساتی می کنید

عکس هایتان می تواند دیگران را خوشحال کند. می تواند مردم را ناراحت کند. از طریق یک نمایش ساده عکس هایتان به دیگران می توانید احساسات آن ها را بیرون بکشید. با اینترنت می توانید همزمان تعداد زیادی از مردم را تحت تاثیر قرار دهید. عکاسی از این طریق می توان تعداد زیادی از انسان ها را به هم متصل کند.

۲۲

دیگران را به فکر وا میدارید

با عکس هایتان همچنین می توانید مردم را متوقف کنید و به فکر وادارید. فقط یک نگاه به یک عکس قوی می تواند مردم را در مسیرشان متوقف کند. برخی از عکس های می تواند نگرش شما به جهان را تا اخر عمرتان تغییر دهد.

۲۳

ذات یک انسان را به تصویر می کشید

یک عکس می تواند ذات یک نفر را به تصویر بکشد، بله با یک عکس! این هدف عکاس های پرتره حرفه ایست ولی یک چالش خیلی بزرگ است. ولی وقتی آنها آرشیو می شوند، اتفاق عجیبی می افتد. گاهی اوقات آنها ترتیبی از عکس ها را تشکیل می دهند که جزئیات شخصیت یک انسان را توصیف می کند و حتی این روش عکاسی می تواند آن پیچیدگی های خاصی که به زبان نمی آیند را نیز توصیف کند.

۲۴

خاطره ی از دست رفتگان

بعد از فوت شدن کسی، عکس هایش اشیاء محبوبی می شود. وحشت نکنید ولی هرکسی می میرد، و عکس ها به طور بالقوه بهترین راه حفظ کردن تصویر و یاد یک شخص هستند.

۲۵

بیشتر از خودتان می فهمید

وقتی به صورت حرفه ای به این کار می پردازید، عکس ها شما را بیشتر درگیر درون گرایی می کنند. هر چه بیشتر عمیق شوید، بیشتر می فهمید که به چه چیز هایی علاقه دارید، چه احساسی به آنها دارید و به کسانی که عکس های شما را تماشا می کنند چه خواهید گفت. هنگامی که عکاسی می کنید، بیشتر از خودتان می فهمید، از ارزشهایتان و از اینکه دنیا را چگونه می بینید.

۲۶

لحظات مهم را حفظ می کنید

زندگی از لحظات مهم پر است. تولد ها، فارغ التحصیل شدن ها، ازدواج ها، قدم های اول – این ها لحظات مهمی هستند که شما باید برای تاریخ خانوادگی تان مستندشان کنید. و بسیاری از لحظات مهم دیگر در زمان هایی اتفاق می افتند که شما یک عکاس حرفه ای استخدام نکرده اید. یادگرفتن مهارت های عکاسی برای اینکه خودتان این صحنه ها را عکاسی کنید آماده می سازد.

۲۷

از عکس ها و خاطراتتان همراه عزیزانتان لذت می برید

تصور کنید کنار یک جعبه بزرگ از عکس ها به همراه دوستان و خانواده نشسته اید. حتما مقدار زیادی صحبت و خنده و داستان و جک و شاید یکی دوبار گریه پیش می آید. این یک راه فوق العاده برای ارتباط است.

۲۸

از کار دیگر عکاسان لذت می برید

تاریخ پر از عکاسان خارق العاده است. هرچه بیشتر در مورد عکاسی یاد می گیرید، بیشتر قدردان کارهای عکاسان بزرگ می شوید. چه چیزی کار «آنی لیبوویتز» را اینقدر مشهور کرد؟ چرا «انسل آدامز» نام بزرگی است؟ هر چه بیشتر یاد می گیرید بیشتر لذت می برید.

۲۹

همیشه و همه جا عکس می گیرید

عکاسی کاملا در دسترس است به گونه ای که شما هر لحظه می توانید عکاسی کنید. ممکن است شما نتوانید همیشه یک بوم و رنگ روغن به همراه داشته باشید تا نقاشی کنید، یا یک گیتار داشته باشید تا شروع به نواختن کنید، ولی یک دوربین به اندازه کافی کوچک و قابل حمل هست تا همیشه و همه جا عکاسی کنید.

۳۰

ارتباط برقرار می کنید

عکاسی از یک انسان تجربه ای صمیمی است. شما با یک نفر در حالی که یک دوربین در دست دارید و همه ی توجه تان به اوست ارتباط برقرار می کنید. این راحت تر از حرف زدن، راحت تر از فقط نگاه کردن به آنها خواهد بود – واقعا خوب است. به خصوص این نکته وقتی حیرت انگیز می شود که از کسی که عاشقش هستید عکس می گیرید.

۳۱

عکاسی از یک احساس نه فقط یک ظاهر

عکس ها می توانند بیشتر از ظاهر یک چیز را نشان دهند. آنها می توانند احساس را نیز ثبت کنند. به خصوص اگر عکاس خودش همان حس را داشته باشد.

۳۲

به مردم برای دیدن زیبایی خودشان کمک می کنید

این یک نکته بامزه است. می دانم که خیلی از مردم فکر می کنند خوش عکس نیستند. و باور دارم که خیلی از عکاس ها می دانند که «همه» زیبا هستند. عکاس ها (به خصوص عکاس های حرفه ای پرتره) می دانند چگونه زیبایی را در یک فرد ببینند که حتی خود آن فرد تا به حال در درون خود ندیده است. نشان دادن زیبایی شان به آنها یک هدیه غیر قابل تصور است.

۳۳

مستند سازی تاریخ

حال، تاریخ آینده است. شما نمی دانید چه موقع دقیقا در وسط یک واقعه ی متحول کننده دنیا ایستاده اید پس دوربین شما در حال ساختن تاریخچه ای برای نسل های بعد است.

۳۴

بسیار سرگرم کننده و جالب است!!

بسیاری از این دلایل بار احساسی زیادی داشتند اما عکاسی در عین حال پر از سرگرمی و جذابیت است! عکاسی یک انفجار است و می تواند آدرنالین را در خون شما پمپ کند!!!

۳۵

دوربین ها یک هنر مکانیکی هستند

چرخ دنده ها، شاتر ها، لنز ها – دوربین ها واقعا جالب اند. مدل های مختلفی وجود دارد: آنالوگ، دیجیتال، فوری، اسباب بازی، ببین و بگیر، SLR، TLR، فاصله یاب، فرمت متوسط و فرمت بزرگ نام های برخی از آن هاست. و خیلی از آنها ماشین های مجللی هستند. یاد گرفتن در مورد آن ها و تحسین عملکردشان خیلی جالب است.

۳۶

دیگران را خوشحال می کنید

عکس ها مردم را خوشحال می کند. چه یک پرتره عالی بگیرید، از یک لحظه خاص عکاسی کنید یا چند عکس برای کمک به شغل دوستتان بگیرید، عکاسی می تواند لذت بسیاری را منتشر کند. این فوق العاده است.

۳۷

خانواده را کنار هم می آورید

داشتن عکس هایی که از خانواده گرفته اید می تواند شما را کنار هم جمع کند. این کار نشان می دهد که شما می خواهید همه را به یاد بیاورید و به یاد داشته باشید. و عکس حاصل از این دور هم جمع شدن عشقی که شما به اشتراک گذاشته اید را نشان می دهد. این یک یادآور عالی برای روز های سخت آینده است.

۳۸

شخصیت حیوان خانگی تان را به تصویر می کشید

حیوانات خانگی هم احتمالا بخش مهمی از زندگی شما هستند! و هر کدام از آنها برای خود شخصیتی دارند. عکس ها شما را قادر می سازند تا آنها را با تمام شکوهشان ثبت کنید و با جهانیان به اشتراک بگذارید!!

۳۹

عکس های خانوادگی بهتری می گیرید

ممکن است شما با عکس های خانوادگی مبتدی بزرگ شده باشید و نمی خواهید این برای فرزندانتان هم تکرار شود. آموختن اینکه عکس های خوبی بگیرید به فرزندانتان کمک می کند تا از فرآیند بزرگ شدنشان عکس های بهتری داشته باشند.

۴۰

عکس های بهتری برای خودتان می گیرید

تعداد زیادی از عکس ها به اشتراک گذاشته می شوند و این فوق العاده است. اما اینکه گاهی فقط برای خودتان عکس بگیرید، لذت بخش است. شخص دیگری آنها را نمی بیند، نظر نمی دهد یا دوستشان نمی دارد. این آزادی بیشتری است.

۴۱

احساس نابی را ثبت می کنید

مردم فوق العاده جالب اند. و احساس بخشی از آن هاست. دیدن اینکه چگونه یک چهره هنگام خندیدن تغییر می کند یا چگونه زبان بدن احساسات را بازتاب می دهد، همه این ها مطالعات بسیار جالبی هستند و عکاسی کمک می کند آنها را ثبت کنید.

۴۲

حرکت ها را منجمد می کنید

عکس ها قابلیت عجیب منجمد کردن حرکت ها را دارند. از عکس های ورزشکاران المپیک تا عکس ها خنده دار سیلی خوردن یک نفر، و انفجار چیزی، عکس ها دنیا را به گونه ای به ما نشان می دهند که چشمانمان قادر به دیدن آن نیست.

۴۳

واقعیت را تغییر می دهید

طبق آنچه گفته شد، عکاسی می تواند نگاه شما به دنیا را تغییر دهد. Time lapse، عکس های HDR، نقاشی نور و … عکاسی به همان اندازه در منحرف کردن واقعیت خوب است که در ثبت صحنه هاست.

۴۴

از امکاناتی نامحدود بهره می برید

تعداد نامحدودی سوژه برای عکاسی وجود دارد. بله نامحدود!

۴۵

از روند کار لذت می برید

روند عکاسی می تواند واقعا لذت بخش باشد. عکاسی در واقع یک انفجار است، ولی چیز های بیشتری وجود دارد! پس از این انفجار، دسته بندی، مرتب سازی و ویرایش تصاویر قسمت های اصلی فرآیند هستند و نباید دردناک باشند. هرچه بیشتر در مورد آن یاد می گیرید و به چرایی پشت همه ی اینها می رسید، بیشتر از آن لذب می برید. این شبیه گذراندن زمانی اختصاصی با عکس هایتان است!!

۴۶

شفا، درمان، مدیتیشن

عکاسی می تواند همه ی اینها باشد. آن می تواند شما را به سخت ترین لحظات زندگی تان ببرد. با دیدن برخی از عکس ها آرام می شوید و احساس خوبی در شما به وجود می آید. کافی است یک آلبوم از عکس های قدیمی تان را مرور کنید.

۴۷

چیزی برای بزرگ سالی فرزندانتان می سازید

عکس ها هر روز با ارزش تر می شوند. هر روز که می گذرد شما را از آن لحظه دورتر می کند ولی عکس آن را ثابت نگه می دارد. بچه ها ممکن است در حال حاضر قدردان تمام عکس هایی که ازشان می گیرید نباشند، اما وقتی بزرگ شدند این عکس ها به طور غیر قابل باوری برایشان با ارزش می شوند.

۴۸

خودتان را شگفت زده می کنید

وقتی عکاسی می کنید همواره خودتان را شگفت زده و متعجب می کنید. عکس هایتان را آپلود می کنید و ناگهان به خودتان می گویید «وای! باور نمی کنم که این را من گرفته باشم!». این واقعا هیجان انگیز است.

۴۹

شاهد عشق باشید

عکاسی شما را به فضایی می برد که شاهد عشق خواهید بود. این فوق العاده است. شما ممکن است هنگام عکاسی این را متوجه نشوید، اما بعدا با نگاه کردن به آنها، متوجه آن لبخند می شوید، آن نگاه در چشم ها. شما می بینید که چگونه پدر و مادر عکس فرزندانشان را گرامی می دارند. چگونه عکس عزیزی خنده بر لبان کسی می نشاند. گویی عکاسی عینکی جادویی به شما داده که با آن همه اطرافتان عشق می بینید!!

۵۰

به مردم کمک می کنید

اینکه هنگام انجام کاری که دوستش دارید قادر باشید به مردم هم کمک کنید بسیار زیباست. عکاسی این چنین است. از طریق کار داوطلبانه می توانید چیز ارزشمندی را به کسانی که قدرش را می دانند، بدهید.

۵۱

از طریق عکسی یکسان، احساسات متفاوتی تجربه می کنید

عکس ها واقعا عمق دارند. آنها می توانند احساسات متفاوتی را از شما در زمان های متفاوت برانگیزند. با تغییر شما، نگرش شما تغییر می کند، یا به بیانی دیگر دنیا تغییر می کند، که یک عکس می تواند به گونه ای کاملا متفاوت معنا شود. این تجربه جالبی است.

۵۲

در زمان سفر می کنید

عکس ها به شما اجازه می دهند بدون ماشین زمان در زمان سفر کنید. آنها می توانند شما را به زمانی که آن را تجربه می کرده اید برگردانند و شما می توانید به یاد آورید که چه احساسی داشته اید. یا حتی آنها می توانند شما را به زمانی قبل از تولدتان باز گردانند. پس شما از اینکه دیگران چه حسی داشته اند تعجب زده خواهید شد.

۵۳

پول درآوردن

اوه بله، و شما بالقوه قادر خواهید بود پول دربیاورید! بسیار بسیار خوب است، کسب درآمد از چیزی به این خوبی. اما امیدواریم شما متوجه باشید که این فقط یک دلیل کوچک برای عکاس شدن است. حتی اگر هرگز یک سکه هم به دست نیاورید، هنوز این یک حرفه ارزنده است!! (به خاطر تمام دلایل بالا)

۵۴

ایجاد عشق به زندگی

پس از تمام این دلایل، این را حالا حس می کنید. با این همه زیبایی، لذت، عشق، ارتباط، تنوع، تاریخ، ماجرا، حرکت، احساس، و شگفتی که در زندگی شما ایجاد می کند، چه طور شما تحریک نشده اید که بروید و تجربه اش کنید؟؟ البته دوربین در دست.

بیایید این موضوع را به پایان برسانیم. همه می توانند عکاس شوند. فرقی نمی کند که جوان یا پیر باشید، در چه کشوری زندگی می کنید یا به چه زبانی سخن می گویید. فقط دست هایتان را روی دوربینتان قرار دهید – هر دوربینی – و شروع به عکاسی کنید. تمرین کنید، به کارتان فکر کنید، و برای کسب تجربه ها آغوش خود را باز کنید.

ن

نوبت شماست

آیا دلیل دیگری برای عکاس شدن می شناسید؟

نظرات شما

  1. عباس عباسی

    ۱ آذر ۱۴۰۱

    با سلام ،احسنت خیلی عالی بود

  2. نیما پارسا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸

    بسیار زیبا نوشتید. دم شما گرم!

  3. melo

    ۹ مهر ۱۳۹۷

    افراد عینکی هم میتونن این رشته رو انتخاب کنن؟

    1. امین رنجبین

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

      بله . ویزور دوربین با هر شماره چشمی تنظیم میشه
      با خیال راحت عکاسی کنید

  4. mcqueen

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    چند وقتیه که خیلی به عکاسی علاقه مند شدم
    قعلا دارم با دوربین تلفن همراهم عکاسی می کنم.
    امیدوارم یه روزی عکاس حرفه ای شم.
    سایت شما خیلی الهام بخشه.

  5. مریم

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲

    عالی بود.اسم چند تا کتاب فلسفی در مورد عکاسی میخوام.میتونید کمکم کنید؟

    1. زند

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۲

      سلام خدمت شما

      حقیقتا اطلاعات زیادی در حال حاضر راجب کتاب در این باب نداریم، اما توصیه می کنم در گوگل «کتاب فلسفه عکاسی» را جستجو نمایید و اینکه هر چه کتاب ها جدید تر باشند بهتر است.

      تشکر از شما، موفق باشید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *