عکاسی از منظره – مصاحبه با جینا ون رینگن عکاس مقیم آمستردام هلند

چگونه به دنیای عکاسی وارد شدید؟ آیا همیشه به عکاسی علاقه داشتید؟

من همیشه به عکاسی و هنر علاقه مند بوده ام، اما عکاسی را بعد از اتمام دبیرستان شروع کردم. اولین دوربینم را خریدم و یادگیری تنظیمات مختلف و امتحان کردن آن ها را شروع کردم و روز ها برای الهام گرفتن در سایت فلیکر می گشتم. خیلی زود فهمیدم که به عکاسی منظره و سفر علاقه مند هستم.

چه چیزی در عکاسی مناظر به شما الهام می دهد؟

در این دوره زمانه ما اینقدر غرق در مسائل مادی هستیم که دنیای اطرافمان را فراموش می کنیم. من فکر می کنم تحسین کردن طبیعت امری مهم است. زمین مکانی تماشایی است و من عاشق ثبت تصاویر بکر و دست نخورده توسط انسان هستم. برای من هیچ چیز لذت بخش تر از تا زانو در آب رفتن و به تصویر کشیدن زیبایی زمین نیست.

عکس های با نوردهی طولانی شما بسیار زیبا هستند، از چه تنظیماتی برای آن ها استفاده می کنید؟

متشکرم، وقتی از منظره ها عکس می گیرم از دوربین Canon 5D mark II و لنز Canon 17-40mm f/4 و سه پایه استفاده می کنم. همچنین من فیلتر های کاهنده نور مختلفی مثل LEE و Singh Ray را به کار می برم.

برخی مکان هایی که شما از آن ها عکاسی کرده اید قبلا بار ها عکاسی شده اند، چگونه عکس های خود را متمایز می کنید؟

من طرف دار عکس های توریستی نیستم. ولی مثلا وقتی از برج ایفل عکس می گیرم، خلق یک عکس یکتا واقعا کار دشواری است. من منتظر شرایط نوری خاص می شوم یا زاویه های جدید را آزمایش می کنم. حتی بار ها پیش آمده به دلیل تکراری شدن از جایی عکس نگرفته باشم.

آیا فورا بعد از عکس گرفتن آن را مشاهده و بررسی می کنید یا این کار را بعدا انجام می دهید؟

بستگی دارد. اگر زمان کافی داشته باشم، این کار را می کنم. اما بیشتر اوقات عکس می گیرم و بعدا آن ها را می بینم. ولی همیشه چک می کنم که عکس هایم در فوکوس باشند، زیادی نوردهی نشده باشند و خطوط افقی صاف ثبت شده باشد.

به عنوان یک عکاس، خود را پنج سال دیگر کجا می بینید؟

دوست دارم که در پنج سال آینده انتشارات بین المللی بیشتری را به اسم خودم اضافه کنم. اخیرا برای Hugo Boss کار کرده ام، که واقعا لذت بخش بود، و دوست دارم اینجور کار ها را بیشتر انجام بدهم. دوست داشتم یک عکاس تمام وقت باشم اما نمی خواهم به خاطر پرداخت قبض هایم هر کاری را قبول کنم، چراکه می خواهم عاشق عکاسی باقی بمانم. بزرگترین رویای من حضور در مجله National Geographic است.

ممکن است درباره ویرایشی که بعدا روی عکس هایتان اعمال می کنید به ما توضیح دهید؟

من ویرایش عکس ها را در Adobe Lightroom 4 انجام می دهم.همچنین سعی می کنم زیاد عکس ها را دستکاری نکنم. فقط کمی اکسپوژر، تعادل رنگ سفید و منحنی ها را تغییر می دهم. سپس عکس را در فوتوشاپ اکسپورت کرده و منحنی ها (curves) را کمی بیشتر بالا و پایین می کنم و اگر لازم باشد عکس را شارپ می کنم.

می دانیم که شما در آمستردام زندگی می کنید، اما عشق شما به آمریکا در عکس هایتان دیده می شود. چه چیزی در مورد آمریکا شما را جذب می کند؟

من همیشه می خواستم به آمریکا نقل مکان کنم، حتی قبل از بازدید از آنجا. فکر می کنم بزرگی این کشور و تنوع فرهنگ و مناظر است که مرا جذب خود می کند. من عاشق کالیفرنیا هستم (چه کسی نیست؟).

بیوگرافی

اولین دوربین DSLR خودم را خریدم. رویای من این بود به دیگران نشان دهم که جهان را چگونه می بینم و عکس هایم الهام بخش دیگران شوند. خیلی زود متوجه شدم که بیشتر از هر چیز دیگری به عکاسی علاقه دارم.

کارهایم بار ها در مجله های بین المللی عکاسی منتشر شده اند، همینطور سایت National Geographic و بارها در مسابقات مجله های هلندی برنده شده ام.

وقتی عکاسی می کنم، به چیز دیگری فکر نمی کنم و از همیشه خوشحال ترم. خوشحالم این فرصت را دارم کاری را که عاشقش هستم انجام دهم ، به سرار دنیا سفر کنم و آدم های فوق العاده ای را ملاقات کنم.

ابزار من

  • Canon EOS 5D mark II
  • Canon EF 17-40mm f/4 L USM
  • Canon EF 70-200mm f/4 L USM
  • Canon EF 35mm f/1.4 L USM
  • Canon EF 50mm f/1.8 II
  • LEE ProGlass ND filters
  • LEE Graduated ND filters

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *